17 Reacties

3 jaar geleden

Ik begrijp je dilemma's.. Maar heel eerlijk, als je graag wil bereiken dat hij alleen gaat slapen dan gaat hij in eerste instantie huilen. Probeer het langzaam op te bouwen. Hier werkte het om het met 5 min per dag langer te doen. Even in slaap huilen krijgen ze echt niets van. Ze verwerken juist op die manier hun emoties. Probeer door te zetten en je zal zien dat het werkt en dat jullie het kunnen!

3 jaar geleden

En als je man het doet ? Was hier exact hetzelfde tot mijn vriend hey probeerde en lukte na paar minuten. Dus vanaf dan ging hij in de schommelstoel hem melk geven en kon hem dan wegleggen. Als ik hey doe was het 1,5 a 2 u. Hij kon daarvoor ook nooit in slaap vallen zonder mij/ ons en nu perfect. Dus zo is dat voor ons gelukt en nu kan ik het ook al vaker zelf zonder uren boven te zitten

3 jaar geleden

Ik zou het niet allebei tegelijk aanpakken. Begin bijv. Met slapen in zijn eigen kamer, samen op een matras op de grond. Dan naar zijn eigen bedje en een matras voor jezelf ernaast. Als dat ook goed gaat proberen zelf in slaap te gaan vallen. Dat zal helaas wel met tranen gepaard gaan. Wij zagen daar destijds erg tegenop maar na 5 of 6 dagen sliep hij zelf in. Uiteindelijk zijn we zo blij dat we de stap hebben gezet, ook al hebben we er beide om gehuild. Het is echt beter voor hem en voor ons op deze manier. Stukje zelfstandiger worden. De slaapgids van Snuggles & Dreams heeft ons erg geholpen. Succes!

3 jaar geleden

Reactie op Jansss

Ik begrijp je dilemma's.. Maar heel eerlijk, als je graag wil bereiken dat ...
Dat is niet waar. Wij hebben hem nooit laten huilen en hij kan nu perfect alleen in slaap vallen zonder huilen

3 jaar geleden

Reactie op Indrah

Dat is niet waar. Wij hebben hem nooit laten huilen en hij kan nu perfect a ...
Wat is precies niet waar?

3 jaar geleden

Reactie op Jansss

Wat is precies niet waar?
Dat ze in eerste instantie gaan huilen als ze alleen leren in slaap vallen.

3 jaar geleden

Reactie op Indrah

Dat ze in eerste instantie gaan huilen als ze alleen leren in slaap vallen. ...
Misschien bij jou kindje niet, en dat is fijn! Maar in bovenstaand bericht lees ik dat het bij ts wel zo is...?

3 jaar geleden

Reactie op Jansss

Misschien bij jou kindje niet, en dat is fijn! Maar in bovenstaand bericht ...
Maar bij ons was het wel zo als hij bij ons in bed sliep maar om naar zijn kamer te gaan ben ik in schommelstoel blijven zitten tot hij in slaap viel en dan wegleggen en bij vriend ging dat veel vlotter en nu kan die dat zelf zonder huilen daarmee moet niet zo zijn om te laten huilen e

3 jaar geleden

Slaapt hij overdag wel in zijn eigen bedje? Anders kun je hier mee starten, om hem te laten wennen aan zijn kamertje. Ons zoontje slaapt al vanaf 6 weken op zijn eigen kamer maar had kort geleden een periode dat hij absoluut niet alleen wilde zijn. Na veel dingen proberen. Lieten we hem elke keer toch even huilen en dan kwamen we eerst na 5 minuten, daarna 7 enz. Even langs om hem goed te leggen en een aai over zijn bol te geven om te laten weten dat je er wel bent. (Mega lastig want je wilt niet dat je kleintje huilt). Na 3 dagen ging het beter en nu slaapt hij de zelfs meestal door in de nacht, iets wat hij nooit gedaan heeft voor die periode. Een slaapcoach kan ook misschien nog goede tips geven 😊 verdiep je er lekker in en kies wat bij jullie past. Succes!

3 jaar geleden

Reactie op Indrah

Maar bij ons was het wel zo als hij bij ons in bed sliep maar om naar zijn ...
Het is afhankelijk van heel veel factoren.. hoe oud is het kindje, hoe ben je zelf, en wat is het karakter van het kind.. denk dat voor iedereen iets anders werkt..

3 jaar geleden

Reactie op Jansss

Het is afhankelijk van heel veel factoren.. hoe oud is het kindje, hoe ben ...
Bon dat is exact wat is zeg jij zegt dat als ze verwacht dat haar kindje alleen in slaap valt dat het zowiso huilen betekent en hoe jij het typt laat je ze dan eventjes huilen. Ja vind dat gewoon beetje jammer zo een post want het is vooral het huilen als je erbij bent dat ontlading is niet als hey kindje alleen is'

3 jaar geleden

Reactie op Indrah

Bon dat is exact wat is zeg jij zegt dat als ze verwacht dat haar kindje al ...
Ja even huilen krijgen ze inderdaad niets van. Maar ook dat is per persoon verschillend en mag iedereen gelukkig zelf weten. Huilen zonder iemand erbij is voor ons kindje ook ontlading. Gelukkig kent iedereen zijn of haar eigen kind het beste en daarom moet ts vooral doen wat bij haar past. Datgene wat bij je eigen kindje past en werkt is niet per definitie alleen waar.

3 jaar geleden

Lieve mama, Wat mooi jouw openheid en wat knap dat je een volgende stap wil zetten in het zelf slapen. Heeft je zoontje een knuffeltje of doekje? Het kan helpend zijn deze bij je te houden (tijdens het slapen) zodat deze naar je ruikt. Dat kan voor geborgenheid zorgen in de weg naar het alleen slapen. Er zijn verschillende manieren om hier naar toe te werken, maar ik denk dat het vooral belangrijk is om een manier te zoeken die bij jou past en voor jou goed voelt! Heel veel succes en ik hoop dat je snel je weg gevonden hebt zodat je ook weer wat meer tijd voor jezelf hebt (ondanks dat je het met veel liefde voor je mannetje doet, is dat stiekem ook heel belangrijk) 💙

3 jaar geleden

Dankje iedereen voor de reacties!

3 jaar geleden

Reactie op JxM

Lieve mama, Wat mooi jouw openheid en wat knap dat je een volgende stap wi ...
Wat een superlief bericht dankjewel🤍

3 jaar geleden

Ik lees even mee. Hier inderdaad hetzelfde probleem. Ik heb hem overdag wel in zijn eigen bedje en de avond tot ik naar bed ga ook. (Daar ben ik mee begonnen) Hij valt bij mij nog aan de borst in slaap. Dat duurt meestal 1u. Dus ik snap dat het lang bezig zijn en zelf nog weinig aan je avond hebben je een beetje op gaat breken. Maar als hij dat niet krijgt, is het brullen en dan blijft hij brullen tot ik er wel bij ben en de borst geef. Kan jouw vriend/man hem wel naar bed brengen? Misschien dat dat inderdaad zou werken. Maar ik zou wel 1 stapje per keer doen. Succes!

3 jaar geleden

Reactie op Shirn

Ik lees even mee. Hier inderdaad hetzelfde probleem. Ik heb hem overdag wel ...
Hi! Dankje voor je bericht. Mijn man werkt van 10 u ‘sochtends tot 22.30 ‘s avonds, vandaar dat het mij opbreekt. Anders zouden we het om en om kunnen doen maar helaas:-(