25 Reacties

5 jaar geleden

Mijn apotheek raadde aan dat niet te gebruiken onder de 5 maanden. Jbpm brengt andere klachten zoals een opgeblazen misselijk gevoel en veel krampjes in de darmpjes. Wij gebruiken de complete comfort melk en doen er 1 schepje extra poeder in. Ook geven we de gaviscon baby. Verzacht de pijn voor reflux.

5 jaar geleden

Oh en veel toertjes lopen met haar in de draagzak of draagdoek. Hebben ze ook veeeel minder pijn

5 jaar geleden

Ons mannetje had ook verborgen reflux en wij zijn 2x hiervoor naar een osteopaat gegaan (na van alles geprobeerd te hebben). Dit heeft wel geholpen! En wij kwamen erachter dat ons mannetje een buikslaper is. Scheelde vooral veel met slapen:)

5 jaar geleden

Ik heb het 1x gebruikt door de voeding ivm reflux klachten. Nou.. was alleen maar erger. Vreselijk spul vind ik het. Ik gebruik het niet meer, maar houd ons mannetje elke voeding een half uur rechtop, bedje en box zijn ietsje schuin gezet en ik kijk ook dat hij niet teveel drinkt want daardoor krijgt hij reflux klachten. Ik geef namelijk BV en flesvoeding na.. dus dat is lastig te zeggen hoeveel hij binnen krijgt helaas. Maar dus ook geen goede ervaring ermee...

5 jaar geleden

Reactie op ADP

Ik heb het 1x gebruikt door de voeding ivm reflux klachten. Nou.. was alle ...
Daarbij raad ik ook een draagzak of doek aan. Werkt fantastisch voor krampjes en reflux!

5 jaar geleden

Reactie op Lies93

Mijn apotheek raadde aan dat niet te gebruiken onder de 5 maanden. Jbpm bre ...
Jeetje, ik schrik hier best wel van. De kinderarts heeft ons jhbp verplicht voordat we iets anders mogen proberen zoals zuurremmers. Ons zoontje heeft echter hele erge reflux (gecompliceerd).. We geven het nu wel en voor de reflux helpt het wel iets i.c.m. maatregelen zoals bedje omhoog e.d. Wij gebruiken overigens het maatschepje van de nutriton jhbp. Die hebben we een aantal weken terug geprobeerd maar gaf veel verstopping. Nu dus ook 100% jhbp maar wel met het oude maatschepje. Daarvan voegen wij 1 schepje toe aan 120 + 4 schepjes (135 ml).

5 jaar geleden

Reactie op Minienmama

Jeetje, ik schrik hier best wel van. De kinderarts heeft ons jhbp verplicht ...
Ik schrik ook best van de negatieve ervaringen hier met jhbm inderdaad, hoop zo dat het haar zal helpen 😫 Zijn die maatscheppen van nutriton anders dan de normale nutrilon maatscheppen van de voeding?

5 jaar geleden

Ik heb misschien een tip. Johannesbroodpitmeel geeft veel bijwerkingen zoals krampjes en verstopping. Op advies van mijn kinderarts zijn we nu Gelilact gaan gebruiken om in te dikken. Dit is alleen verkrijgbaar in België bij de apotheek of via webshops in Nederland. Het geeft totaal geen bijwerkingen als extra krampjes of verstoppingen, maar is wel iets lastiger te verwerken dan johannesbroodpitmeel. Het klontert snel Hoe ik het gebruik is; ik doe 1,5 L kokend water in een glazen kom of glazen kan. Daaraan voeg ik de gewenste hoeveelheid Gelilact poeder toe, liefst geleidelijk totdat je de gewenste dikte hebt, Dan met een staafmixer mixen tot alles is opgelost en er geen klontjes meer zijn. Meestal minuuutje of 2-3 Als het de gewenste dikte geeft en geen klontjes meer laat ik t afkoelen. Er zit dan heel veel lucht in gemixt maar dit gaat weg met afkoelen, Vervolgens in de koelkast 24 uur te bewaren, ik schud het om in een lege waterfles. Vervolgens heb je eigenlijk ingedikt water, waar je het melkpoeder bij doet en opwarmt zoals je normaal ook doet. Voordeel is dat het geen bijwerkingen heeft, in de fles niet nadikt zodat het lastiger wordt met drinken en je kan het voor een hele dag vooruit maken. Voor mijn zoontje met best heftige reflux en krampjes doet het wonderen! Een potje kost rond de 10 euro en ik doe er bijna 2 weken mee. Echt de moeite om te proberen!

5 jaar geleden

Reactie op LindaSss

Ik heb misschien een tip. Johannesbroodpitmeel geeft veel bijwerkingen zoa ...
Inderdaad, Gelilact !! Zo'n fijn spul, geen klachten meer bij onze zoon!

5 jaar geleden

Reactie op MLdstb

Ik schrik ook best van de negatieve ervaringen hier met jhbm inderdaad, hoo ...
Ik gebruik johannesbroodpitmeel van kruitvat. Daar krijg je een klein maatschepje bij, echt veel kleiner dan die van nurrilon. Op de verpakking staat 1 a 2 schepjes per 100ml. Ik maak flesjes van 120 of 150 ml en doe er een heel klein schepje bij, driekwart schepje bij en niet helemaal vol. Moet zeggen dat onze zoon er wel baat bij heeft, drinkt rustiger en spuugt nauwelijks meer. Geeft natuurlijk soms nog wel een beetje terug, vooral als een boertje niet lukt of als hij de hik heeft maar niet zoveel als voorheen. Wellicht dat je johannesbroodpitmeel van kruitvat zelf kan proberen.. schepje is in ieder geval wel heel fijn om af te meten.

5 jaar geleden

Wij hebben ook geen positieve ervaring met jbpm. Hebben het 1.5 week geprobeerd, maar na een week begon bij ons het probleem dat onze zoon zijn spuug niet goed inging kreeg 3uur na zijn voeding met als gevolg dat hij stopte met ademhalen afgelopen zondag! Wij zijn er per direct mee gestopt. Dan maar langer rechtop laten zitten dan 30 min. Verder heeft de osteopaat een paar knopen ontdekt en daar gaan we nu mee aan de gang.

5 jaar geleden

Mijn dochter was 4 wkn toen ze bij de kinderarts terecht kwam ivm koemelkallergie. Stond van top tot teen onder de uitslag, spuugde vele golven melk terug. Op voorschrift van de kinderarts geprobeerd met de Hero Pepti, helaas geen beterend resultaat. Op advies van de kinderarts geprobeerd in te dikken met Johannesbroodpitmeel. Hierdoor werd de uitslag nog erger. Ze reageert dus ook allergisch op Johannesbroodpitmeel. Nu aan de Neocate voeding, ook op voorschrift van de kinderarts. Een dag en nacht verschil, haar uitslag is helemaal weg, voeding blijft binnen en komt er niet meer in grote golven uit. Huilt nu alleen nog bij een vieze luier. Ze is een vrolijk en voldaan meisje nu. Op advies van de kinderarts dik ik de Neocate voeding nu in met Gelilact. Verkrijgbaar in België of via internet. Ik heb het geluk dat ik op 7km van België woonachtig ben.

5 jaar geleden

Reactie op NandaV

Mijn dochter was 4 wkn toen ze bij de kinderarts terecht kwam ivm koemelkal ...
De gelilact laat zich wat moelijker oplossen in de melkvoeding, waardoor je klonters krijgt. Ik verwarm zoals gebruikelijk haar water in de magnetron. Vervolgens doe ik haar melkvoeding in een bekertje met de staafmixer, met daarbij de 2 kleine lepeltjes gelilact. Even goed mixen en je hebt geen klonters meer.

5 jaar geleden

Reactie op NandaV

De gelilact laat zich wat moelijker oplossen in de melkvoeding, waardoor je ...
Ik gebruik ook Gelilact en ik mix elke dag een liter kokend water met de staafmixer en de Gelilact. Dat kun je af laten koelen en 24 uur bewaren jn de koelkast. Met dat ingedikte water vervolgens gewoon je flesje bereiden zoals normaal. Op die manier hoef je niet elke voeding met de staafmixer in de weer en kun je het ingedikte water makkelijk meenemen als je eens de deur uitgaat, Misschien kun je wat met de tip😊

5 jaar geleden

Reactie op LindaSss

Ik gebruik ook Gelilact en ik mix elke dag een liter kokend water met de st ...
Ohja, dat is zeker een tip. Ik ben telkens iedere voeding in de weer 😅. Gebruik jij dan ook standaard die 2 lepeltjes op 100ml water zoals voorgeschreven. Dus 20 lepeltjes op 1 liter? Althans voor onze Yara, zij drinkt momenteel 150ml + 5 lepels voeding en dan volstaan 2 lepeltjes per voeding.

5 jaar geleden

Heb het vanavond voor het eerst gebruikt. Onze dochter gaf steeds veel terug en was erg onrustig en werd helemaal rood als ik haar te snel neerlegde na de voeding. Na een fles met jbpm helemaal niet, viel lekker in slaap, om vervolgens enorme krampjes te hebben een uur later.. Was zo zielig! Ik ga de volgende keer wat minder erdoor doen, werkt dat niet dan stop ik ermee. Doen jullie het bij iedere voeding?

5 jaar geleden

Reactie op NandaV

Ohja, dat is zeker een tip. Ik ben telkens iedere voeding in de weer 😅. G ...
Ik gebruik het lepeltje niet meer. Ik voeg steeds kleine beetjes toe aan het water totdat het de gewenste dikte heeft mocht het te dik zijn uiteindelijk kun je het met extra water ook makkelijk weer verdunnen namelijk.

5 jaar geleden

Heb het vanavond voor het eerst gebruikt. Onze dochter gaf steeds veel teru ...
Dat was bij ons ook!! Ik doe er nu heel weinig doorheen, echt nog geen halve theelepel op 165 ml melk. Lijkt ietsje beter te gaan (even afkloppen 😰) maar huilen is nog zeker niet verdwenen. Beetje zoeken naar de juiste hoeveelheid denk ik

5 jaar geleden

Reactie op MLdstb

Dat was bij ons ook!! Ik doe er nu heel weinig doorheen, echt nog geen halv ...
Ik heb vannacht iets minder dan een halve theelepel door 135 ml voeding gedaan.. Niet gehuild en niet gespuugd.. Vond haar na de 2e fles wel iets onrustiger maar denk dat ik vandaag nog even op deze manier doe en het even aankijk

5 jaar geleden

Ik gebruik het ook voot mn zoontje van 12 weken. 210 cc 7 scheppen nurtilon en 2 maatschepjes die in het zakje erbij zitten jbpm Klachten waren spugen. Eerste week wel meer natte poep luiers maar kan ook door de hitte komen. Hij heb gelukkig geen last meer van spugen/maagzuur dus ik ben heel tevreden