16 Reacties

5 jaar geleden

Volg! Hier precies hetzelfde met m'n dochter, ze krijgt hero nutrasense met hero comfort maar al een tijdje is het drama tijdens de fles 😔

5 jaar geleden

Zou het misschorn geen verborgen reflux zijn? Kucht je zoontje bijvoorbeeld ook veel, en steekt hij vaak zijn tongetje uit?

5 jaar geleden

Hier ook toevallig. Hij pakte ook de dr. Brown fles niet meer. Maar overgegaan op Avent. Ook spuugt hij meer dat deed hij nooit. Ook rond 7 weken.

5 jaar geleden

Misschien spruw?

5 jaar geleden

Is je zoontje tevreden met een halve fles? Want dan zou je na een uurtje andere helft kunnen geven. Op buro hebben ze tegen mij gezegt als ze alle voedingen heeft gehad voor de laatste snachts is het geen probleem hoe je het doet. Hier bleek het ineens teveel te zijn een hele fles. Toen ik paar weken geleden overgestapt ben op voeden op waneer zij wilde ging het kei goed. En nu heeft ze ineens een ritme zelfs en slaapt snachts door.... Dus misschien vaker op dag voeden met minder in de fles. Je kan het proberen. Maar als ie niet tevreden is en echt honger heeft zou ik het toch even overleggen. Ik gaf haar teveel in eens. Ze huilde ook halverwege de fles maar at uiteindelijk wel door. Met gevolg nog meer huilen toch van het te volle gevoel. Succes. Zielig vind ik het als die kleintjes zo huilen... Het is toch puzzelen een beetje

5 jaar geleden

Hier ook. Gebruik je toevallig dr Brown smalle hals? Ik merk dat hij daar last van heeft en ga nu de brede proberen want avent gaat wel veel beter. Ik vind dat alleen te snel drinken dus doe die liever niet..

5 jaar geleden

Reactie op Babyvdl

Hier ook. Gebruik je toevallig dr Brown smalle hals? Ik merk dat hij daar l ...
Precies ik gebruik ook smalle hals en Avent gaat veel te snel. Welke speen gebruik jij voor Avent ? Ik gebruik 1 en volgens mij heb je ook nog 0.. voordat ik weer een andere fles ga halen misschien dat proberen 😅

5 jaar geleden

Reactie op msxrowena

Precies ik gebruik ook smalle hals en Avent gaat veel te snel. Welke speen ...
Je hebt van Avent natural twee soorten 0 spenen. Een gewone en een met een nog lagere drinksnelheid. Wij hebben die laatste en dat werkt voor ons enorm fijn!

5 jaar geleden

Bedankt voor de reacties iedereen! Ik ga het gewoon uitproberen! Ik gebruik idd de brown, spruw heeft hij niet.. ben eergisteren nog naar huisarts geweest.. ze dachten ook niet aan reflux maar hij kucht wel eens tijdens het drinken. Het gekke is dat hij het snachts vrijwel niet doet🤷🏼‍♀️

5 jaar geleden

Reactie op MarielleDejong26

Je hebt van Avent natural twee soorten 0 spenen. Een gewone en een met een ...
Top dan ga ik die ook halen! Thanks 😊

5 jaar geleden

Hier hebben we dat met de oudste gehad en dat bleek een allergie te zijn. Er waren wel meerdere symptomen dan alleen huilen. Voor ons werkte toen voeden op verzoek en andere melk het beste. Ook kregen we iets tegen de verborgen reflux. Daarnaast eens naar een osteopaat gaan, het kan zijn dat er iets vast zit

5 jaar geleden

Mij klinkt het als allergie. Hier zelfde. Maar dan vanaf geboorte. Dus pepti. Maar probeer eerst andere fles.

5 jaar geleden

Hier hetzelfde, heel zielig! Begon rond 6 weken. Halverwege de fles heel erg huilen. Op advies van het CB ben ik hem op zijn zij gaan voeden (billen tegen je eigen buik aanhouden). Sindsdien is het over! Zij gaf aan dat baby’s in deze houding meer vanuit hun reflex drinken, dit is ook de reden waarom het snachts beter gaat (dan huilde hij namelijk nooit). Mocht dit niet helpen dan moest ik voeding gaan indikken om te kijken of het mogelijk reflux was, maar tot dusver lijkt dat dus niet nodig!

5 jaar geleden

Reactie op msxrowena

Precies ik gebruik ook smalle hals en Avent gaat veel te snel. Welke speen ...
O wow!! Dat wist ik niet ik ga dat ook proberen!!

5 jaar geleden

Ik had dit probleem ook, toen ben ik een grotere speen gaan gebruiken tijdens het voeden. Eerst hadden we diflax S en nu M. Het frustrerende haar gewoon dat het “te langzaam ging” en dat ze teveel moeite moest doen tijdens het drinken. Ook elke keer na de helft begon het.. misschien heb je er wat aan!

5 jaar geleden

Dit wil ik even delen.. ik zeg niet dat t voor andere werkt maar bij ons zeker! Mijn moeder was hier gister op visite (werkt met baby’s) en gaf onze zoon een flesje: halverwege spartelen, boos, huilen en fles weigeren. Ik t verhaal uitgelegd dat dit al paar weken zo is. Nou hoor dit.. in t ziekenhuis werd mij dr voeding formule uitgelegd. Ik heb daar begrepen dat de dat binnen MOETEN krijgen en dan zeker elke 3uur. Wanneer je niet op 8 flesjes meer komt dan dr 7 flesjes ietwat ophogen. Zo doende was ik lekker bezig. Zoontje groeit hard en omdat ik net als elke andere moeder een ritme wil, hier aan deze manier vastgehouden. Een paar weken geleden begon t ineens met huilen. Weg rustig voedingsmoment. Gister zei ineens m’n moeder; kan ie niet teveel binnen krijgen? Want de eerste helft drinkt ie normaal en daarna wil die gewoon niet meer. Stop gewoon wanneer die genoeg heeft. Ja mam dat kan toch niet, hij MOET volgens die formule dit binnen krijgen: en toen werd ik even streng toe gesproken door moeders 😂 hij MAG dat binnen krijgen. Oké hoe ging t bij mij; Kind moest flesje 120cc x4 schepjes. Halverwege weigeren en huilen dus ik sussen en half u of uur later de andere helft aanbieden. Hup, dat zit erin. Volgende voeding 3u later (maar na die tweede helft eigenlijk 2u later, je wilt niet uit je ritme komen want moet genoeg binnen krijgen) weer zelfde verhaal. Kind zag tegen z’n fles op, buikpijn want zat helemaal vol. Ik stop nu wanneer hij genoeg heeft. Ene keer is dat na een heel flesje, andere keer na de helft: resultaat is wel dat hij nu ontspannen eet, en beter slaapt . Let wel; hij moet minimaal 500ml binnen krijgen ivm vocht. Maar wat een opluchting dit! Ik zeg niet dat dit voor iedereen werkt en overleg altijd even met evt t cb voordat je zelf gaat dokteren, maar bij ons was dit de uitkomst ipv honderd flesjes kopen en verschillende merken uitproberen. Genoeg is genoeg. Met borstvoeding werkt t ook zo :)