14 Reacties

2 jaar geleden

Misschien was hij niet klaar voor een peuterbed. Hoor wel vaker dat ze zich veiliger voelen in hun ledikant. Als je hem nog hebt kan je het proberen.

2 jaar geleden

Heb je een ritueel voor het slapen gaan? Hier wil onze dochter liever ook niet op bed, maar als we samen een boekje gaan lezen, liedjes zingen wordt ze vaak rustig. Ik merk dat de overgang richting het slapen wat meer moeite kost de laatste tijd en zo lukt het goed om haar in de slaapzak te doen en wat relaxter in slaap te krijgen.

2 jaar geleden

Reactie op Gizmo-24

Misschien was hij niet klaar voor een peuterbed. Hoor wel vaker dat ze zich ...
Hij slaapt in zijn ledikant.. sorry dat heb ik dan verkeerd verwoord mocht ik dit hebben benoemd

2 jaar geleden

Reactie op Kyra1

Heb je een ritueel voor het slapen gaan? Hier wil onze dochter liever ook n ...
Nee eigenlijk niet echt een ritueel voorheen wel maar ik merkte dat hij steeds anderen dingen wou doen zoals ineens tijdens boekje lezen gaan spelen of niet meer in bad willen toen heb ik alles maar weg gehaald

2 jaar geleden

Reactie op Diem

Hij slaapt in zijn ledikant.. sorry dat heb ik dan verkeerd verwoord mocht ...
Ik ging ervan uit omdat je zegt "hij klopt op de deur" xD

2 jaar geleden

Ik heb het idee dat alles in fases gaat. Hier een jongetje (bijna 2) dat op dit moment meteen gaat slapen wanneer we hem in bed leggen. Maar er zijn ook weken/periodes dat ik 30-45 minuten naast hem zit en zijn haartjes streel. Het wisselt elkaar af. Voor mijn zoontje heeft het dus niet zoveel zin om super streng te zijn (voor hem niet, maar vergeet ook je eigen moederhartje niet) en hem te laten roepen/huilen/oid. Deze fase gaat ook weer over denken we dan maar. Troosten kan nooit kwaad. Het versterkt jullie band. Overigens hebben wij ook een heel strak bedtijd ritueeltje. Tijdens het voorlezen merk je dat ie in zn oogjes gaat wrijven en helemaal klaar is voor de nacht. Succes! Hopelijk is het ook voor jullie kindje een fase.

2 jaar geleden

Reactie op Diem

Nee eigenlijk niet echt een ritueel voorheen wel maar ik merkte dat hij ste ...
Lijkt mij eerder dan dat hij de structuur kwijt is…. Kan het mis hebben natuurlijk. Maar als ik kijk naar mijn eigen kind, die zou zich serieus misdragen zonder het strakke bedritueel. Regelmaat en structuur/veiligheid blijft hier belangrijk. Verder, misschien klaar voor een groot bed? Bij mijn oudste hadden we veel te lang gewacht en leverde we ook continu strijd. Tot de overgang. Die ging hobbelig maar daarna 2een droomkind. Mijn jongste ligt inmiddels 2 weken in dat grote bed en de hobbelige overgang lijkt achter de rug. Kan weer op adem komen s avonds

2 jaar geleden

Lastig he! Wij hadden het een aantal maanden terug, krijsen als we haar in bed legden en pas rustig als we haar eruit haalden. Ze wordt eind juni 2. Uiteindelijk hebben wij het kunnen oplossen door haar op bed te leggen, nachtlampje aan, deur open te laten en boven nog wat te rommelen. Ik ging meestal de was opruimen op de overloop en zong dan nog wat liedjes. Dat ging goed, en nu is dat eigenlijk eens meer nodig en kan ik gewoon naar beneden. Wij hebben ook wel een ritueel, en bereiden haar een half uur van tevoren al voor dat ze zo naar bed moet. Soms zegt ze nee, maar vaak gaat ze dan zelf al opnoemen wat er dan allemaal mee naar boven moet (slaapzak, slaapnijntje, tuttie). Natuurlijk is dat omdat wij dat er in gepeperd hebben door het iedere avond en bij het middagdutje te zeggen, maar het werkt hier super in ieder geval. Succes!

2 jaar geleden

Hier ook zo een periode gehad. Duurde wel 1 a 2 maanden. Ik trok het echt niet meer. Sinds kort weer 2 a 3 weken geslapen. Ik denk dat het een fase of sprong was. Daarnaast helpt het om wel een kort ritueel te hebben. Ik pak de kleine minder snel uit bed en hij leert zelf weer inslapen. Weet ook niet meer precies wat hielp want soms werkte het wel en soms niet. 🤷🏻‍♀️ We gaan wel vaker de deur uit en ik geloof dat de indrukken en frisse lucht hem helpen om moe te worden en iets beter te slapen.

2 jaar geleden

Reactie op Okkie

Hier ook zo een periode gehad. Duurde wel 1 a 2 maanden. Ik trok het echt n ...
Aha oke, ja het is echt zoeken per kind verschilt het ook.. wij gaan namelijk elke dag naar buiten (bijna elke dag) maar het helpt niet bij hem hij heeft nogsteeds te veel energy😂

2 jaar geleden

Reactie op MLdstb

Lastig he! Wij hadden het een aantal maanden terug, krijsen als we haar in ...
Ja ik denk dat ik inderdaad ook een ritueel weet doen wij hem even gaan kijken wat het beste past.. nou echt fijn dat het nu beter gaat bij jou als we bij hem de deur open zouden houden zal hij gelijk naat buiten komen

2 jaar geleden

Reactie op Tessafor2

Lijkt mij eerder dan dat hij de structuur kwijt is…. Kan het mis hebben nat ...
jaa misschien moet ik dat ook maar beginnen met een bedritueel.. hopen dat het zal helpen dan. Een grote bed zou ook kunnen🧐

2 jaar geleden

Reactie op Mary84

Ik heb het idee dat alles in fases gaat. Hier een jongetje (bijna 2) dat op ...
Yes hoop ook dat het een fase is vind het voornamelijk voor hem niet fijn.. ja voor mijn zoontje heeft het ook geen zin om streng te zijn want dan word het alleen maar erger. Dankjewel!

2 jaar geleden

Reactie op Gizmo-24

Ik ging ervan uit omdat je zegt "hij klopt op de deur" xD
ooh haha nee nee hij slaapt nog in een ledikant, maar kisschien is hij ook weer toe aan een bedje🧐