Onze zoon is altijd een goede eter geweest. Veel fruit, groenten, granen ... alleen: sinds een 3tal maanden is het heel moeilijk geworden om hem zijn warme maaltijd te laten eten. Hij eet dan alleen de aardappelen of pasta maar geen groenten of vlees/vis, ook niet wanneer ik het erin verwerk of pureer. Ik maak er geen strijd van omdat ik niet wil dat hij groenten met dwang gaat associëren. Hij moet wel blijven zitten aan tafel tot we zelf klaar zijn; zo geven we hem de kans om te proberen zonder te pushen en af en toe begint hij dan na 15 min alsnog. Maar veel te weinig naar mijn gevoel.
Ik weet dat het vaak een fase is (zoon is 2.7 en er staat veel te gebeuren waaronder een broer binnenkort) maar ik vroeg me toch af; wanneer moet je je zo zorgen beginnen maken over het feit dat die geen groenten wil?
Verder eet hij zeker 5 stuks fruit per dag, yoghurt, zijn boterhammetjes met kaas of een vleesje en havermout in de ochtend. Koeken en snoep eet hij amper omdat hij het gewoon niet graag eet.