6 Reacties

2 jaar geleden

Ja herkenbaar helaas. Hier geen zieke maar roept elk uur auw en echt overstuur tot hyperventilatie toe. Als we vragen waar doet het auw dan kan ze het niet benoemen. Ook maar tussen ons in en dan krijst ze ook om het uur auw auw auw💁🏼‍♀️ ik weet het ook ff niet meer. Zoals ik zeg als ze wakker is merk ik niets aan haar. Zou ze dromen? Leeftijdsfase? Vermoeiend idd.

2 jaar geleden

Herkenbaar! Mijn dochter had ook hand voet mond ziekte maar alleen blaasjes in haar mond en een grote op haar tong. Ook veel auw geroepen en snachts wakker.. ik denk dat ze hier de ziekte had plus een flinke sprong.. sinds het over is heb ik een heel ander meisje terug die ineens zoveel meer zegt en doet🥰

2 jaar geleden

Ons zoontje had laatst ook iets 'onbenoembaars'. We hebben hem tussen ons in gelegd en uiteindelijk een zetpil gegeven toen hij maar 'auwie' bleef zeggen. Na een poosje wees ie naar zn oortje, maar het kan natuurlijk vanalles zijn. Zetpil erin en hij heeft daarna heerlijk geslapen. Dag erna was het over. Ik denk dat ze met 2,5 jaar nog niet helemaal goed kunnen vertellen wat er aan de hand is. Buikpijn of hoofdpijn is natuurlijk vrij vaag. Een kapotte knie (eerst vallen, dan pijn) is duidelijker voor de peuters. Even een zetpilletje proberen en hopen op een goede nacht slaap kan geen kwaad. Dat is fijn voor jullie allemaal. En natuurlijk de blaasjes en klachten goed in de gaten houden. Daar heb ik geen ervaring mee. Sterkte en beterschap

2 jaar geleden

Wat je snachts beschrijft doet me denken aan night terrors.

2 jaar geleden

Hier ook zo. Was hand voet mond ziekte. Blaasjes in mond op de handen en voeten. De pech was dat ik het ook kreeg. Het geluk was dat ik precies voelde wat mijn kind meemaakte. Het leken wel 30 naalden in mijn mond. Kon van de pijn niet slapen. Niet praten en niks eten. Advies van de huisarts assistente was meer zetpil geven dan wat op het doosje staat. Verdovend middel halen en blaasjes in mond aanstippen.

2 jaar geleden

Ik heb ook hand voet en mond ziekte gehad als volwassenen en het is een hell. Ik heb aardig wat blaren gehad in mijn mond, maar dit ging tot achter op mn tong richting mn keel. Het was zomer en ik heb mezelf volgestopt met ijsjes, daarnaast listerine, pyralvex, allerlei middeltjes die helpen bij keelpijn.. Als hij dit heeft, dan kan het heel goed kloppen dat dit zoveel pijn doet.