10 Reacties
2 jaar geleden
Hier ook een moeilijke avondeter!Ik maak vaak pastasaus met iets van penne, daar gaat dan tomaat in. Dat gaat er wel goed in!
Ook heb ik Aviko lachebekjes, dat is van aardappel. Dat vindt hij ook lekker en die gooi je gemakkelijk in de oven!
En van de week heb ik pannenkoeken gemaakt met geraspte wortel en heel fijn gesneden bladspinazie, was ook een succes!
2 jaar geleden
Ik heb een verdeelbordje dit helpt hier fantastisch, in elk vakje leg ik iets anders. Dit werkt voor hem heel overzichtelijk.
- bijvoorbeeld in het grote vakje: precies wat wij eten. (Vaak is dat een pasta.) Vandaag aten we pasta zalm
- in de andere vakjes had ik dingen uit de salade gepakt : augurkje, eitje, tomaat, komkommer, paprika.
Als hij eerst eet (is bijna nooit) maar dan maak ik vaak:
- Boontjes zijn zo gaar en makkelijk.
- stukje kip of ander vlees.
- Pasta of rijst beetje plakkerige.
- Avocado
- Tomaatje en komkommer.
2 jaar geleden
Hier ook een moeilijke avondeter!Ik maak vaak pastasaus met iets van penne, ...
Top ja pannenkoeken met iets van groente erdoor gaan ook altijd goed. Echt mijn go to als ik het niet meer weet!
2 jaar geleden
Hier ook een moeilijke avondeter!Ik maak vaak pastasaus met iets van penne, ...
Wat een leuk idee die Aviko dingen!
Wij hebben bij aardappelen etc. toch vaak appelmoes voor hem erbij. Niet ideaal, maar anders laat hij echt de groente liggen. Aardappelpuree doet het ook beter dan gekookte aardappels.
Verder gaan de andere dingen gewoon echt beter. Pasta met tomatensaus als favoriet. Pasta met spinazie, zalm, kruidenkaas (maar mn man houdt niet van vis...). Of wraps met wat tomatenpuree en Mexicaanse kruiden. En couscous/rijst.
2 jaar geleden
Oh ik zie net dat ze ook wel eerder eet! Is bij ons eigenlijk nooit zo, maar stel we gaan met zn tweetjes uit eten of halen patat ofzo dan krijgt hij vaak doperwten uit de vriezer, aardappels en een visstick haha
2 jaar geleden
Ik doe tegenwoordig het volgende als ik niet weet wat we moeten eten.
1. Zoek de online folder op van de supermarkt.
2. Kijk wat in de aanbieding is bijvoorbeeld kip, snijbonen, prei
3. Kijk wat ik in huis heb. Bijvoorbeeld spagetti.
4. Tik in Google in recept met kip, snijbonen, prei, Spaghetti.
5. Maak dat gerecht en haal de eventuele bijbehorende producten nog bij en pas iets aan
Tot nu toe een succes
2 jaar geleden
Zoete aardappel, pompoenblokjes, (bij Picnic bezorgservice of AH heb je deze voorgesneden in blokjes in combi zak incl. Wortel 600gr) meestal kook ik 600 gr en vries porties in incl. 1/3 Bio kipburger,/zalm of kabeljauw burger. Volkoren penne met pesto en losse tomaat en courgette is ook favoriet. Maar soms dan gooit hij alles op de grond en is het bah, nee.. afleiden, later aanbieden of op schoot nemen en zelf met lepel eten werkt meestal.
2 jaar geleden
Reactie op Lisanne04
Zoete aardappel, pompoenblokjes, (bij Picnic bezorgservice of AH heb je dez ...
Bak je de tomaat dan wel mee of niet? Omdat je losse zegt! Klinkt wel lekker