6 Reacties
2 jaar geleden
Dat gooien is herkenbaar. Is hier met 18 maanden een fase geweest. Alle knuffels gingen zijn bed uit en inderdaad ook de speen. Wij hebben dezelfde aanpak als jullie gehad. 1e keer de speen terug, 2e keer blijft de speen lekker op de grond liggen. Ik geloof dat we er na een week vanaf waren, dus nog even volhouden!
2 jaar geleden
Klinkt herkenbaar, onze zoon van net 2 test ons volop. De aanhouder wint denk ik maar.
2 jaar geleden
Hier precies hetzelfde!
Heb eindelijk de laatste 3 dagen met gooien iets dat helpt: haar op de gang zetten. Heel stom maar het werkt. Ik neem haar aan de hand, vertel waarom ze niet mag gooien, zet haar in de gang, deur dicht en wacht 20sec. Dan kom ik terug en vraag of ze het gaat opruimen. Soms gaat ze een 2e keer terug, maar steeds vaker snapt ze het nu en gaat ze het opruimen. Werkt hier, maar ieder kind is natuurlijk anders.
In de avonden merk ik dat ze erg oncomfortabel is in haar eigen kamer. Zit er nu met mn rug naar haar toe naast tot ze slaapt. Zo voelt ze zich veilig en ze is elke dag sneller in slaap. Hopelijk volgende week hoef ik er niet meer naast te zitten.
Succes bij jou, hopelijk vind je iets dat voor jullie goed werkt!☺️
2 jaar geleden
Oh idd volhouden! Misschien even een test fase van de peuter puberteit..
We hebben eigenlijk van baby af aan geen lang bed ritueel, werkt heel goed. Een tut wilde hij niet dus dat probleem hebben we niet gelukkig. Zijn knuffels, hij heeft er 3, blijven in bed en gaan niet mee naar beneden. Hij wilt er wel eens een uitgooien maar das dan pech. Het heeft heel erg goed gewerkt voor ons. Hij weet waar hij aan toe is. Krijgt een kus en knuffel en mag natuurlijk even zelf zijn knuffels een goed plekje geven in zijn bedje en dan lekker slapen.