25 Reacties
6 jaar geleden
Ik heb bij de vorige zwangerschap ook phillips advent gebruikt. Gaat erom dat het lijkt op een borst / tepel.
6 jaar geleden
Ik heb bij mijn 2 andere altijd difrax gebruikt ook tijdens de borstvoeding. Ging altijd goed dus heb nu weer difrax gekocht. Daar heb je verschillende maten van. Heb nu de 170 ml en 250 gehaald. Ik vind de difrax wel fijn omdat je die helemaal los kan halen en elk onderdeel apart kan schoon maken. Je zou met je kindje moeten kijken welke het fijnste is
6 jaar geleden
Hier Difrax. Hele goede ervaringen mee! Even opletten dat na het uitkoken of schoonmaken er nog water uit de onderkant kan lekken. Dus even een keertje op de kop voor je er melk in doet.
6 jaar geleden
Ik neem een medela slow flow flesje (kleintje) mee naar het ziekenhuis. Dit past op de kolf van medela en is een stuk voordeliger dan de calma. Baby moet behoorlijk zijn best doen om hier voeding uit te krijgen (net als de borst) en dan is de kans minder groot dat ze de borst niet meer willen pakken. Ik wil deze keer nl erg graag dat de borstvoeding lukt (Ouder broertje had koemelk allergie).
Mijn zoon dronk overigens het beste uit de Dr Brown brede hals.
Difrax accepteerde mijn dochtert wel. Wel altijd ontzettend opletten dat alle onderdelen goed droog waren voor je ze in elkaar zette. Mijn zoon weigerde deze flessen (net zoals Avent, tommee tippee etc.).
6 jaar geleden
Hier ook dr Brown smalle hals fles wanneer kindje borstvoeding gewend is kan je heel lang met de eerste speen. Beter voor het maagje wanneer het afgekolfde melk krijgt.
Zou eerst gewoon 1 klein flesje kopen je kan altijd nog uitbreiden! Zelfde geld werkt het flesje niet voor jou baby.
De calma geprobeerd maar gaat heel snel waardoor de baby overstuur raakt, het hoort borstvoeding vriendelijk te zijn maar gat is erg groot had hem bij mijn kolf set nooit meer gebruikt.
Lactatiekundige adviseren zelfs prematuur speen voor bv kinderen.
6 jaar geleden
Met de medela calma geen goede ervaringen..
Zelf uiteindelijk het merk Alvar gekocht van de action met een smalle flesspeen van de Kruidvat en daar deed mijn dochter het het beste op.
Uit die brede flesspenen kreeg ze geen melk.
6 jaar geleden
Je hoeft eerste weken nog niet perse flesje aan te bieden als je borstvoeding geeft, daarna wel om kind te laten wennen. Echter gaat t na ik dacht 8 weken over op techniek en niet meer op automatisme en wil het accepteren vd fles soms moeilijk worden. Daarom belangrijk te kolven en flesje blijven aanbieden. Hier wilde ze beide een andere fles na meerdere geprobeerd te hebben. Eerste accepteerde dr brown, 2e difrax. Ik heb er nu nog geen aangeschaft..
6 jaar geleden
Nog geen ervaring, maar wij hebben deze gekocht 😬

Deze heb ik ook bij oudste zoon gebruikt. Calma werkte niet bij ons.