46 Reacties

5 jaar geleden

Ik ga 3 dagen werken en het voelt als 3 teveel 🙄😥

5 jaar geleden

Ik heb een standaard vrije dag op vrijdag besproken met mijn leidinggevende. Zo heb ik een extra lang weekend om de gemiste uren een beetje in te halen. Ik moet zoiezo 3dagen in de week werken en ze kan me 4 dagen inplannen. Ik snap wat je bedoeld dat je bang bent om dingen te missen. Ze groeien zo snel en elke dag doen ze weer wat meer dan de dag ervoor🥰

5 jaar geleden

Hier ook 3 dagen! Moet over 3 weken weer beginnen.. moet er niet aan denken 😭

5 jaar geleden

Ik heb 5 weken vakantie achter mijn verlof mogen plakken, heb ook maar 1 week voor gehad en de rest na. (Per ongeluk, ben met 37.0 bevallen en tot 36 door gewerkt) Na mijn verlof neem ik 1 dag ouderschapsverlof, ik ga tot maart 2 dagen werken. 1 dag past mijn zusje op en 1 dag mijn schoonmoeder. Ik had zo'n slecht gevoel bij de kinderopvang hier en gastouders hadden weinig plek. Dit was de enige oplossing die mij rust gaf. Vanaf maart gaat ze 2 dagen naar de gastouder en past mijn zusje nog 1 dag op. Ik heb nog verlof tot 19 oktober.. Succes met deze keuze, als het financieel kan zou ik lekker een dag verlof opnemen, lekker genieten met je kindje. Maar ik denk dat het ook fijn is om weer even onder de collega's te zijn, weer je eigen ik ontplooien en even iets anders als praten over baby's 😀

5 jaar geleden

Ik ga 2 dagen werken. In het contract 3 dagen, maar met 1 dag per week ouderschapsverlof (voor bijna anderhalf schooljaar; verlof van 2 kinderen). Kinderen gaan 2 dagen naar de kinderopvang!

5 jaar geleden

Ik ben leerkracht waardoor ik na mijn verlof nog recht heb op 5 weken vakantie. Hierdoor begin ik pas begin november. Ik ga drie dagen werken waarvan ze 2 dagen naar de crèche gaat en 1 dag waarschijnlijk naar mijn schoonmoeder.

5 jaar geleden

Sinds de geboorte van mijn 1e kind werk ik 4 dagen pw (daarvoor was het 5). Als ik na mijn verlof weer begin blijft het op 4 dagen. De kids gaan 2 dagen naar het kdv, 1 dag past oma op en mijn vriend en ik zijn allebei een dag thuis. Prima balans vind ik zelf zo.

5 jaar geleden

0. Gelukkig niet nodig hier. Over een jaar ofzo wil ik misschien wel weer gaan werken maar voorlopig blijf ik lekker thuis met de kids Maar k kan het me heel goed voorstellen, zou het ook vreselijk vinden als ik weer zou moeten binnenkort. Maar je zult zien, het went ook weer snel, en na je werkdag ben je dubbel zo blij om je baby weer te zien ❤️

5 jaar geleden

Ik werk 4 dagen en ik wil ook nog niet weer zoveel werken, maar kan echt niet anders door de functie die ik heb en ik ben ook kostwinner, dus kan ook niet zomaar iets anders gaan doen. Mijn man heeft net een sollicitatiegesprek gehad, hij werkt nu 36 alleen is ongelukkig, nu heeft hij een sollicitatiegesprek mbt een baan van 40 uur. Ik heb gezegd dat het goed is, omdat ik wil dat hij weer vrolijk thuis komt, maar diep van binnen baal ik.

5 jaar geleden

3 dagen in de week. Wel pas 14 oktober weer beginnen (31 mei bevallen met 39 weken) heb vakantie en over uren erachteraan geplakt. En dan tot 1 januari 1 dag ouderschapsverlof omdat hij dan pas terecht kan op het kdv waar zijn broer ook zit (agrarisch kdv). De andere 2 dagen gaan ze zowieso naar de oma's toe.

5 jaar geleden

Ik ga in September ook weer 4 dagen werken

5 jaar geleden

1 oktober 24 uur werken

5 jaar geleden

Per 8 oktober 24 uur per week. Ben verpleegkundige

5 jaar geleden

Ik ga 3 dagen werken, net als voorheen. Ik wil vooral even reageren op jouw angst om de ontwikkelingen te missen. Hier heb ik ook over gepraat met mijn kraamhulp, omdat ik vanwege de keizersnede en zuurstoftekort van de kleine, het 'gouden eerste uur' heb gemist. Zij zei toen, alle eerste dingen die jouw baby gaat doen, zijn de eerste dingen die jíj ziet. Dus niet het eerste lachje, maar het eerste lachje dat jij zelf ziet. Dit vond ik fijn om te horen, en het is iets waar ik me aan hou. Ik heb best wat gemist dankzij de keizersnede, maar ik heb het allemaal alsnog gedaan, gezien en meegemaakt.

5 jaar geleden

Ben na mijn eerste 4 dagen gaan werken en blijf dat nu na m'n tweede doen. Ik begrijp je gevoel, dit had ik in het begin ook. Maar toen ik eenmaal m'n draai had gevonden, vond ik het heerlijk. En verwacht het dit keer ook weer zo zal gaan. Gelukkig hebben we een fijne opvang en is papa ook 1 dag thuis. Dus ik weet, dat wanneer ik aan het werk ben, de mannen in goede handen zijn. En onthoud dat je echt niet minder van je kinderen houdt of minder moeder bent omdat je werkt!! Komt goed😘

5 jaar geleden

Ik ga 80% werken na mijn verlof (was 100%). Dochter gaat tm eind dit jaar 2 dagen naar het kdv en vanaf januari 3 dagen. Oma’s komen 1 dag oppassen. Ik zou geen gelukkigere moeder worden van thuis blijven en vind het fijn straks weer aan t werk te mogen.

5 jaar geleden

Na mijn 1e ben ik 3 dagen gaan werken en nu na de 2e ga ik 2 dagen werken...ik was een echte workaholic maar ik ben het liefste bij de kindjes! En al dat geleur met wegbrengen en ophalen.. opvoeden door een ander... Ieder moet doen wat goed voelt... ze lijden er niks mee dat mama's 4 dagen gaan werken! Maar voor jezelf haha. Mama hormonen noem ik het. Kun je ouderschapsverlof opnemen ?

5 jaar geleden

5 dagen (volle 40 uur) :-(. Door de Corona situatie ben ik kostwinner geworden maar ik hoop dat het tijdelijk is.

5 jaar geleden

5 dagen. Wou datk ook kon wat minder werken. Maar de centjes moeten verdiend worden 😊

5 jaar geleden

Ik ben een typische mamabeer die gromt als iemand te dicht bij mijn kinderen komt. Maar God wat kijk ik uit om weer te gaan werken. Ik mocht er niet aan denken bij mijn eerste maar nu met mijn tweede is het heel wat anders. Ik word een betere mama als ik ook iets voor mezelf kan doen en niet puur moederhen ben. Ik haal enorm voldoening uit mijn werk. En als ik zie hoe gelukkig mijn kind terugkeert uit het kdv, dan weet ik dat ik er goed aan doe.