12 Reacties

2 jaar geleden

Poeh jaa, heb een zoontje van 22 maanden en is ook al een tijdje zo. Hij drinkt dat bijvoorbeeld netjes uit zijn beker, als hij dan klaar is met drinken gooit die zo de beker op de grond. Het zelfde met spelen en dan het speelgoed gooien wanneer hij klaar is met spelen. Al verschillende dingen geprobeerd. Ben ook benieuwd of mensen goed tips hebben..😅😅

2 jaar geleden

Heeeel herkenbaar. Weten het zelf ook niet zo goed...

2 jaar geleden

Yep, mijn dochtertje kan er ook wat van. Vrees voor de start van de peuterpuberteit 🙈 Ook veel woede aanvallen wanneer het niet gaat zoals ze wil. Ik probeer geduldig te blijven, haar gevoel te benoemen en haar te laten uitrazen, maar dat lukt me echt niet altijd 😁

2 jaar geleden

Jeetje. Ik wilde net zo een bericht openen! Vanavond tijdens het eten zelfs zijn lievelingseten in een hand kwak naar oma🤯eten speelgoed. Alsof alles weggegooid moet worden. Zonder enig doel. Pffff heb bergen met boekjes al 3x opgeruimd vandaag. Zeg wel rustig dat hij het niet moet doen of ik dus zijn eetstoel met hem erin weg van de eettafel. Niks helpt 😓 Begon wel sinds gisteren met driftbuien... pffff hopelijk deze keer dat deze fase niet weer zo lang duurt.

2 jaar geleden

Oooohh ik ben ook benieuwd of er gouden tips zijn. Mijn man was gisteren op visite met onze zoon. Pakt uit het niets iets van tafel af een kaarsen standaard en smijt deze van zich af. Net naast de televisie, maar helaas wel een beeldje kapot. Kijk dat kan gebeuren he zo iets... maar leuk is anders en ik ben ook benieuwd of er tips zijn om het te voorkomen.

2 jaar geleden

Heel herkenbaar, hier eenzelfde verhaal. Vooral met eten, wordt er gegooid met alles waar ze bij kan. Wij hebben eerst steeds duidelijk gezegd: 'dit mag niet' en stoel omdraaien, maar dat werkte niet, vond ze vooral interessant. Nu proberen we t geen aandacht te geven en te negeren maar wel alles weg te zetten als ze begint, dat lijkt iets te helpen. Maar als t gaat om dingen als een kaarsenstandaard dan is t wel weer een ander verhaal denk.. lastig, hopelijk is het een korte fase al duurt hij hier al wel een kleine maand 😅

2 jaar geleden

Herkenbaar, wij zeggen dat we dit niet willen hebben. Als het 1 a 2 keer is maar als ze continue gooit pak ik der eten af en dat werkt hier. Uitleggen dat ze niet met eten mag gooien anders het weer afgepakt wordt

2 jaar geleden

Hier gooit hij enkel met eten als hij genoeg heeft. Meestal zegt die ook klaar' maar soms gooit die dan. Dan zeg ik gewoon ben je klaar en neem zijn bordje weg. Ik zorg ook altijd voor iets bij bezoek waar hij mee mag spelen.

2 jaar geleden

Hier sinds gisteren begonnen met eten van zn handjes afwapperen. Fijn joh... en niet luisteren natuurlijk 😅

2 jaar geleden

Jaaa hier ook, wij geven ‘time outs’ op onze schoot als hij niet luistert. Dan wil hij heel graag spelen en dan zeggen wij; ga je luisteren dan? En dan knikt ie. Meestal, met nadruk op meestal, stopt hij dan met het negatieve gedrag.

2 jaar geleden

Mijn dochtertje wordt volgende maand 2. Ze is behoorlijk pittig en heeft al duidelijk last van de peuter pubertijd 🤣😝. Gooien, smijten, dingen weg slaan, spelen met water.. en als ze iets niet wilt op de grond gaan liggen. Wanneer dat ze gaat gooien, zeg ik dat ze niet mag gooien en dat we het samen gaan opruimen. Meestal lukt dat maar niet alle keren. Is het heel extreem, dan geef ik haar een time out in de hal voor 1 min. Het is gewoon blijven volhouden. Elke keer hetzelfde reageren en uiteindelijk zullen ze het leren🤞😉.. hopen we...

2 jaar geleden

Eten gooien: dan zet ik dr bord weg en is t eten klaar. Idem dito met drinken. Dit na 1x waarschuwen. Gebeurd hier nu zelden. Ze geeft nu ‘klaar’ aan of ‘blerghh.’ Ze deed r vooral als ze geen trek of dorst had of boos omdat ze iets anders wil eten/drinken. Speelgoed kan ze meteen opruimen als ze dit hard weggooit. Gaat dan meestal paar minuten hysterisch op de grond liggen huilen, maar uiteindelijk ruimt ze t wel op als ze niet meer boos is. Hierna dikke knuffel en een kus en weer door. Tis een kwestie van herhalen en heel veel geduld en voet bij stuk houden. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar uiteindelijk helpt het wel. Wij hebben steeds minder vaak strijd nu en/of lange driftbuien.