27 Reacties

5 jaar geleden

Ik lees mee.. heb hetzelfde probleem.

5 jaar geleden

Hoe lang gebruik je m al? Wij hebben m nu ook een paar dagen en de eerste keer was ook drama. Tweede keer hebben we ‘m half slapend erin gedaan en heeft hij heerlijk 3,5 (lang voor zijn doen) doorgeslapen! Gisteravond weer hysterisch. Toen met de piep aan de borst gegeven en zo is hij toen uiteindelijk in slaap gevallen. Ben benieuwd hoe het vanavond gaat... 😅 Lees trouwens op andere sites dat ze de kleine overdag ook in de slaapzak leggen. Dat doen wij niet. Misschien zou dit wel helpen wennen...

5 jaar geleden

Hier hetzelfde (de kleine is bijna 6 weken) & had eerst de swaddleme van meyco maar daar wurmt ze zich nu uit.. Ik heb een slaapzak van de hema 50/62 maar die hals is nog te groot dus heb dat nog niet kunnen proberen

5 jaar geleden

Ik laat zijn armen altijd vrij tot hij slaapt (valt in slaap tijdens bv). Dan leg ik hem in bed en Pas dan doe ik de slaapzak helemaal dicht. Meestal gaat dit prima. Een enkele keer moet ik hem opnieuw in slaap wiegen. Sinds een paar nachten valt mijn zoontje zelf in slaap met speentje. Deze hou ik vast tot hij wegvalt, anders spuugt hij hem uit haha.

5 jaar geleden

Wij zijn ook begonnen met de puckababy piep. De grootste ruzie met aantrekken.. Nu zijn we overgestapt op het slaapzakje en lakentje van het merk "Fedde en Kees". Bij de slaapzak zitten ritsen aan de armen waardoor je zijn/haar armpjes vast kan ritsen aan het lichaam. Het lakentje zorgt ervoor dat je strak in kan stoppen. Bij ons is het een succes.

5 jaar geleden

Reactie op Babyharvey

Ik laat zijn armen altijd vrij tot hij slaapt (valt in slaap tijdens bv). D ...
Dat ga ik ook proberen vanavond! Kijken of dat helpt! Goede tip 👍🏻

5 jaar geleden

Ik gebruik deze inmiddels al een tijdje en mijn meisje moest er even aan wennen Wel doe ik haar er al na haar badje in en geef ik haar de fles in de puckababy Dan slaapt ze heerlijk in Ik gebruik hem overdag ook niet omdat ik niet wil dat de puckababy haar ontwikkeling in de weg komt te staan

5 jaar geleden

Wij hebben slaapzakjes van ergopouch. Werkt super. Langs de zijkant zitten er knoopjes om de armen er eventueel door te laten als ze wat ouder zijn (maat 0-3 maand) Overdag bakeren we haar ook vaak in als ze hysterisch huilt dus ze is dat gevoel wel gewoon. Ze slaapt er super in. Als ze erg hysterisch is, inbakeren we haar in, fopspeen in haar mond en rustig over haar gezichtje wrijven met 1 vinger (zijkant hoofd of van boven voorhoofd tot neusje). Helpt 8 op de 10 keer toch. Of ingebakerd in slaap wiegen in onze armen. Goed inbakeren is ook echt belangrijk. Misschien eens raad vragen aan een vroedvrouw? De onze heeft goeie tips gegeven om haar correct in te bakeren.

5 jaar geleden

Ik gebruik een gewone slaapzak met armen. Hier heeft ze wel bewegingsvrijheid maar slaat ze zichzelf niet in het gezicht. Ook doe ik haar armen niet altijd in de mouwen. Zo kan ze haar handjes nog wel samen frunniken. Slaapt ze heerlijk in ^^

5 jaar geleden

Ik heb de Puckababy gehad maar die vond mijn zoon niet fijn omdat hij juist met zn armen omhoog wilde liggen. Nu heb ik de swaddlebag en dit is geweldig voor hem! Hij wordt er rustig van en kan zichzelf niet meer slaan en krabbelen.

5 jaar geleden

Begonnen met puckababy maar omdat hij zo druk en sterk is hebben we het advies gehad van cb om over te gaan op Pacco Picollo. Werkt goed.

5 jaar geleden

Bedankt allemaal voor de tips! Hier kan ik echt wat mee! 😃😘

5 jaar geleden

Wij hebben de pacco inbakerdoek, deze gebruiken ze in ziekenhuizen ook. Werkt perfect!

5 jaar geleden

Ons kind vindt de puckababy piep verschrikkelijk omdat ze wel haar armen kan bewegen maar net niet helemaal zoals ze wil. Wordt ze heel boos van haha. De pacco (waarin de armen echt geen kant op kunnen) geeft haar direct veel rust

5 jaar geleden

Wij hebben de slaapzakjes van love2dream. Omdat onze dochter met haar handjes omhoog slaapt. Ze zijn elastisch dus ze kan nog een beetje bewegen zonder zichzelf zeer te doen. Sinds we deze zakjes hebben slaapt ze 2 a 3 uur langer dan voorheen.

5 jaar geleden

De Woombie doet het geweldig hier. Strak maar nog wel wat kunnen bewegen, de onderkant is gaas zodat het ademt en kan (straks als slaapzak) meegroeien tot 18 maanden. Kost wel wat maar veel profijt van 😁

5 jaar geleden

Wij hadden ook de piep maar omdat ze haar armen toch kon bewegen en die erboven uit kwamen hebben we de inbakerdoeken van meyco besteld en die doen het hier heel goed! Haar armpjes zitten er strak in en ze slaapt veel beter, soms krijgt ze haar armen er toch uit snachts maar ze slaapt dan gewoon rustig verder!

5 jaar geleden

Wij hebben een inbakerdoek van Jollein en een puckababy piep.. Onze dochter van 3 weken vond het eerst fijn, daarna ook boos en overstuur als ze te wakker was en nu vindt ze het weer fijn. De inbakerdoek heeft ze zich wel snel uitgewurmd maar slaapt wel goed.

5 jaar geleden

Heb ook piep zakje. Te veel ruimte heeft de kleine er in. Sinds wij de pacco piccolo gebruiken(deze is erg strak maar beentjes zijn vrij) is hij veel rustiger en slaapt hij sindsdien door! Erg prettig. Dit merk op aanraden consultatie bureau.