25 Reacties

5 jaar geleden

7 weken is geen 3 maanden. ( zelfs geen 2 ) het moet nog herstellen. Eerste stap is de huisarts. Zijn alle hechtingen al weg/opgelost? Daarnaast moet het ook nog allemaal flexibel worden. Dit kan door masseren. Maar beste is om dit soort vragen te stellen bij de huisarts.

5 jaar geleden

Zit hier precies met het zelfde .. weet ook niet wat ik ermee moet .. misschien is het gewoon nog heel beurs en heeft het langer tijd nodig bij ons.. heb wel is gelezen dat het soms een jaar kan duren bij sommige voordat de pijn weg is .. maar dat lijkt me wel heel erg lang 😶

5 jaar geleden

Kan het zijn dat je te gespannen bent omdat je denkt dat het pijn zal gaan doen? Dit was bij mij hey geval. Veel glijmiddel en geduld heeft het beter gemaakt en nu is het weer als voorheen. Ik heb geen idee waar je moet beginnen, maar je kunt altijd eens de huisarts of verloskundige bellen. Al is het alleen al om te vragen waar je met dit probleem terecht kunt.. Heel veel sterkte! Je zou bijna zeggen, wat een kut probleem 😉

5 jaar geleden

Hier het zelfde gevoel op de plaatst van de hechting. Ik heb de verloskundige er na laten kijken. Zij vertelde mij dat de huid daar strak is en dat ik het moet gaan masseren en oprekken met iets van een olie. Verloskundige had ook gewaarschuwd dat seks hierdoor pijnlijk kan zijn. Helaas had ze gelijk.

5 jaar geleden

Reactie op Anoniempje88

7 weken is geen 3 maanden. ( zelfs geen 2 ) het moet nog herstellen. Ee ...
Ze probeert al vanaf 7 weken.. volgens mij nu 3 maanden.. dus is al 5 weken aan het proberen, klopt dat?

5 jaar geleden

Reactie op Anoniempje88

7 weken is geen 3 maanden. ( zelfs geen 2 ) het moet nog herstellen. Ee ...
Ik ben inmiddels 3 maanden geleden bevallen. We proberen inderdaad vanaf 7 weken..

5 jaar geleden

Ik herken dit ook wel.. kleintje is 8wkn nu en alles ziet er netjes uit daar beneden zegmaar dus daar ligt het niet aan. het was voor ons even zoeken naar een houding waardoor ik er minder van last van had en zo hebben we het voor nu opgelost. ik denk dat het indd wel beter word met de tijd. ik hoop het iniedergeval 😅

5 jaar geleden

Reactie op MommyD

Kan het zijn dat je te gespannen bent omdat je denkt dat het pijn zal gaan ...
Ja ik wordt er steeds zenuwachtiger voor.. al is mn partner heel begripvol. Vind het telkens zon klote situatie!

5 jaar geleden

Idd bij twijfel kun je altijd naar de huisarts! Dat is helemaal niet raar! Zorg er ook voor dat het allemaal goed nat is bij het vrijer, dat kan met wat langer voorspel (mannen zijn nu eenmaal wat makkelijker opgewonden) of met glijmiddel.

5 jaar geleden

Hallo, Ik ga naar een bekkenfysio. Zij masseert het litteken inwendig los, vrij pijnlijk, maarja... Ze gaf ook aan dat ik het zelf moet gaan masseren met perineum olie. Geef je borstvoeding? Door borstvoeding word je niet/nauwelijks vochtig en is glijmiddel fijner.

5 jaar geleden

Ik voel met je mee, hier ook pijnlijk. Ik kan zelfs niet met mijn eigen vingers naar binnen, laat staan dat hij er in mag 😅 Ik heb morgen een afspraak met de huisarts staan. Vond het ook moeilijk bij wie nu aan te kloppen maar heb nog andere klachten dus dan maar huisarts. Maar je kunt natuurlijk altijd je verloskundige bellen, deze was er wel bij toen het gehecht is...

5 jaar geleden

Ik ben toch blij dat meerdere vrouwen dit dus blijken te hebben. Ga deze week toch maar even aan de verloskundige vragen hoe ze me er mee kunnen helpen. We hebben al glijmiddel geprobeerd maar dat helpt niet voor mij gevoel.

5 jaar geleden

Ik ben 8,5 week geleden (1 juli) bevallen. Bij mij blijkt dat de scheur niet helemaal goed is gesloten door heftige zwelling. Hierdoor heb ik een stukje wild vlees en een laatste stukje wond wat niet goed dicht wil. Bij de VK en HA geweest, deze hebben overlegd met de gyn en die wil het zelf zien. Ik wacht nog op een plekje op de drukke poli. Mijn advies: als je na drie maanden (of eerder) nog pijn hebt, en dan bedoel ik meer dan 'gevoelig', laat er naar kijken. Wie weet is er makkelijk iets aan te doen en dan weet je tenminste waar het aan ligt.

5 jaar geleden

Ik heb hier ooit eens een filmpje over gezien v Laura Clery op facebook en heb dit opgeslagen voor het geval het mij ook zou overkomen. Hierbij heb je de link ernaar: https://www.facebook.com/laura.clery/videos/191780832175000/

5 jaar geleden

Bij mij heb het wel zeker 2 jaar geduurd voordat ik kon vrijen zonder pijn. Nu een keizersnee gehad, het voelt zo anders de eerste keer vrijen zoveel fijner..

5 jaar geleden

Hier na 6 weken ook geprobeerd seks te hebben. Te pijnlijk en ook klein beetje bloedverlies. Nu een paar x even wat gemasseerd en voelt al een stuk minder pijnlijk. Maar vind het intiem worden met mijn vriend ook zeker nog wel een ding. Donderdag naar de VK voor een spiraaltje, gelijk maar even vragen na hoelang het allemaal weer wat fijner voelt. Maar vooral niet stressen dat iets moet. Hij wacht maar even en geloof dat het allemaal wel goed komt. Het is ook gewoon niet niks wat daar beneden allemaal is gebeurd

5 jaar geleden

Wat vervelend he... Ik had zelf ook pijn bij de gemeenschap en heb een keizersnede gehad. Bij mij was het waarschijnlijk een overactieve bekkenbodem, ik ben bij de bekkenfysio geweest en heb oefeningen gekregen. Dat icm heel langzaam opbouwen, zelf bovenop, heeft ervoor gezorgd dat het nu weer als vanouds is! Ik zou dus zeker een bezoekje aan de bekken fysiotherapeut wagen en vooral proberen te ontspannen (makkelijk gezegd i know). Omdat je van tevoren al denkt ohnee gaat dit weer pijn doen? Span je onbewust ook je bekkenbodem aan waardoor het inderdaad meer pijn gaat doen, en kom je zo dus in een vicieuze cirkel terecht. Wellicht zou je ook nog van tevoren je perineum kunnen masseren? (Al dan niet samen met partner)

5 jaar geleden

Ik ben bij mijn eerste bevalling ingeknipt... na een maand of 10 toch naar de huisarts gegaan omdat het zo strak bleef voelen. Littekenweefsel is heel stug en de huisarts gaf de tip om dagelijks met vaseline even te masseren. Merkte vrij snel resultaat dat het soepel aanvoelde en nu merk ik er helemaal niets meer van.... Dus mocht het bij jou ook een ‘knip’ zijn waar je last van hebt, dan zou ik dit gaan proberen. Succes! Het komt echt goed!

5 jaar geleden

Ik heb het.ook qua gevoel en ben nu 11 weken bevallen

5 jaar geleden

Was dit je eerste zwangerschap? Ik had dit ook bij de eerste (ook gehecht) seks heeft toch een 6tal maand anders gevoeld toen. De boel voelde voor mij stijver/stug/te strak. Maar nadien voelde t als voorheen. Nu bij de 2de de eerste keer ook opnieuw zo een gevoel maar minder erg als bij 1ste nadien voelde de betrekking al meer normaal. Gun jezelf de tijd en zeker en vast voldoende blijven ontspannen!