15 Reacties
VRIEND
2 jaar geleden
Ja zeker herkenning! Hier vandaag naar een speelpark geweest en steeds als we door wilde lopen begon hij te brullen en meppen. Ook hier vliegt al het speelgoed regelmatig door de woonkamer. Hij trekt ook ineens aan haren en bij ‘NEE!’ Gaat hij gewoon lachend door. Ik zit met mijn handen in het haat en weet soms niet hoe ik serieus kn worden genomen door mijn zoon 🥲.
2 jaar geleden
Hier precies hetzelfde..
Mijn dochtertje zegt de hele dag door nee, word om de kleinste dingen ‘boos’ gaat huilen als zij haar zin niet krijgt. Ze zegt ook de hele dag door mij mij mij.. zelfs tegen haar broer zei ze MIJ mama 🤷🏻♀️. Ik hoop ook dat dit een fase is en heeeel snel voorbij is. Als iemand tips heeft hiermee om te gaan please share 🙌🏼
2 jaar geleden
De eerst paar jaar is het jammer genoeg vaker nee. Maar het woordje nee is vooral om te leren. Maar als je kind iets goed doe zeg dan ja dat is goed of klap in je handen jjjee dat is goed. dan merkt je kind ook het verschil. Ik heb er 1 van 1,5 en 1 van 6 en de kleine doet de grote na 🤦🏼♀️ Succes
2 jaar geleden
Haha, zoveel herkenning. Toch wel fijn te lezen dat ik niet de enige ben. Zijn jullie kleintjes ook zo'n 20 maanden?
2 jaar geleden
Ik heb hier dat hij ook alles ja zegt 😂 zet ik hem neer omdat hij vrij hard sloeg op mijn borst al lachend en had al 2 x gezegd dat dat pijn deed en ik hem anders ging neerzetten. Dus zet hem neer en hij in tranen mama pakken. Ik zeg ga je mama nog slaan? JAA in een treurig stemmetje. Ik zeg ja maar als je mama gaat slaan ga ik jou niet graag pakken e. Keek hij me schaapachtig aan 😂😂 maar hier moet ik toch ook moeite doen om serieus genomen te worden hoor.
2 jaar geleden
De welbekende ik ben bijna 2 en zeg nee. Herkenbaar. Rustig blijven werkt het beste hoe lastig het ook is.
2 jaar geleden
Jaaa herkenbaar. Heel erg gehad die fase. Nu nog wel symptomen van, maar de scherpe randjes zijn minder geworden😀
Wij hadden hier standaard driftbuien met uitbarsting gillen en slaan. Ik liet het maar gaan. Niks was goed. Na 5 a 10 minuten stopte het.
Denk dat het een maandje duurde..
Nu hier ook nee. Tot een week geleden... is de "ja" ook ontdekt. Dat is wel leuk... want er zijn ook dingen die hij wel wil.
😀
2 jaar geleden
Benoem het gewenste gedrag en prijs wanneer je peuter het doet. Probeer nee en niet te vervangen door duidelijk te noemen wat je verwacht van de kleine en veel herhaling en lange adem is gewenst het hoort er allemaal bij
2 jaar geleden
Hier een half jaar geleden ook zelfs in de supermarkt tegen mensen die iets uit het schap willen pakken.Nee..!! Ik had er zo min mogelijk reactie op en als ik iets vraag en ze zegt nee zeg ik nee..? Dan niet zodat ze weet wat het betekent.. ook als ze boos word omdat ze iets niet mag geef ik het geen aandacht en laat ik haar even.. wel en dat werkt soms heel goed ga ik op dezelfde hoogte zetten als zij en leg het haar uit waarom niet. Voel me soms heel stom en voorschut maar het werkt vaak wel… blijven praten met je kind merk ik dat dat goed doet. Luisteren ze dan nog niet dan niet. Ik verbied niet teveel en ga bij mezelf na of het nou zo erg is als zr dat doet ook geef ik het zo min mogelijk aandacht l. Negatieve aandacht is ook aandacht. En tel tot 10 ☺️