Onze dochter is 19 maanden op dit moment. Ze slaapt al een tijdje erg goed. Van savonds 18.30 a 19.00 uur tot smorgens 08.00 a 09.00. Net hoe moe ze dan is.
Ze ging altijd rond 13.00 uur weer naar bed voor een slaapje van max 1.5 uur..
De laatste tijd gaat ze dus niet slapen maar zingen, spelen, kletsen in bed smiddags. Soms valt ze uit eindelijk om 16.00 uur toch nog in slaap. Met als gevolg dat ze om 19.00 uur klaar wakker en energie voor 10 heeft en dus niet gaat slapen.
Ik heb het al wel eens geprobeerd om dr wakker te houden tot 18.30 maar dan wordt ze rond het koken enorm aanhankelijk en huilerig. Duidelijk moe dan dus..
Heeft iemand een idee of het er op lijkt dat ze dus niet meer toe is aan dr middagdutje? Zouden jullie dr tot 16.00 in bed laten liggen en tot ze dan dus even geslapen heeft? Of rond max 15.00 uur er uit halen en toch proberen om 18.30 weer op bed en dus zonder middagdutje..
Vraag me ook even af of het niet al erg vroeg is op deze leeftijd..
Hier ook een tijd erg lang moeite met middagslaapje, slaapcoach geeft aan dat ze t nog erg hard nodig hebben en als het 10x achter niet lukt na een uur lang proberen dat je het dan pas niet meer hoeft aan te bieden.
Hoi, mijn zoontje sliep ook een paar weken heel kort of bijna niet. En dan savonds ook tot laat kletsen en niet willen slapen. Vanaf het weekend weer 'normaal' ook met middagslaapje van ongv 2 uur en savonds weer om 19.30.
Dus wellicht een periode?
Zo'n middag slaapje is echt enorm kind afhankelijk. Mijn nichtje was er rond deze leeftijd al lang vanaf terwijl mijn zoontje 2,5 uur wegslaapt... dus als ze het (met rusten) aankan zou het geen probleem hoeven zijn.
Wisselt hier ook heel erg, als ze een theekransje in bed houd dan laten we der 1,5 uur zitten is ze wel wat rustiger en gaat ze om 1800 lekker naar bed soms komt ze om 2100 dan heeft ze bedacht ik heb honger en anders horen we der niet tot 0800
Onze kleine meid is ook 19 maanden en slaapt van 19:30 - 7:30 uur en dan smiddags van 13:00 tot 14:30/15:00. Gaat perfect 🙂 bij ons protesteert ze niet en gaat meteen lekker slapen op de momenten dat wij haar te bed leggen.
Hier 20 maanden en het gekke is dat we sinds 2 weekenden weer de ochtend dut in hebben gevoerd. Hij slaapt met gemak bijna 2 uren vanaf 10 uur. En de middag kan hij slapen rond 16 uur en dan slaapt hij tot 17 u.
En nu weer in bed sinds 20.45
Geen antwoord op je vraag, maar ik heb een tijd gehad dat ik ook dacht aan afbouwen. Maar hier werkt meer slapen. 🤷🏻♀️