39 Reacties

6 jaar geleden
Hier hetzelfde, veel last van mijn buik. Roosvice Laxo en sinaasappelsap helpt goed

6 jaar geleden
Magnesium supplementen en veel vezels eten. Een kiwi op een lege maag of gedroogde pruimen helpen ook goed.

6 jaar geleden
Ik heb ook last van opgezette buik en opgeblazen gevoel, maar dit vooral aan het eind van de dag, zo rond een uurtje of 6 begint het. Ik heb ook last van winderigheid savonds vooral. De ene dag heb ik wel veel honger en de andere dag kan ik bijna niks eten.

6 jaar geleden
Echt top jullie reacties. Dankjewel 👏🏼 ga morgen die dingen halen die jullie adviseren. Want dit is zo’n naar gevoel steeds op opgeblazen gevoel rondlopen. Je krijgt gewoon krampjes ervan.

6 jaar geleden
Ik ga vrijdag naar de verloskundige voor het eerst zal daar ook even goed navragen. Maar echt fijn zo’n forum. Kan je met vrouwen dingen bespreken die hetzelfde meemaken. 😊

6 jaar geleden
Had ik in week 5-6 ook! Nu in week 7 is het over/stukken minder. Merk wel dat ik echt kleine porties moet blijven eten. Zodra het een keer iets meer is komt het terug.

6 jaar geleden
Heb ik ook. Ik ben nu 6w3d zwanger. Het opgeblazen gevoel begint meestal in de namiddag en heel de avond. Voorlopig lukt naar het toilet gaan nog al voel ik dat het moeilijker begint worden. Ik neem extra progesteron in de vorm van een dagelijkse spuit Inprosub en Utrogestan (zwanger via icsi met voorgeschiedenis van herhaalde miskramen), wat ook niet bevorderlijk is hiervoor. Ik probeer dagelijks fruit te eten en genoeg vezels (veel soep) hiervoor zodat mijn spijsvertering in werking blijft. Maar ik neem het voor lief zolang ik deze keer zwanger mag blijven!

6 jaar geleden
Ja, heb hier ook veel last van sinds 1 week ongeveer. Ben zelf 6+2. Vooral in de avonden erg opgezet gevoel...maar daarentegen kan ik juist beter dan ooit naar de wc. Alsof mijn darmen overuren draaien haha.
Medicatie zou ik mee uitkijken....altijd bespreken met je huisarts en verloskundige, want medicatie tijdens zwangerschap is niet altijd even oke begreep ik.
Succes!!!