42 Reacties

5 jaar geleden

mijn zoon heeft het ook bijna zeven maanden oud. Gewoon goed insmeren. Ik weet ook niet wat het is.

5 jaar geleden

Moet er ook even bijzetten dat t nergens anders zit, alleen op haar wangetjes en ze s verder niet ziek.

5 jaar geleden

Reactie op chan_xo

mijn zoon heeft het ook bijna zeven maanden oud. Gewoon goed insmeren. Ik w ...
Okay ik blijf gewoon smeren. Ga wel even Bepanthen baby crème halen denk ik. Mocht ik wat van de huisarts horen zet ik het hier ook neer.

5 jaar geleden

Heeft onze dochter ook, volgens onze kinderarts in het ziekenhuis hebben baby'tjes dit heel vaak, In de winter hebben kinderen vaak het meest last van deze plekken op de wangen, en dit kan toenemen bij koud weer. Goed vet houden.

5 jaar geleden

Dochter heeft het hier ook. Ik smeer smorgens en savonds even met cetomacrogolzalf. Is op basis van vaseline en lekker smeerbaar. Top spul

5 jaar geleden

Hier ook al zitten haar armen, benen en nu ook rug onder. Droge huid, goed vet houden, amandelolie smeert wel lekker. Ik heb het liefst zo min mogelijk toegevoegde stoffen in haar producten

5 jaar geleden

Reactie op Jansss

Dochter heeft het hier ook. Ik smeer smorgens en savonds even met cetomacro ...
Hier ook veel succes met cetomacrogol! Voor mijn dochter en mezelf, op advies van de dermatoloog

5 jaar geleden

Ook gehad! Blijven smeren. Komt bij ons door deels eczeem, de kou en veel kwijlen🤤

5 jaar geleden

Reactie op SvG-24

Okay ik blijf gewoon smeren. Ga wel even Bepanthen baby crème halen denk ik ...
Bepanthen werkt hier bij ons heel goed. Wel elke dag herhalen.

5 jaar geleden

Kokosvet smeren? Gebruik ik als sinds de geboorte voor mijn zoontje zijn billetjes, was een tip van mijn natuurlijke kraamhulp (ook nog eens goed tegen eventuele schimmeltjes enzo) Trekt helemaal in de huid en laat nauwelijks een vettig laagje achter.

VRIEND

5 jaar geleden

Ja herken het! Mijn dochter van bijna 7 maanden had dit ook ineens. Eerst een rood wangetje en werd ineens veel erger. Naar de huisarts geweest en is eczeem. Vooral in de winter zou dit meer opspelen (koud buiten, drogere lucht, verwarming binnen). Wij hebben helaas een hydrocortisone crème gekregen en smeer het nu 1x per dag een week en op haar wangen is het zo goed als weg, alleen een plekje op haar onderkin nog😅. Ik wilde deze crème niet, maar je moet voorkomen dat het gaat ontsteken, anders krijgen ze een zwaardere crème. Verder heel hun huid goed vet houden. Ik moet dit nu even doen met vaseline crème. Hield het hiervoor ver met pure wolvet, dat hielp ook maar haalde het rode niet weg. Dus even langs de huisarts😊. Vrijdag was in ongeduldig omdat de crème nog niet veel leek te doen ik is geen fan ben van de crème en heeft toen mijn foto’s met een dermatoloog gecheckt die ook vaststelde dat het eczeem is. Ik zat in zak en as, maar blijkbaar hebben veel baby’tjes eczeem zei een vriendin..

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op DeniseD

Ja herken het! Mijn dochter van bijna 7 maanden had dit ook ineens. Eerst e ...
Die vaseline crème is hetzelfde als de hieronder genoemde cetomacrogol zalf/crème. Bij ons crème obv 20% vaseline. Nooit fan van vaseline, maar dit zorgt wel dat haar huid weer een babyhuidje is!

5 jaar geleden

Gister de tip gehad van het CB om ‘droge huid zalf’ van Dr. Leenarts te kopen. Dit gister gelijk gehaald bij de Etos en nu al een wereld van verschil!

5 jaar geleden

Mijn zoontje heeft over het algemeen eczeem en wij lopen bij de dermatoloog. Op zijn gezichtje kwam het steeds terug en zij denkt dat er nu een schimmel bij zit. Hij kwijlt ook wel veel. Dus dat kan het ook nog zijn.

5 jaar geleden

Reactie op Nora1991

Mijn zoontje heeft over het algemeen eczeem en wij lopen bij de dermatoloog ...
Hoe ernstig was het voor je doorverwijzing naar de dermatoloog? Mijn huisarts blijft laconiek.. maar ze zit er soms helemaal onder. Hormoonzalf, vet houden, eigenlijk werkt niks echt goed. Soms redelijk te doen, maar zo uit het niets de plekken weer op haar hoofd of lijfje en huid gortdroog. Ben nu maar foto's aan het maken...

5 jaar geleden

Mijn zoontje had eenzelfde soort uitslag en met vette cremes ging het niet weg. Ook met een hormoonzalfje niet. Bleek dat er, doordat hij veel kwijlt, een schimmel is gaan ontwikkelen waardoor het maar niet weg ging. Nu is het gelukkig weg, maar het komt zo nu en dan weer terug.

5 jaar geleden

Reactie op Palma

Hoe ernstig was het voor je doorverwijzing naar de dermatoloog? Mijn huisar ...
Echt aandringen op een verwijzing! Mijn dermatoloog zei; hoe eerder onder controle, hoe minder groot de kans dat het (heftig) terugkomt. Hier is nu de eczeem redelijk onder controle. Wel dmv hormoonzalven. Hij krabte zich zodanig open dat hij constant sokjes om zijn handjes had.

5 jaar geleden

Dit was op zn rompje maar hij had het ook op zijn beentjes en dus ook in zijn gezichtje.

5 jaar geleden

Reactie op Nora1991

Echt aandringen op een verwijzing! Mijn dermatoloog zei; hoe eerder onder c ...
Bij mijn dochter ook zo! In aanvallen.. maar zij heeft haar, dus vallen de schilfers minder op. Lijfje ook zoals bij jou. Maar ook als er op t oog niks lijkt te zitten krabt ze constant. Ze trekt nu ook aan haar haartjes.

5 jaar geleden

Zie maar, zelfde. En zo ook op haar buikje. Ik mag can de huisarts niet het hele vlak insmeren, maar je kan zo toch niet anders?