18 Reacties

5 jaar geleden

Wat heeft hij aan voor te slapen?

5 jaar geleden

Reactie op BLOEM90

Wat heeft hij aan voor te slapen?
Puckababy mini, pacco inbaker doek, beide voor zomer maar daar had hij het dus te warm in dus nu romper korte mouw en dun slaapzakje..

5 jaar geleden

Er zijn dingen waar je rekening mee kan houden om op een veilige manier samen te slapen, doen wij ook.

5 jaar geleden

Een door jou gedragen T-shirt in z’n bedje leggen. Helpt goed bij ons. Mijn zoontje ligt op mijn t shirt met zijn hoofd. Slaapt heerlijk 😁

5 jaar geleden

Bij mij precies hetzelfde verhaal! Ik doe nu sinds paar dagen haar bedje warm maken met zo een magnetron knuffel, vlak voor ze er in gaat haal ik die er uit en leg haar onder de deken en de knuffel leg ik bij haar benen/billen (deken strak om haar heen zodat ze niet met haar gezichtje in de knuffel terecht kan komen) Bij ons werkt dit heel erg goed omdat ze dan niet van mijn warme lichaam in haar koude bedje komt en de knuffel koelt vrij snel maar wel gelijkmatig weer af zodat ze het niet de hele nacht warm heeft.

5 jaar geleden

Herkenbaar... samen op de borst/arm in slaap vallen is hier ook gebeurt maar is niet veilig dus probeer naar iets anders toe te werken. Mijn tip zou zijn: maak het veilig om samen te slapen. Bijv door wiegmatras in jouw bed te leggen zodat hij hoger ligt. Zorg ervoor dat jouw/jullie deken niet over hem heen kan komen en er genoeg ruimte is in bed (manlief eventueel op de bank/logeerbed). Shirt met jouw geur over het matrasje kan helpen of liggend in bed voeden tot ie slaapt. Er komt een moment dat hij in de wieg kan slapen!

5 jaar geleden

Oja sommige baby's doen het goed op white noise geluiden, bijv van een fohn, auto of afzuigkap. Zijn apps voor!

5 jaar geleden

Had ik ook.. ik maak haar bedje warm met een kruik en haar puckababy inbakerslaapzak als ze slaapt baker ik haar in en leg ik haar in haar bedje en slaapt ze wel..

5 jaar geleden

Oja sommige baby's doen het goed op white noise geluiden, bijv van een foh ...
Wij hebben zoë die pinguïn (sound machine) van het merk zazu gekregen echt wat een leuk ding!!! White noise geluid erop, heartbeat, leuke klingel liedjes. Zo apart, maar het werkt!!

5 jaar geleden

Hier ook een.. ze is 4,5 weken en kan soms alleen goed in slaap vallen op mijn borst, en daarna kan ik haar weer in de wieg leggen. Op aanraden van de kraamzorg baker ik mezelf in met kussens. Ik heb een heel groot stevig kussen aan beide zijden liggen van mijn lichaam. Mijn handen op haar billen en rugje. Ik doe dan vanwege de warmte wel haar slaapzakje uit.

5 jaar geleden

Ik heb dit ook! Voedend val ik in slaap. Soms met hem in armen. Soms naast me. Ik slaap dan echt. Wanneer ik wakker word.. ligt hij heerlijk op buik te slapen. Hij is pas 5.5 weken en ook ik lees dat het gevaarlijk is. Maar ik krijg hem niet lang in zijn wieg

5 jaar geleden

Maak het inderdaad veilig om samen te slapen! Onze dochter is inmiddels 6 weken en slaapt nog tussen ons in. Op een aankleedkussen, deze hebben we helemaal tegen het hoofdbord aan, zelf liggen we iets lager. Op deze manier kunnen we niet op haar rollen en kan ze ook niet onder onze dekens terecht komen. Ik geef borstvoeding, dus het is heel makkelijk ‘s nachts even te voeden en snel verder te slapen. Hierdoor krijgen we alledrie gewoon 8 a 9 uren slaap per nacht, ik vind het een uitkomst :)

5 jaar geleden

Wiegje voorverwarmen, meerdere pogingen doen om terug te leggen. Kan ook boertje zijn of nog beetje willen drinken, dat soort dingen:)

5 jaar geleden

Ik gebruik een puckababy en dan werkt ideaal. Gewoon in ze romperyje in de puckababy en dan slaapt hij heerlijk

5 jaar geleden

Reactie op Okkie

Ik heb dit ook! Voedend val ik in slaap. Soms met hem in armen. Soms naast ...
Precies dit! Mace is ook 5,5 week

5 jaar geleden

Hier hetzelfde.. onze dochter is nu bijna 3 weken. Ze slaapt het liefst op haar buik op mijn buik.. Ik vind het zelf ook heerlijk hoor, maar hoop niet dat dit zo blijft want ik slaap dan vrij licht. Meestal kan ik na de fles van 3:00 haar wel in de wieg leggen tot de volgende fles.. maar soms slaat ze de fles van 3:00 over. We hebben de puckababy ook geprobeerd maar na 2 succesvolle nachten wordt ze nu vrij snel wakker en gaat hard met haar armpjes bewegen en wordt dan gefrustreerd. Ik ga vanavond de wieg proberen op te warmen met een kruik voordat ze erin gaat, en wilde eigenlijk iets met mijn geur erin leggen maar heb alles al gewassen 🙈

5 jaar geleden

Onze dochter is nu bijna 6 weken en slaapt veel in der eigen bed maar bij regendagen tussen ons in in een babynestje ideaal had ik 10 jaar geleden moeten doen bij me eerste dochter