10 Reacties
3 jaar geleden
Wij hebben dit ook heel lang gehad. Toen een boekje hierover aangeschaft en haar in een heel strak ritme gedaan, zeker met slapen. Dit hielp binnen een week! Nu heeft ze het af en toe weer en dan pakken we het weer extra strak op en is het ook weer zo voorbij vaak. Soms wat veranderen in het ritme ivm leeftijd. Maar kijk of je een slaapboekje kan vinden die bij jullie past! Succes😘
3 jaar geleden
Uiteindelijk houdt het huilen op want dan is hij oud genoeg om te vertellen wat er aan de hand is.
Slapen is complex. Ritmes, structuur, rituelen, biologie, prikkels etc. spelen allemaal een rol. Als je echt vast blijft lopen is een slaapcoach, orthopedagoog of kinderpsycholoog een betere optie. Die kijkt samen met jou naar de factoren die in jouw situatie een rol spelen.
Sterkte! Slaapgebrek is heftig ❤️
3 jaar geleden
Reactie op Hoi1994!
Aan je haren trekken, tuut tuut zeggen met z’n vinger op onze neus, hand in ...
Goh ik ga met hem in de schommelstoel en geef hem daar melk en dan leg ik hem bij mij valt hij zowat in slaap en dan kan ik hem in bed leggen. Moet echt heel donker zijn. Maar ik heb mijn kindje nog nooit laten huilen
3 jaar geleden
Reactie op Hoi1994!
Aan je haren trekken, tuut tuut zeggen met z’n vinger op onze neus, hand in ...
'treiteren' als in pesten zoals oudere kinderen of volwassenen dat doen - om een ander moedwillig te kwetsen of vervelen - dat kan je kindje nog niet. Het gedrag wat hij doet is contact maken en een reactie uitlokken.
3 jaar geleden
Reactie op Hoi1994!
Dat snap ik zelf ook wel, hier noemen we dat gewoon treiteren, of tewel ett ...
Jammer dat je het zo ziet. 'Treiteren', 'etteren' en 'pesten' hebben een negatieve intentie; moedwillig pijn doen. Hij is nog niet zo ver in zijn sociaal-emotionele ontwikkeling.
Zoals ik eerder schreef is slapen een complex iets. Er zijn heel veel factoren die samen komen, dus lastig om zo voor anderen te zeggen welke factoren bij jullie een rol spelen. Ik hoop voor jullie dat het snel beter wordt. Ik weet hoe klote slaapgebrek is. Mijn advies, als mama en als psycholoog, is om hulp te zoeken van een expert als jullie vast blijven lopen. In mijn ervaring is dat niet altijd het CB. Daarom een slaapcoach, orthopedagoog of kinderpsycholoog. Die zijn hierin opgeleid en kijken samen met je verder.