28 Reacties
5 jaar geleden
Wij houden 10 minuten aan. Maar meestal slaapt ze al/is het zacht slaperig gemekker na 5 min. Ik blijf ook altijd luisteren naar het huiltje. Meestal is het een 'Ik ben heel moe maar wil niet slapen'-huiltje. Vooral bij dutjes overdag.
En als het niet lukt, ga ik even kijken hoe ze is. Misschien even opnieuw goed instoppen, temperatuur voelen, knuffel erbij, en nog even paar minuutjes alleen laten.
Dit gaat ondertussen door een vast schema heel goed (hopelijk zorgen haar eerste tandjes er niet voor dat het te veel verandert😂).
5 jaar geleden
Gecontroleerd huilen deden wij volgens slaapgids van snuggle en dreams:
Je start op
1e dag 3-5-7-9-11
2e dag 5-7-9-11-13
Etc
Wij hebben dit gedaan en eigenlijk nooit langer dan 9 minuten gekomen. Als ze echt hard huilde (was alleen de 1e 2 dagen) dan pakte ik haar op om haar rustig te krijgen en legde ik haar weer terug. In de gids stond ook echt niet op te geven, want dan zijn de traantjes voor niks geweest. Dat hielp ons wel.
Het is het echt waard. Na 2 dagen zagen wij al resultaat 🙂 Na een week hoefden we er nog amper heen.
5 jaar geleden
Wij hebben dit ook geprobeerd, maar ik vond het huilen te heftig. We hebben dit gedaan toen we zijn speen afnamen.
3 slaapjes geprobeerd, gemiddeld zo'n 45 minuten huilen en ik kon het niet meer. Ik vond het de traantjes niet waard. De speen hebben we dus ook weer gegeven.
Want hij komt niet zelf in slaap?
5 jaar geleden
Wij laten hem een paar minuutjes huilen en dan gaan we even kijken. Het ligt er wel aan hoe hij huilt. Vaak valt hij na 2a3 minuten vanzelf in slaap.
5 jaar geleden
Reactie op Mama Miep
Wij hebben dit ook geprobeerd, maar ik vond het huilen te heftig. We hebben ...
Nee, helaas niet. Het ging een tijdje goed. Maar nu is het drama. Ik ben ook niet van het laten huilen maar na ruim 6 maanden met de draagzak lopen of met de auto rijden willen we het nu toch wel proberen ☺️
5 jaar geleden
Reactie op Lindaa36
Gecontroleerd huilen deden wij volgens slaapgids van snuggle en dreams:
Je ...
Dankjewel! Ging je dan ook eerder terug als hij heel hard huilde?
5 jaar geleden
Dankjewel! Ging je dan ook eerder terug als hij heel hard huilde?
Nee, ik hield altijd de tijd aan om zo wel regelmaat in het terugkomen te houden. Ze had dat eigenlijk alleen de eerste 2 dagen, maar ze moest tegelijkertijd wennen aan het zonder speen slapen. Die hadden een cold turkey weggehaald, dus het harder huilen was ook meer het wennen aan het onbekende. Gek genoeg werd ze als ik daarna weer wegliep rustiger. Alsof ze het al door had.
5 jaar geleden
Goed luisteren naar je kleine.
Als hij huilt als ik hem in bed leg en het gaat goed, dan huilt hij max 1 minuut wat miepen wordt en daarna is hij stil.
Begint hij begint met miepen en dat wordt huilen, weet ik dat t niet gaat werken ;)
Boertje of even een knuffel. Dus oppakken 5 minuten op de arm of schouder en weer proberen.
Maar ieder kind is anders ;)
5 jaar geleden
Wij hebben ook het gecontroleerd huilen toegepast. Maar we zijn niet met 5 minuten begonnen. Vond ik veels te zwaar (zowel voor haar als voor ons) Wij zijn de eerste dag met 1 min begonnen, daarna 2 min, toen 3 min en daarna de 3 minuten aangehouden. Tweede dag met 2 min begonnen.
Dus:
Dag 1: 1-2-3-3-3......
Dag 2: 2-3-4-4-4......
Dag 3: 3-4-5-5-5......
En dat schema oplopend tot dag 7, en dat zijn meteen de maximale tijden (7-8-9-9-9....)
We hebben 2 pittige dagen gehad, maar vanaf dag 3 sliep ze al na 10 min mopperen zelf in slaap. Sindsdien gaat het echt super! Zo trots op haar!!Snachts word ze nog een aantal keertjes wakker, kletst dan wat, om 10 min later weer zelf in slaap te vallen.
Nu moet ik er wel bij vertellen dat we haar speen vervangen hebben door een knuffeltje waar ze dan ook echt veel troost aan heeft. Knuffelt heel wat af er mee ☺️ Denk niet dat het gewerkt zou hebben als ze die niet had gehad.
5 jaar geleden
Reactie op Mama Miep
En de pick up put down methode?
Vervelend he als het niet wil, kost zoveel ...
Dat is idd ook nog een optie! Maar twijfel daar een beetje over omdat je dan wellicht heel lang bezig bent en hij zo te weinig slaapt overdag. Ja, zo frustrerend! Je bent dan zoveel tijd kwijt overdag.
5 jaar geleden
Je kan ook zonder laten huilen slaaptraining proberen? Baby in een droomritme bijv. Een baby’tje moet wel leren dat het veilig is om zelf te gaan slapen, en daar kan je bij helpen door juist te troosten en er te zijnn. Wel telkens dan weer terugleggen als hij rustig is. Het duurt even in t begin maar gaat uiteindelijk echt steeds beter.
Voor overdag zou ik max een uur doen om te proberen, als hij dan nog niet slaapt dan maar wiegen of in de draagzak oid (wat werkt).
Succes!
5 jaar geleden
Ik laat nooit meer huilen... heb dat wel eens geprobeerd, maar dan was er toch wel iets.. honger, natte luier, vieze luier, een boertje. Man wat voelde ik me dan schuldig.
Ik leg hem weg, en als hij gaat huilen, pak ik hem weer op om te troosten. Dan ga ik daarna vaak even boven opruimen, of iets dergelijks dat we elkaar kunnen horen. Meestal slaapt hij daarna wel. Als hij dan nog huilt en ik kan niet bedenken wat hem dwars zit zet ik even de sterrenhemel aan. Dan kan hij mooi van zich afkijken en doezelt hij vaak wel weg.
5 jaar geleden
Reactie op Mama Miep
Ja begrijp ik heel goed.
Gebruik je ook een speentje?
Ja, die gebruiken we ook idd
5 jaar geleden
Reactie op Francisca
Je kan ook zonder laten huilen slaaptraining proberen? Baby in een droomrit ...
Dankjewel! Baby in een droomritme heb ik ook geprobeerd idd! Het blijft lastig, want laten huilen vind ik idd ook heel zielig! Dus we twijfelen wel nog heel erg!
5 jaar geleden
Reactie op Francisca
Je kan ook zonder laten huilen slaaptraining proberen? Baby in een droomrit ...
Met gecontroleerd huilen troost je ook en ben je er ook voor kindje. Het is juist bedoeld om kindjes te leren zelfstandig te leren slapen, maar dat ze toch weten dat je er bent.
Het gaat er denk ik vooral om wat er bij je kindje past en ook belangrijk; wat past er bij jou als ouder.
Daarnaast hangt het ervan af hoeveel tijd je erin wil stoppen. Als je een ook een peuter hebt lopen is het soms gewoon niet haalbaar heel lang boven te zijn en er lang bij te blijven.