112 Reacties

5 jaar geleden

Ik volg even

5 jaar geleden

Ik ven al bezig maar bloemkool viel bij mijn meisje verkeerd, iets met dat koolsoorten iets moeilijker te verteren zijn.. Je hebt ook nog brocolli en pompoen en op deze site vind je recepten, ook voor van een aantal andere soorten www.smikkels.nl

5 jaar geleden

Hier ook pas begonnen, idd wortel, bloemkool, broccoli, sperziebonen doperwten advocado! Hier ook verder nog geen ideeën dus ik lees ook even mee 😌

5 jaar geleden

Reactie op Jnine

Ik ven al bezig maar bloemkool viel bij mijn meisje verkeerd, iets met dat ...
Overigens kies ik voor nu nog voor ok geen olie of boter te gebruiken maar het eventueel smeuïger te maken met water

5 jaar geleden

Ik ben net begonnen met broccoli. Ook pompoen of courgette zijn goed om mee te starten. Mijn oudste zoontje vond (en vind nog steeds) avocado erg lekker.

5 jaar geleden

Loop eens door de supermarkt op de groente afdeling. Heel veel kunnen en mogen ze al wel. Denk ook eens aan de ouderwetse groente zoals bijvoorbeeld pastinaak en pompoen maar ook courgette of zoete aardappel zou al kunnen.

5 jaar geleden

Bij welke leeftijd beginnen jullie met hapjes. Of wachten jullie tot jullie een bepaald gedrag zien?

5 jaar geleden

Ik lees mee🙈 gisteren begonnen met de worteltjes en vanavond de erwtjes🤣 veel verder zal ik niet komen want ik zelf wil niets uit potje geven en lust zelf geen bloemkool😭

5 jaar geleden

Ik heb nu broccoli, wortel, doperwt, bloemkool en pompoen in de vriezer liggen. Verder heb ik nog courgette, aubergine, paprika, pastinaak, sperziebonen, avocado, spinazie en zoete aardappel op de planning staan om te maken.

5 jaar geleden

Reactie op AM_Mama

Bij welke leeftijd beginnen jullie met hapjes. Of wachten jullie tot jullie ...
Ze raden aan met 4 maanden, maar ik ben met 15 weken begonnen, omdat hij toen echt letterlijk alles uit mijn handen trok wat ik in mijn mond wilde stoppen 🙈

5 jaar geleden

Reactie op Corina-mike

Ik lees mee🙈 gisteren begonnen met de worteltjes en vanavond de erwtjes🤣 ...
Ik kreeg de tip om een paar dagen achter elkaar het zelfde te geven. Dit zodat ze kunnen wennen. Staat ook als advies op de site van t voedingscentrum

5 jaar geleden

Reactie op Babyjuni01062020

Ik heb nu broccoli, wortel, doperwt, bloemkool en pompoen in de vriezer lig ...
Ik had gehoord dat spinazie en andijvie etc nog niet mochten vanwege nitraat dat om kan zetten in nitriet bij verwarmen

5 jaar geleden

In België krijg je dit bij kind en gezin. Je mag dus starten vanaf 4 maand met vaste voeding. Je moet 1/3 aardappel en 2/3 groenten. In totaal moet het 150gram wegen. Het mocht ook puur groenten zijn. Als ze of hij gedaan heeft moet je terug wegen en de rest aanvullen met flessenvoeding. Zo hebben ze het mij toch gezegd. Klopt dit?

5 jaar geleden

Onze pediater raadde aan te starten met courgette, pompoen, venkel en broccoli. Pas daarna wortel, want dat kan constiperend werken... succes!

5 jaar geleden

Vanaf 4 maanden mag je beginnen met de eerste hapjes, maar je mag ook nog wachten tot 6 maanden met bijvoeding. Vooral bij het geven van borstvoeding wordt geadviseerd om nog te wachten, omdat de baby uit de moedermelk de meeste voedingswaarde haalt. En als je gaat bijvoeden daalt de productie van moedermelk. Op deze site wordt het uitgelegd https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/277-het-introduceren-van-vaste-voeding-met-vier-of-zes Ik heb bij mijn oudste twee ook gewacht tot 6 maanden en het zijn goede eters geworden, zonder last allergieën.

5 jaar geleden

Ik heb alle groentes ongeveer opgeschreven die ze mogen hebben. Dit was een kladje. Ondertussen al weer aangepast🙈😂 (Ben ook begonnen met eerst alleen groente) Deze lijst is gebaseerd op de potjes van 4+ maand :) die in de winkel te verkrijgen is (jumbo)

5 jaar geleden

Reactie op Laura R

Ik heb alle groentes ongeveer opgeschreven die ze mogen hebben. Dit was e ...
Alles wat je op hebt geschreven zijn potjes die te koop zijn? Ik sla hem even op 😌👍🏼

5 jaar geleden

Reactie op cherrriee

Alles wat je op hebt geschreven zijn potjes die te koop zijn? Ik sla hem ev ...
Ja. Ik begin nu met potjes omdat zulke kleine hapjes nog zijn. Zodra hij wat meer eet. Wil ik het zelf maken.. Ik zal straks nog een foto sturen van ook de fruit potjes die ik heb opgescheept even.. Dit zijn de meeste enkele potjes van 1 soort. En dan heb ik nog de meng potjes zoals Bruine bonen met appel.

5 jaar geleden

Reactie op Laura R

Ja. Ik begin nu met potjes omdat zulke kleine hapjes nog zijn. Zodra hij wa ...
Ik kan overigens die tuingroente niet vinden? Heb je daar ook een foto van? 😌

5 jaar geleden

Reactie op cherrriee

Ik kan overigens die tuingroente niet vinden? Heb je daar ook een foto van? ...
Das jumbo merk.