10 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb eerst potjes met variaties gegeven en toen zelf gemaakt. Ik geef elke dag wat anders en dat gaat goed. Meneer wordt al wilt als hij het bordje ziet hahaha.

5 jaar geleden

Ik probeer het gefaseerd en langzaam te introduceren. Heb geen haast :) Hij is nu bijna 7 maanden en hij krijgt sinds 1.5 week hapjes met beetje aardappel of zoete aardappel erdoor. Ik maak de porties langzaamaan groter. Zoete aardappel heeft hij daarvoor ook los gehad. Ik wissel de hapjes nu juist af. Hiervoor de losse smaken wel 3 dagen achter elkaar maar nu ene dag pompoen met aardappel, dag erna sperziebonen met zoete aardappel, dag daarna weer broccoli met aardappel. Ook ben ik sinds 4 dagen in de middag nu consequent met brood introduceren (half broodje) wat hij heerlijk vindt. Maar ik wil zn buikje rustig aan alles laten wennen. Hij heeft de eerste maanden infacol gehad voor zn krampen maar afgelopen maanden geen last van en ook niet met hapjes. Ik denk dat ik met 7 maanden ga afwisselen met ook hapjes met pasta en witte rijst met groenten. En dan vanaf 2 weken erna ook vlees en vis toevoegen ofzo.

5 jaar geleden

Vlees/vis/rijst/pasta meteen erdoorheen gedaan. Alleen aardappel zo laten proeven. Ze ontwikkelt nu al best goed haar smaak. Ik denk dat ze een hap droge gepureerde rijst echt zal weigeren 馃ぃ

VRIEND

5 jaar geleden

Wij geven het eten volgens de kleintjes methode. Binnenkort pasta! Nagevraagd in de kleintjes/rapley groep en ga kale volkoren fusilli geven met broccoli roosjes. Gewoon neerleggen en dan pakt ze het zelf. Rijst mag voorlopig nog niet en couscous ga ik proberen balletjes van te maken. Het mixen kan hier want ze pakt zelf waar ze behoefte aan heeft! Misschien helpt dit je ook: https://www.borstvoeding.com/files/kleintjes-voedselintroschema.pdf

VRIEND

5 jaar geleden

Mocht je meer willen weten over kleintjes methode van vast voedsel aanbieden, dan is dit interessant! Ook geschikt voor kunstvoeding. https://www.borstvoeding.com/bijvoeding/voedselintroductie/introductie-van-vast-voedsel-na-zes-maanden/

5 jaar geleden

Reactie op DeniseD

Mocht je meer willen weten over kleintjes methode van vast voedsel aanbiede ...
Na het artikel gelezen te hebben lijkt het mij wel interessant om het zo te gaan geven alleen ik ben al wel gestart met gepureerd groente en fruit aan te bieden, kan ik hier dan nog steeds aan beginnen?

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op FloortjeHeijnen

Na het artikel gelezen te hebben lijkt het mij wel interessant om het zo te ...
Ah leuk om te horen, ook ik werd enthousiast door het artikel馃槉! Ja natuurlijk! Wij waren ook 2 dagen begonnen met gepureerd. En gestopt. Ik raad je het boek aan: https://www.bol.com/nl/p/eten-voor-de-kleintjes/9200000107638201/?Referrer=ADVNLGOO002008J-G-114976574557-S-864403813345-9200000107638201&gclid=CjwKCAiAo5qABhBdEiwAOtGmbnQ7lQS5WWx8kuRMV3M3GT6MH0zBIptOVT7THUpkbCJBAPSas5zNJhoCvr4QAvD_BwE Ook ik had echt wel andere dingen te doen maar leest makkelijk en snel馃槉! De FB groepen in de foto zijn ook fijn, vooral de onderste omdat je daar wat vrijer bent om dingen te vragen en hulp te krijgen. Mijn dochter is net 7 maanden en mag extra dingen geven. In die groep al mijn vragen over de nieuwe dingen gegooid en kan weer een maand vooruit馃槄!

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op DeniseD

Ah leuk om te horen, ook ik werd enthousiast door het artikel馃槉! Ja natuur ...
Toevallig was het ook op dit forum dat iemand mij wees op deze manier van vast voedsel aanbieden, heel blij mee馃槉.

5 jaar geleden

Bedankt voor alle meedenken en tips, ik ga het boek bestellen 馃榿!!

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op Babyopkomst2020

Bedankt voor alle meedenken en tips, ik ga het boek bestellen 馃榿!!
Leuk馃槃! Ben heel benieuwd hoe je de eerste keren gaat vinden. Ik heb echt 199 foto鈥檚 gemaakt haha馃ぃ.