42 Reacties
5 jaar geleden
Kokosvet smeren? Gebruik ik als sinds de geboorte voor mijn zoontje zijn billetjes, was een tip van mijn natuurlijke kraamhulp (ook nog eens goed tegen eventuele schimmeltjes enzo) Trekt helemaal in de huid en laat nauwelijks een vettig laagje achter.
VRIEND
5 jaar geleden
Ja herken het! Mijn dochter van bijna 7 maanden had dit ook ineens. Eerst een rood wangetje en werd ineens veel erger. Naar de huisarts geweest en is eczeem. Vooral in de winter zou dit meer opspelen (koud buiten, drogere lucht, verwarming binnen).
Wij hebben helaas een hydrocortisone crème gekregen en smeer het nu 1x per dag een week en op haar wangen is het zo goed als weg, alleen een plekje op haar onderkin nog😅. Ik wilde deze crème niet, maar je moet voorkomen dat het gaat ontsteken, anders krijgen ze een zwaardere crème.
Verder heel hun huid goed vet houden. Ik moet dit nu even doen met vaseline crème. Hield het hiervoor ver met pure wolvet, dat hielp ook maar haalde het rode niet weg.
Dus even langs de huisarts😊.
Vrijdag was in ongeduldig omdat de crème nog niet veel leek te doen ik is geen fan ben van de crème en heeft toen mijn foto’s met een dermatoloog gecheckt die ook vaststelde dat het eczeem is.
Ik zat in zak en as, maar blijkbaar hebben veel baby’tjes eczeem zei een vriendin..
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op DeniseD
Ja herken het! Mijn dochter van bijna 7 maanden had dit ook ineens. Eerst e ...
Die vaseline crème is hetzelfde als de hieronder genoemde cetomacrogol zalf/crème. Bij ons crème obv 20% vaseline.
Nooit fan van vaseline, maar dit zorgt wel dat haar huid weer een babyhuidje is!
5 jaar geleden
Reactie op Nora1991
Mijn zoontje heeft over het algemeen eczeem en wij lopen bij de dermatoloog ...
Hoe ernstig was het voor je doorverwijzing naar de dermatoloog? Mijn huisarts blijft laconiek.. maar ze zit er soms helemaal onder. Hormoonzalf, vet houden, eigenlijk werkt niks echt goed. Soms redelijk te doen, maar zo uit het niets de plekken weer op haar hoofd of lijfje en huid gortdroog. Ben nu maar foto's aan het maken...
5 jaar geleden
Mijn zoontje had eenzelfde soort uitslag en met vette cremes ging het niet weg. Ook met een hormoonzalfje niet. Bleek dat er, doordat hij veel kwijlt, een schimmel is gaan ontwikkelen waardoor het maar niet weg ging. Nu is het gelukkig weg, maar het komt zo nu en dan weer terug.
5 jaar geleden
Reactie op Palma
Hoe ernstig was het voor je doorverwijzing naar de dermatoloog? Mijn huisar ...
Echt aandringen op een verwijzing! Mijn dermatoloog zei; hoe eerder onder controle, hoe minder groot de kans dat het (heftig) terugkomt. Hier is nu de eczeem redelijk onder controle. Wel dmv hormoonzalven. Hij krabte zich zodanig open dat hij constant sokjes om zijn handjes had.

5 jaar geleden
Reactie op Nora1991
Echt aandringen op een verwijzing! Mijn dermatoloog zei; hoe eerder onder c ...

Bij mijn dochter ook zo! In aanvallen.. maar zij heeft haar, dus vallen de schilfers minder op. Lijfje ook zoals bij jou. Maar ook als er op t oog niks lijkt te zitten krabt ze constant. Ze trekt nu ook aan haar haartjes.