47 Reacties

5 jaar geleden

Hier (8,5 maand) in de middag 2 boterhammen dubbelgeslagen. Ik denk dat hij er wel 3 op zou kunnen onze vreetzak... hij luncht tussen 12 en 13 en daarna gaat hij spelen. Om 15.00 uur een fles (210) en dan een tukkie

5 jaar geleden

2 met boter.. soms wat pindakaas erop

5 jaar geleden

Hier smorgens een fles melk daarna fruit, tussen de middag 1 boterham met wat water of sap en rond 3uur de fles melk als ze even gaan slapen. Dan rond half 6 avondeten met water en rond bed tijd nog een fles melk. Ze mogen wel meer brood van mij maar bij 1 boterham zitten de heren vol.

5 jaar geleden

Hmm nou met grote moeite hier 1 per dag en daarom dus vaak nog een halve per dag. Smorgens papfles, Smiddags een halve boterham en daarna klein flesje. Savonds warm eten en voor t slapen weer een papfles. Tussendoor fruit en een koekje oid

5 jaar geleden

Sochtends 1 boterham met 180 fles Smiddags 1 boterham met 120 fles

5 jaar geleden

Ons meisje krijgt tussen de middag een boterham zonder korst met boter en soms een beetje Pindakaas. Ze krijgt nu sinds een paar weken bij haar ochtendflesje een broodkorst, dat vindt ze erg lekker 😊 die geef ik nog wel in kleine stukjes, als ik hem in haar handje geef stopt ze hem in 1 keer naar binnen 🤦‍♀️ meer heeft ze volgens mij qua brood nog niet nodig, maar verschilt volgens mij behoorlijk per kindje.

5 jaar geleden

Reactie op Sandra1810

Hier smorgens een fles melk daarna fruit, tussen de middag 1 boterham met w ...
Hier precies hetzelfde! 💙

5 jaar geleden

Sinds een paar dagen eet ze (eindelijk) een halve boterham. Dit gaat nog met moeite dus als ze volgende week weer elke dag naar het kinderdagverblijf gaat krijgt ze geen brood aangeboden maar een fruithap en melk met lunch. Zal dus denk ik nog wel even duren voordat mijn kleine brood goed eet.

5 jaar geleden

8,5 maand: 07:00 fles 190 cc 08:30 fruithap (2 stuks fruit) 11:00 fles 190 cc 12:30 1,5 a 2 boterhammen met bijv pindakaas, boter, broodbeleg van keukentje (favoriet bieten/aardbeien). 16:00 fles 120 cc (deze moet eraf, soms slaat hij hem over en soms wilt hij deze nog graag) 17:30 groentehap 19:30 fles 190 cc

5 jaar geleden

1 broodje smorgens tussen 9 en 10. Daar doet ze al ruim een uur over. Smiddags krijgt ze een fruithapje

5 jaar geleden

07.00 papfles 210 10.00 fruit 11.30 boterham en yoghurt (Boterham met moeite. Soms een hele, meestal half of 3/4) 15.00 fles 210 (gaat laatste dagen nauwelijks op, dus deze stopt denk) 17.00 groente 18.30 papfles 210

5 jaar geleden

S ochtends een fles met een boterham en tijdens de lunch een fles met 2 boterhammen.

5 jaar geleden

Sinds een paar dagen eet ze (eindelijk) een halve boterham. Dit gaat nog me ...
Mijn zoontje is nu 8,5 maand en krijgt borstvoeding. Hij zit nu op een halve boterham per dag. Meer wil hij niet, maar dat hoeft ook niet.

5 jaar geleden

Mijn dochter moet er echt niets van weten. Af en toe een paar hapjes pap of een stukje brood als ik het eet. Ik probeer het elke dag weer! Ze krijgt borstvoeding dus komt gelukkig niets te kort.

5 jaar geleden

Ik geef voor lunch de fles en half uur later een boterham. Deze eet hij maar half op maar in de ochtend krijgt hij fruit of ei

5 jaar geleden

Bij ons ging het brood direct super goed, maar de flessen blijven een ramp, al vanaf het begin een hele slechte drinker. Sochtends rond half 8 fles 220 aangeboden maar drinkt altijd maar 100 op 9u fruit 1,5stuk fruit. Slapen van 930 tot 10.30/11uur Fles om 1130 220 aanbieden maar drinkt 100 Daarna 2 boterhammen incl korsten met pindakaas of jam of kipfilet of appelperenstroop of cottagecheese of tomaatpaprikaspread van zonatura of vegetarischesmeerworst. Slapen van 13.30 tot 1430/15.00 Bied dan nog een fles aan als hij wakker word, soms drinkt hij dan 50ml 1530 groentehap 1815 fles meestal 100/120ml Slapen om 18.45/19.00 En dan krijgt hij snachts geen fles meer of iets. Laatste voeding rond 18.15 en dan pas volgende ochtend rond 730. We krijgen helaas gewoon echt niks extras er in als vocht. Tuitbeker snapt hij nog niet dus water of thee of sap aanbieden vertikt hij dus ook, uit zn fles hoort melk te komen, kom ik met andere vloeistof er in WAT doe je me aan mam😭😭. Haha. De happen gaan perfect maar de sappen dus vreselijk

5 jaar geleden

Mijn dochter krijgt ook borstvoeding, maar eet met gemak 3 boterhammen per dag (ochtend, middag en avond). Meestal met fruit of groente erop. Volgens mij zou ze meer boterhammen eten als ze de kans zou krijgen 🤣 Als en toe heeft ze wel minder behoefte aan de borst, is ook snel afgeleid, dus nu vraag ik me af of ze niet teveel brood krijgt.. Maar over het algemeen drinkt ze nog prima gelukkig 😊

5 jaar geleden

Reactie op Anam

Bij ons ging het brood direct super goed, maar de flessen blijven een ramp, ...
De flessenwater gingen hier ook echt heel moeizaam! Na 2 slokjes vertikte ze het alweer.. Nu maak ik het water goed warm en heb het even een tijdje niet aangeboden en toen elke dag weer geprobeerd en nu drinkt ze zo 70 a 80 van op.. Misschien dat dit bij jou ook werkt?

5 jaar geleden

De flessenwater gingen hier ook echt heel moeizaam! Na 2 slokjes vertikte ...
Oh wauw wat knap! Ik geef het water inderdaad lauw, goede tip! Ga het eens fleswarm maken. Misschien dat hij het dan accepteert 😄😅

5 jaar geleden

Reactie op Anam

Bij ons ging het brood direct super goed, maar de flessen blijven een ramp, ...
Qua beker, hebben wij nu de rietjesbeker van avent. Die is vanaf 9 maanden, mijn zoontje snapte het meteen en drinkt hier ook veel beter water uit dan elke andere beker. Eerst kreeg ik er misschien 50 cc in op een dag aan water in totaal. Nu drinkt hij met gemak 200 cc water of thee soms meer. Gewoon lekker over de hele dag slokjes. Die beker kan hij zelf goed vasthouden en pakken dus hij drinkt ook wanneer hij zelf behoefte heeft 😊