11 Reacties

5 jaar geleden

Volg

5 jaar geleden

Ik heb vandaag een uurtje na de voeding 100cc gekolfd

5 jaar geleden

Ik volg heb sinds vandaag ook ineens minder dan andere dagen!馃槺

5 jaar geleden

Wat doen jullie om jullie melk productie een boost te geven? Of om zo veel te kunnen kolven 馃槱 bij mij komt er niet zo veel uit

5 jaar geleden

Ik kolf eens per dag ipv de ochtend voeding. Dan heeft onze kleine (5wkn) 's nachts ook een fles gekolfde melk gehad (dus soms 10 uur na de laatste borstevoeding). Ik heb een enorm productieverschil; ik kolf dan links 130-160 ml en rechts 30-50 ml. Zou het graag wat meer in evenwicht willen. Dus volg ook even mee voor tips om productie rechts te verhogen. Lactatiekundige zei bij mij iig: altijd aan de laagst producerende borst eerst aanleggen en dubbelzijdig kolven. Eventueel kun je cluster kolven (10 min kolven, 10 min pauze, gedurende een uur).

5 jaar geleden

Ik heb sinds enkele dagen ook super veel minder en krijg mn productie niet meer omhoog! Maak me erg veel zorgen aangezien ik super veel voorraad moet hebben dalijk als ik weer ga werken 馃槬 haal per keer nog niet eens 100cc, terwijl hij per keer zeker 140 cc drinkt. Dus ik maak me ook zorgen of ik wel genoeg voor hem heb, zeker op deze warme dagen 馃槬

5 jaar geleden

Ik kolf alleen na de voeding af als k denk dat mijn borsten nog niet helemaal leeg zijn. Ik heb al een borstontsteking gehad. Mijn kleintje is bijna 7 weken oud. Ik kreeg het advies van de lactatiedeskundige om een uur na de voeding te kolven, want na een uur is alles weer aangevuld namelijk en zou je een volledige voeding moeten kolven. Doe je dit standaard na de voeding, heb je kans op overproductie. En veel water drinken!

5 jaar geleden

Ik kolf een keer per dag mijn borsten leeg na een voeding. Bij mij varieert de hoeveelheid tussen de 30 en 90 ml na een voeding. Meestal zit het rond de 70ml. Ik heb wel de indruk dat het de laatste dagen wat minder is. Heeft misschien met de warmte te maken?

5 jaar geleden

Reactie op MommyD

Ik heb sinds enkele dagen ook super veel minder en krijg mn productie niet ...
Geen zorgen maken! Bij ons gaf de kraamhulp aan dat je baby 30% meer melk uit je borst haalt dan het kolfapparaat.

5 jaar geleden

Van mijn kraamhulp de ultieme tip als het terugloopt: Dagje elk uur even 5 minuten kolven (en paar keer wat langer). Hebber ook last gehad en nu is het gewoon goed weer!

5 jaar geleden

Heel wisselend, vooral snachts maak je meer aan,dus zal je er sochtends met de kolf veel meer uithalen dan savonds. Let wel op dat je geen overprodcutie krijgt met steeds nakolven. Mijn lactatiekundige gaf aan dat je beter tussendoor een keer kunt kolven, dan steeds nakolven. "Hoe leger de borst, hoe voller hij wordt" Wat ik een aantal keren heb gedaan is 1 borst geven, en tegelijk de andere borst kolven. 馃檪