11 Reacties

4 jaar geleden

Wij hebben forlax gekregen toen Levi 6 weken was. In het begin 1 zakje per dag in combinatie met Nutrilon omneo, ons werd gezegd dat het gewoon met melk gemengd mocht worden (minimaal 60 cc). Hij ging hier gigantisch van aan de diarree. We zijn nu overgestapt naar een half zakje per dag en Nutrilon standaard en dat gaat perfect

4 jaar geleden

Goedemorgen, je moet het met water geven. Maar bij ons gaat dit ten kosten van het drinken uit de fles. Wij geven het dus door de fles heen, op advies van de kinderarts. Half zakje per dag. Nog geen harde ontlasting gezien👍

4 jaar geleden

Oh en onze zoon is gecorrigeerd nu bijna 10 weken.

4 jaar geleden

Reactie op Aapiej2020

Goedemorgen, je moet het met water geven. Maar bij ons gaat dit ten kosten ...
Water uit de kraan? Of fleswater? Warm of koud?

4 jaar geleden

Mijn zoontje kreeg het bij 9 weken. Half zakje inderdaad. Huisarts gaf bij mij aan het te vermengen in een fles met water, klein beetje 30 cc deed ik. Dat gaf ik eerst en daarna meteen de fles. Ik deed water uit een fles dus niet uit de kraan, en gewoon koud. Hij dronk het zo op!

4 jaar geleden

Mijn zoontje krijgt 1 zakje door z’n ochtendfles (150ml) heen. Wij hebben ook nergens last van, het gaat nu hartstikke goed. Je kan het ook met kraanwater mengen en dat een beetje lauw maken. Op de verpakking staat 1 zakje op 50 ml

4 jaar geleden

Over hoe lange periode geven jullie dit ??? Want het lijkt mij sterk dat je dit voor altijd kan gebruiken toch? Ik kan dat namelijk nergens vinden hoe lang ze dit mogen gebruiken. In de gebruiksaanwijzing staat zelfs pas vanaf zes maanden..

4 jaar geleden

Reactie op Kimkim74

Over hoe lange periode geven jullie dit ??? Want het lijkt mij sterk dat je ...
Wij gebruiken het nu voor een maand op advies van de kinderarts. Daarna mogen we afbouwen. Vonden het ook wel bijzonder dat het gegeven mag worden, terwijl er idd staat vanaf 6 maanden..

4 jaar geleden

Wij gebruiken forlax al vanaf het moment dat ons meisje 10 dagen oud was. We geven haar iedere dag een half zakje door de fles in de ochtend.

4 jaar geleden

Wij gebruiken het ook, op advies van de kinderarts. Pas wanneer ze 2 dagen niet heeft gepoept moeten wij zo’n zakje geven. Dit moet dan door 50cc melk, ze krijgt dan dus 2 flesjes: eentje van 50cc met de Forlax en een ander flesje met de rest. Haar ontlasting is allesbehalve hard haha. Geen probleem om het dus met de melk te doen, moet ook wel omdat baby’s van deze leeftijd nog geen water mogen. Maar mocht je zelf twijfelen neem contact op met de HA of een kinderarts. Wij doen dit op voorschrift van een kinderarts

2 jaar geleden

👍