52 Reacties

5 jaar geleden

Soms 3 dagen niet. Dan was ik haar tussendoor gewoon even met een washandje. Als dat badderen droogt de huid alleen maar uit

5 jaar geleden

Ik doe het 2 keer per week.. baby is ook 9 weken. Ik smeer ook niets.. gebruik af en toe wat badolie. Op aanraden van de kraamhulp. Als ze “vies” is, gebruik ik ook weleens een washandje.

5 jaar geleden

Hiiii,, mijn babytje is 9 weken en ik doe haar om de 2 dagen in bad helemaal niets mis mee 🥰

5 jaar geleden

Niks moet, alles mag 😘

5 jaar geleden

Hier maar 2x per week, wel elke ochtend even een washandje.

5 jaar geleden

Hier gaat ze om de dag in bad of mee onder de douche. De andere dag even wassen met washand.

5 jaar geleden

Volgens het ziekenhuis eens in de 3 dagen. Schijnt voor de huid het beste te zijn..

5 jaar geleden

Juist liever niet elke dag. Baby’s hebben nog een hel gevoelige huid dus 1-2 keer per week is voldoende!

5 jaar geleden

2 keer en soms nog een keer extra mee onder de douche. In t badje gebruik ik badolie en daarna baby olie om lekker nog even in te smeren voor de pyjama aan gaat (doen badje altijd in avond voor t slapen gaan).

5 jaar geleden

Wij doen haar één keer in de week in bad. Andere dagen met een washandje. Onze dochter heeft een erg droge en gevoelige huid (niet van een vreemde 😒). Dat wordt erger als ze vaker in bad gaat. Kijk goed wat bij jouw kindje past. Voor de één is elke dag goed, voor de ander één keer per week. Niets moet inderdaad!

5 jaar geleden

Elke dag in bad is helemaal niet goed. Hier vaak 2x in de week in badje, soms 3

5 jaar geleden

Ik doe haar om de dag in bad, vind ze ook heel lekker. Vaak ook savonds zodat ze lekker rosig naar bed gaat. Maar alles is goed! Kijk ook of het huidje er tegen kan. Sommigen hebben een drogere huid en dan is minder vaak wat beter. Gewoon doen wat goed voelt en bij jullie past😊

5 jaar geleden

Wij doen di, wo, vrij, zondag. Op aanraden van de kraamzorg

5 jaar geleden

Wij doen ook om de dag en dan avond.

5 jaar geleden

Hier gaat ze 1 of 2 keer per week in bad zonder zeep en iedere dag met een washandje. We gebruiken ook alleen natuurlijke producten zonder chemicaliën en parfum om te voorkomen dat er uitdroging of eczeem oid ontstaat. Het huidje van een baby is 5 keer zo dun als dat van een volwassene. Maar het zal inderdaad per kindje (en ook ouder) verschillen wat fijn voelt.

5 jaar geleden

Wij nemen onze dochter om de dag mee onder de douche. En dan rest van de dagen met vochtige doekjes in de plooitjes schoonmaken en drogen met een hydrofiel. Wel 2x per dag insmeren met olie of crème.

5 jaar geleden

Ik doe mijn kleine ongeveer 4x per week in bad lekker ingesopt vooraf met Zwitsal wasgel

5 jaar geleden

Nee dagelijks wordt juist afgeraden. Ik doe onze knul 2x per week in bad, met Inoli of zemelenbadje. Geen zwitsal oid, ivm ons gevoelige huidje.. De andere dagen alleen met een washandje met lauwwarm water. Onze oudste gaat ong 3x per week in bad, ook ivm zn droge, gevoelige huidje. Insmeren met lekkere olie, maar dat doe ik bijna dagelijks. Maarjaa, als meneer helemaal onder de poep zit gaat hij vaker in bad uiteraard 😆

5 jaar geleden

Hier gaat hij elke dag mee onder de douche! Heerlijk vind hij het maar hij heeft dan ook totaal geen gevoelige huid

5 jaar geleden

2x per week! Meer is niet goed voor het babyhuidje 😊