14 Reacties
3 jaar geleden
Herkenbaar! Het is volgens een fase waarin onze kindjes nu in zitten. Ik merk bijvoorbeeld wel dat mijn dochtertje beter eet als ze in het gezelschap is van andere kindjes. Bij mijn schoonmoeder of oma bijvoorbeeld😅 dan eet ze ineens super!
3 jaar geleden
Misschien kun je eens proberen om hem tussen de middag warm eten aan te bieden? Kijken of hij dan wel hapt..
3 jaar geleden
Herkenbaar! Mijn dochter (19mnd) eet amper avondeten. Vaak eet ze alleen vlees of soms wat hapjes pasta of groente. Aardappel wil ze absoluut niet. Ik ga de strijd niet aan, dat werkt voor beide frustrerend. Ik pak haar bord weg als ze niet meer eet, ze kan zelf goed aangeven wanneer ze genoeg heeft. Op den duur zal ze vanzelf beter gaan eten. Succes!
3 jaar geleden
Ja heeeeeel herkenbaar heb me er ook erg druk om gemaakt in het begin maar laat het nu maar gaan hier eet hij de ene keer wel wat hapjes groente en dan andere keer helemaal niet…ik hoop dat het een fase is die snel voorbij gaat😬
3 jaar geleden
Heel herkenbaar!! Hier helpt het om soms al wat groente te geven als ik nog aan het koken ben, dan komt ze steeds een hapje halen. Of groente pannenkoekjes tijdens de lunch. Helpt niet voor het avondeten maar dan heeft ze wel wat groente op, omelet met gepureerde groente erdoor, wentelteefjes met groente
3 jaar geleden
Gelukkig hier over het algemeen ene goede eter.. met fases minder, maar ik mag niet klagen. Wat hier wel altijd helpt, wanneer ik hem een nieuw gerecht voorzet en niet weet of hij het wel eet, doe ik altijd iets op het bord dat hij herkent, een paar tomaatjes/stuk komkommer/paprika. Dat schrikt hem dan niet zo waardoor hij wel eens uit reactie niets wilde eten. Succes!
3 jaar geleden
Reactie op Julie123
Onze dochter heeft dit nu ook momenteel. Helemaal om zot van te worden… gev ...
Ik geef mijn zoon af en toe nog een flesje melk en hij niet goed in slaap valt, verder geef ik hem na het eten altijd kwark met fruit, dat eet hij gelukkig wel altijd zoet op 😅
Geen idee hoelang deze fase zal duren, ben ben blij om te horen dat mijn zoon niet de enige is!
2 jaar geleden
Reactie op httpsnoa
Ik geef mijn zoon af en toe nog een flesje melk en hij niet goed in slaap v ...
Wij geven ze nu als avond eten een boterham en yoghurt. Boterham is niet altijd gemakkelijk, maar zo alleen maar een yoghurt als avond eten vind ik weer te weinig
Melk moet ik hier niet meer proberen, die weigert ze constant
Ik hoop dat deze fase snel voorbij is 😀
2 jaar geleden
Heel herkenbaar. Ons zoontje at tm 15maanden alles ook qua groenten. Nu is hij 20maanden en eet dus al 5 maanden amper groenten. Mijn tip is..laat het los! En ga de strijd niet aan..komt echt goed. Ons zoontje loopt ook bij dietist wegens vroeggeboorte, die geeft dezelfde tip. Succes! Komt goed