6 Reacties

6 jaar geleden

Ik heb bij mijn zoontje gewacht, niet omdat ik het zelf wilde maar omdat het ziekenhuis mijn lichaam de tijd wou geven omdat ik nog zo jong was. Ik heb er spijt van gehad dat ik het geaccepteerd heb... Mijn zoontje had in het vruchtwater gepoept waardoor hij een infectie had en ik ook zodra mijn vliezen braken. Heb 5 dagen opgenomen gelegen in het ziekenhuis samen met hem.. Ik zou er zelf geen 2e keer meer voor kiezen om over de 41 weken heen te gaan. Maar uiteraard gaat het meestal goed in plaats van fout, dit is alleen mijn ervaring.

6 jaar geleden

Vorige week vrijdag en vandaag heeft de vk gekeken of ik ontsluiting heb, maar helaas nog niets. Aanstaande donderdag ben ik 41 weken en gaan ze in het ziekenhuis een ctg scan doen. Afhankelijk van de uitslag, zullen de opties besproken worden. Verder gaat het qua gezondheid prima hier. Dus denk dat ze pas 2-3 dagen voor de 42 weken met inleiden gaan beginnen.

6 jaar geleden

Pas na 42 weken schijn je overtijd te zijn dus het liefst wil ik daar ook op gaan wachten tenzij het kindje zich niet goed voelt. Ik let erop of ik voldoende beweging voel en zal het morgen tijdens een controle afspraak bij de verliskundige bespreken wat mogelijk is.

6 jaar geleden

Van mn 1e heb ik destijds de inleiding wel verplaatst. Niet heel ver vooruit, maar twee dagen. Voelde voor ons op dat moment beter. Ze gaven aan dat dat akkoord was, omdat de baby het verder prima deed. Je kan het dus altijd bespreken, als ze het liever niet hebben zullen ze ook onderbouwen waarom, ze willen niet dat er iets mis gaat.

6 jaar geleden

Hey, dit klinkt bekend! Ik heb gister ook een "instortmomentje" gehad en de vk gebeld of ik niet direct ingeleid kon gaan worden. Vandaag 41+2. Ik heb hetzelfde advies gekregen om te wachten en mijn lichaam nog wat meer tijd te geven. Al 2 keer geprobeerd te strippen, maar helaas nog potdicht. Dat betekent dat een ballon geplaatst gaat worden door iets wat nog potdicht zit, dus dat zou erg onprettig worden. Ik heb besloten om nog heel eventjes geduld te hebben en vanavond nog een strippoging te doen. Zolang ze de kleine goed in de gaten houden, kan/mag je gewoon tot 42 weken wachten. Maar lichamelijk heb ik nu weinig klachten, was het de rest van de zwangerschap maar zo... Maar mentaal vind ik het behoorlijk zwaar.

6 jaar geleden

Ik zou starten met inleiden... Ook inleiden betekend niet dat je baby er is binnen een dag.. met beetje pech duurt het alsnog vier/vijf dagen.. En elke dag dat je kindje langer zit, is het groter, en het moet er ook nog eens een keer uit.