36 Reacties
5 jaar geleden
Hoi bij ons hier ook de kinderfysio geweest voor een slap nekje. Nu 12 weken oud. Het kost ze gewoon erg veel energie en daar raken ze helaas van overstuur. Oefenen hier het liefst een paar x per dag, en dan niet te lang. Elke periode dat die wakker is max 5 minuutjes. En vooral met hem op aan andere manier dragen trainen we, zijn nu ruim en week bezig en merken al enorm verschil
5 jaar geleden
Oh ik herken dit zo goed!! Bij het vorige consult op het consultatiebureau zouden ze gaan meten of ons zoontje zijn hoofdje al 45graden omhoog kon houden. Tot 2 dagen ervoor deed hij het totaal niet. Tijdens het consult deed ie het opeens wel.. heb elke dag wel 5 keer geoefend op verschillende ondergronden maar hij gaf er niks om.. en zo opeens deed ie het. Hij doet het nu nog steeds niet altijd hoor en is 15 weken. Maar het komt vanzelf wel, wij gaan niet naar de fysio ofzo.. het zijn ook nog maar zulke kleine wezentjes
5 jaar geleden
1 van mijn tweeling deed het met 12 weken. De ander nu 15 weken en nog niet heel goed, niks ergs volgens de kinderarts, elk kindje ontwikkeld anders. Ik maak me nog geen zorgen 😀
5 jaar geleden
Hiii mijn kleine is nu 11 weken en ik doe bij het opfrissen en insmeren zet ik hem even op zijn buikje tot hij niet meer kan, en kleed ik hem aan (heeft hij even pauze om bij te komen) en dan zet ik hem weer even op zijn buikje tot hij niet kan. Gaat erg goed! Je kan hem ook af en toe in zijn bedje even op zijn buikje zetten om extra te oefenen met hem. Hij geeft vanzelf wel aan wanneer hij niet meer kan. Veel succes!
5 jaar geleden
Lennox is 14 weken en doet t ook amper. CB gaf ook aan naar fysiotherapeut te kunnen gaan of zelf te oefenen. Wij hebben voor het tweede gekozen. Voor elke voeding ff op zijn buikje leggen
Ene keer legt hij zijn hoofd direct neer en andere keer doet hij hem omhoog. Dan gaan we direct met hem spelen ( voor hem...zodat hij zijn hoofd omhoog wilt houden)
5 jaar geleden
Mijn zoontje is 9 weken en weigert op zijn buik te liggen maar volgens mij gaat het wel goed met zijn hoofdje recht houden. Is het echt nodig om te oefenen?
5 jaar geleden
Mijn oudste had een hekel aan de buikligging en lag binnen een minuut te krijsen. Zij kon haar hoofd ook niet omhoog houden. Haar hele motorische ontwikkeling was traag. Met 11 maanden rolde ze nog niet om en toen zijn we pas met fysio begonnen. Met 20 maanden liep ze. Ze was gewoon traag en liep erg vooruit op haar fijne motoriek en spraak.
Ik vind het vroeg voor fysio en als mijn kind daar zo overstuur van zou raken zou ik erg nog even mee wachten. Baby's bepalen hun eigen tempo wat betreft ontwikkelingen.
5 jaar geleden
Vergeet niet dat dit echt een kwestie van trainen is, het heeft tijd nodig! Je kan echt niet verwachten dat als je hier nog niet zo heel lang mee bezig bent je kindje het al gelijk 5 minuten vol gaat houden.
Wij zijn er gelijk na de geboorte al mee begonnen en eigenlijk elk moment dat die even goed wakker was legden we hem al op zijn buik. In het begin hield hij dat maar een paar seconden vol en inmiddels 10 minuten. Naar mijn idee is vaker en dan kort even oefenen beter dan 4x op een dag gelijk lang willen. Je moet voorkomen dat ze gefrustreerd gaan raken of te moe worden.
Wij oefen ook door hem rechtop te dragen en door op de bank iets onderuit gezakt zitten (je kindje dan met zijn gezicht naar jouw toe, dat ie tegen/op je borst steunt). Hoe rechterop je zelf zit hoe makkelijker het voor je kindje is. Gewoon steeds iets verder onderuit zakken en als ze dan moe worden zelf weer rechtop gaan zitten. Een buik kussen is overigens ook heel fijn om mee te oefenen! En zorg dat ze naar iets interessants kunnen kijken, het raam, de tv, jou, of zo'n boekje zoals hierboven 😊
Succes!
VRIEND
5 jaar geleden
Wij hebben ook weinig geoefend met Logan, wij hoeven zijn hoofd al niet meer te ondersteunen sinds ca week 9 (hij is nu 11 weken). Per kindje is het verschillend denk ik.. cb complimenteerde ons dat zijn nekje zo sterk is en dat we heb goed hebben laten oefenen....🤣
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op lafemmeNadiaJager
Wij hebben ook weinig geoefend met Logan, wij hoeven zijn hoofd al niet mee ...
😜

5 jaar geleden
Die van ons vindt het pas een paar dagen oké om te oefenen in haar box, bedje of tijdens verschonen op verschoonmat (ze is nu 13 weken oud). Hiervoor ging ze huilen als ze op haar buik gelegd werd..behalve als ik haar op mijn borst legde! Dan wilde ze het wel een paar keer proberen. Dus misschien een tip voor iedereen in een gelijksoortig 'probleem' heeft.
Ik zet het tussen aanhalingstekens omdat ik het gevoel had dat ze juist sociaal gezien wat voor ging lopen.
Ik zie het zo: een baby krijgt elke week punten die hij/zij kan verdelen bij motoriek en sociaal/spraak, etc... En de een die spendeert het allemaal uit aan leren te babbelen, de ander in oefenen op buik, handjes herkennen, omgeving ontdekken etc etc..
5 jaar geleden
Reactie op lafemmeNadiaJager
Wij hebben ook weinig geoefend met Logan, wij hoeven zijn hoofd al niet mee ...
Mijn zoontje deed ook niet aan tummy time maar zit er ook zo bij 🤪begin te denken dat tummy time onzin is
5 jaar geleden
Hij heeft net een minuut of 2/3 zo gezeten op het voedingskussen. Vanmorgen bij de fysio lag zijn hoofd er gewoon op. Vandaag een aantal keer kort wat geoefend op verschillende manieren. Dit volhouden denk ik, oefende eerst ook wel maar steeds gewoon op de bank en dan zijn armpjes er onder, dan gaat hij gewoon lekker liggen en vindt hij het prima

5 jaar geleden
Bij ons pas met 14 weken. Ik vergat het echt heel vaak, lag veel bij ons op de borst op haar buik, dus ik geloofde het wel. Moest van cb ook vaker oefenen, dus toen maar braaf gedaan. Van de een op andere dag kon ze het opeens. Als ik haar te lang op dr buik liet, kostte haar dat zoveel energie dat ze vaak ook moest overgeven. Ik zou zeggen. Oefen elke dag, maar heb er vooral vertrouwen in dat het wel goed komt :)
5 jaar geleden
Mijn dochter had echt een hekel aan op de buik liggen, zodra ik haar omdraaide zette ze het op een gillen. Sinds afgelopen vrijdag (12 weken oud) vindt ze het fantastisch. Hoofdje gaat steeds meer omhoog. Sterk nekje heeft ze altijd al wel gehad. Wij hebben niets bijzonders gedaan, het was opeens helemaal leuk voor haar.