11 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb toen een pakje drinken gepakt maar toen was mijn zoontje al een maand of 15. En in het pakje geknepen zodat er wat uit kwam. Kun je dat bij dat bekertje ook een beetje doen misschien?

5 jaar geleden

Wij hebben sinds deze week een antilekbeker. Na een aantal keer had ze die door en ze drinkt heel goed eruit! Is van Munchkin. Ik weet ook niet hoe ze hier op een rietje zou reageren haha 🤷‍♀️

5 jaar geleden

Ik heb ook de munchkin omdat ik las dat dat een goede stap in naar een gewone beker en de tuitbeker en rietjesbeter niet goed zijn voor de mondmotoriek.. 🤷🏻‍♀️

5 jaar geleden

Rietjes beker is juist wel goed, goed voor de spraak straks, zegt de logopediste😉 Tuit beker minder en de munchkin bekers is een hele fijne overgang naar straks een normale beker👌

5 jaar geleden

ik heb een nuby beker, deze heeft een silicone rietje wat kleintjes een beetje doet denken aan een speentje. kleine man hier begon er meteen uit te drinken. mischien helpt dat? er staat 12 maanden maar hier drinkt hij er al vanaf 6 maanden uit, dus zou dat niet zo nauw nemen 😊

VRIEND

5 jaar geleden

Uit een rietje drinken is nog veel te zwaar voor ze. Ik heb nu een speciale rietjes beker waarbij het vocht niet terugloopt. Ze is 8 maanden en geef geen ander vocht dan borstvoeding (is nog niet nodig), maar ze drinkt niet uit een fles. Ze kan uit een bekertje (speciaal bekertje met neus uitsnede) drinken en gaan deze week de rietjes beker oefenen. Dit alles onder begeleiding van de preverbale logopediste.

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op MommyD

Ik heb ook de munchkin omdat ik las dat dat een goede stap in naar een gewo ...
Rietjes beker is juist goed, aldus de preverbale logopediste. Normaal wordt dit met een jaar aangeboden. Dit is ook de tijd dat er gestopt moet worden met een fles. Mijn dochter drinkt niet uit een fles (borstvoeding) en gaan nu met 8 maanden met een speciale rietjes beker oefenen.

5 jaar geleden

Reactie op DeniseD

Rietjes beker is juist goed, aldus de preverbale logopediste. Normaal wordt ...
Welke rietjesbeker gebruik je? Hier ook volledig bv en een dame die niet van de fles houdt. Ben op zoek naar meer opties 😊

5 jaar geleden

Hier enkel een munchkin beker. Rietjes beter vind ik niet hygiënisch en tuit beker geen voorstander van ☺️

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op SGVS

Welke rietjesbeker gebruik je? Hier ook volledig bv en een dame die niet v ...
Cupje werkt sowieso goed! Klein cupje van Medela. Kan soms een klein beetje rommelig worden, vandaar de rietjes beker voor als ze weer naar de opvang gaat😊. - Medela cupje - Als die goed gaat beker met neus uitsnede van Difrax. Dan de witte nemen zodat je er doorheen kunt kijken. Te koop bij mamaloes. Deze gaan we donderdag oefenen. - En deze gaan we donderdag oefenen! https://senso-care.nl/ark-therapeutic-bear-bottle-kit Eerst gaat ze uit een pakje drinken met een rietje drinken. Laat het allemaal op mij afkomen, donderdag met de preverbale logopediste weer😊. Moet wel zeggen dat ze 50-60 ml met het cupje echt in 5 minuten leeg heeft en het ook aardig goed doet! Met 1 jaar wordt de fles toch afgeraden, dus die paar maandjes overbruggen maakt ook niet meer uit😅.