11 Reacties
3 jaar geleden
Bij ons is dit ook vaak zo, maar al vanaf het begin tot nu. Hebben een Joei gemm stoeltje.
Hij lijkt er zelf geen last van te hebben, maar ziet er wel naar uit. Ik lees me mochten er tips zijn 🤗
3 jaar geleden
Ik wil je eigenlijk niet bang maken maar ik vind ook dat het mijn verantwoordelijkheid is dit te delen:
Ik zag laatst op YouTube een verhaal van iemand wiens kind is overleden omdat de oppas haar dochter te slapen had gelegd in de maxi cosi. Toen ze terugkwam was het kindje overleden... voor het perspectief van het verhaal; deze oppas leek het een veilig idee het kindje zo te slapen te leggen en zelf even naar een doktersafspraak buiten de deur te gaan.
Maar het scheen dus dat wanneer het hoofdje naar voren valt dat de luchtpijp afgesloten kan worden. De ouders van dit kindje willen anderen hiervoor waarschuwen.
Ik weet niet hoelang dit kindje zo heeft gelegen maar ik zou het risico niet willen lopen een autorit te maken in deze houding en dus kijken hoe je dit kan voorkomen.
Dus ik hoop dat andere moeders daar tips voor hebben. Succes!
3 jaar geleden
Wij hebben laatst de autostoel erin gezet (omdat ik de maxi cosi wat klein vind worden) toen zag ik dit ook gebeuren bij mijn zoontje. Wij gebruiken nu weer de maxi cosi in de auto. We zetten ons zoontje zonder winterjas erin dan zit hij eigenlijk nog prima. Is overigens ook veiliger zonder winterjas.
3 jaar geleden
Reactie op la aaa
Ik wil je eigenlijk niet bang maken maar ik vind ook dat het mijn verantwoo ...
Heeft de oppas het kindje alleen gelaten? Ik zag onlangs een bericht waarin het zelfde gebeurde. Vind rijden nu eng maar volgens mij gebeurd het bij verkeerd gebruik van het auto stoeltje. Dus bv buiten de auto gebruiken
3 jaar geleden
Reactie op Stef 87
Wij hebben laatst de autostoel erin gezet (omdat ik de maxi cosi wat klein ...
Helemaal idem hier!!!
2 jaar geleden
Reactie op CharH88
Jaa klopt hoor, als de baby erin wordt gezet zonder de riemen vast te maken ...
Daarbij staat de Maxi-Cosi buiten de auto een stuk rechterop. Hierdoor valt het hoofdje nog sneller naar voren.
Vooral de eerste 6 maanden is het risico voor ademnood groot, omdat ze nog niet sterk genoeg zijn om het te voorkomen. Tevens reageren ze nog niet adequaat genoeg op de prikkel van ademnood. Zelfde als met wiegendood zeg maar. Maar pas vanaf een jaar wordt het risico echt minder.
Zo'n slaap riempje kan helpen, een goede hoofdsteun op de juiste hoogte of (als ze wat ouder zijn, een slaapnekkussen. Dan draai je het kussen naar de voorkant (open kant naar achter), dan kan de kin op het kussen steunen.