25 Reacties
2 jaar geleden
Ons zoontje gaat nu naar de peuterspeelzaal. Hij vindt het daar hartstikke leuk en doet er veel, ook knutselen etc. Dat is ook maar een paar uurtjes, misschien is dat een optie voor jullie? Het is ook educatief en goede voorbereiding op school. Zeker vanaf 2,5-3 jaar is het wel fijn als ze daar wat meer aan wennen, zodat ze niet straks ineens vanuit het niets 5 dagen op school zitten.
2 jaar geleden
Ik werk als kleuterjuf en merk dat kinderen die nooit naar de opvang zijn geweest het lastiger vinden om op school te starten (niet allemaal hoor, ligt natuurlijk ook aan het kind). Ze worden sneller moe, huilerig, sociaal emotioneel minder sterk en ook qua taalontwikkeling zie je verschillen. Ik zou het wel aanraden, ook al is het 1 dagje in de week😊
2 jaar geleden
Ik vind het juist goed de opvang. Niet alleen met andere kindjes spelen. Maar ook leren dat ze niet alle aandacht meteen krijgen, op hun beurt wachten en noem het maar op. Ze worden er sociaal van. En vind dat je er toch vanuit moet gaan Dat ze lieve leidsters krijgen. Het leven is nooit zonder risico.
2 jaar geleden
Mijn dochtertje gaat 3 dagen naar de kinderopvang. Ze heeft er de tijd van haar leven! Wegbrengen vind ze soms moeilijk maar wanneer ik haar kom ophalen krijg ik haar nooit mee haha
Wat voor mij belangrijk was in m’n zoektocht naar juiste opvang was goed lezen over de visie en het pedagogisch beleid van de verschillende opvangen, zorgen dat het bij je past.
Ik zie super veel voordelen: sociale ontwikkeling, de activiteiten die ze daar bedenken en de overgang naar school is dan over 2jr makkelijker
Ook hoor je de laatste tijd echt geen nare berichten meer over de kinderopvang, ze zitten er bovenop en hebben streng beleid geschreven naar aanleiding van die paar incidenten
Persoonlijk vind ik het een goede aanvulling op de ontwikkeling en zorg van mijn kind. Maar uiteindelijk moet jij doen wat goed voelt voor jou en wat jij denkt dat het beste is voor jouw kind