100 Reacties
5 jaar geleden
Oei... klinkt als een kindje dat in een sprong zit. Is het geen idee om een nachtje op te laden en opa/oma/vriend/vriendin op te laten passen? Sending you love!
5 jaar geleden
Oh wat is het zwaar he? 😔 Eens met de andere reactie, kun je een nachtje oppas regelen? Eén nacht zou al een wereld van verschil maken! Sterkte 💛
5 jaar geleden
Lieverd.. wat verschrikkelijk om te lezen dat je het zo zwaar hebt. Heb je toevallig iemand uit je omgeving die je kan helpen? Zo niet, ik weet niet waar je woont, maar als ik ook maar iets voor je kan doen nog zo klein waardoor je, je wat beter voelt ben ik er voor je! Soms is het moederschap ook gewoon k*t en soms is het prachtig. Het is een “fase” die kennen we allemaal.. maar soms lijkt zo’n fase EEUWIG te duren en verlang je naar hoe alles was. En dat mag. Wil je me aub laten weten als ik iets kan doen? 😘
5 jaar geleden
Ah meis, wat kut dat je er zo doorheen zit 💖. Ik herken de gedachten wel hoor, spoken ook wel eens door mijn hoofd, maar dan kijk ik naar mn oudste van 7 jaar en denk ik, het komt goed. Het is alleen zoveel investeren soms.. Ook ik zit nu weer naast die kleine met n fles. En ga zo ook weer slapen met t idee, hoelang mag ik nu weer, omdat ik ook weet dat het voor max 3 of 4 uurtjes is. Het is soms zwaar en pittig, maar het komt echt goed... Dit hou ik mezelf dan maar weer voor als ik weer eens uit mn slaap getrokken wordt. Ooit wordt t beter...heb je niet iemand in je omgeving die het een keer een nachtje kan overnemen? Dat geluk heb ik dan weer wel en maak ik ook graag gebruik van zo'n 1x per week, anders is t geen doen. Heel veel sterkte powermommy 💕
5 jaar geleden
Reactie op Bszraa
Hoe te koop meen je dit echt?
Pffff, meen je deze reactie echt? 🤦♀️
5 jaar geleden
Wat naar dat je je zo voelt! En verdrietig voor jullie allebei. Moeheid en frustratie kunnen je zo moedeloos maken! Had je meisje eerst bv dat ze nu de fles weigert? Kan je iemand om hulp vragen, zodat je even een time out kan krijgen? Dat kan zoveel lucht geven! Ook met iemand erover praten kan helpen. Misschien kan je een afspraak bij het CJG maken? De verpleegkundigen daar kunnen ook advies geven. Goed in ieder geval dat je hier even je hart lucht. Het komt goed, echt waar.
5 jaar geleden
Lieve Heleen,
Het is ook allemaal niet niks.. Je hele leven staat op z’n kop en het moederschap icm werken wordt ook nog eens zwaar onderschat. Weet dat je niet alleen bent, heel veel mama’s voelen zich zo en ik vind dat we elkaar daar ook zeker niet op moeten beoordelen! Zoals de andere mama’s al zeggen, we helpen je als dat nodig is! Wij mama’s moeten elkaar steunen, het is niet alleen maar een roze wolk namelijk en dat is ook oké.
VRIEND
5 jaar geleden
Heel herkenbaar, je bent idd zeker niet alleen! Dit is een pittige fase. Hopelijk kun je iets regelen om even (iig een nachtje) bij te tanken. En wat mij hier aardig doorheen helpt: accepteren dat het nu even zo is, weten dat het beter wordt en niet overal op 100% (of meer) willen draaien. Dan ben je maar even minder scherp op het werk, het is niet anders. Dat komt wel weer. En spreek ook gewoon uit dat je heel erg moe bent, want dat mag en is heel logisch. Hopelijk voel je je snel al ietsje beter. En anders lekker je hart blijven luchten hier! Het komt goed 🙏🏼❤️
5 jaar geleden
Wowie, heftig! Misschien is het ook een idee om een huisarts te bezoeken? Ik wordt heel verdrietig van de dingen die je zegt 😢
5 jaar geleden
Een nachtje of dagje bij opa en oma ? Broer/zus of goede vriendin een optie zodat je even kan bijtanken. De huisarts even bellen die kunnen je vaak helpen want je bent zeker niet de enige! Moederschap is zwaar zeker de eerste maanden en dat mag echt wel eens gezegd worden. Hopelijk komt het snel goed voor jullie. En inderdaad alles is een fase (maar dat helpt niet als je er even doorheen zit).
5 jaar geleden
Zo herkenbaar!
Ik kwam in zo'n negatieve spiraal terecht toen mijn eerste kindje zo slecht sliep en om de 3 uur wilde drinken 's nachts. Als ze stil was, hoorde ik haar gehuil echoen in mijn hoofd. Het dag en nachtritme was totaal omgedraaid en ik ging er bijna aan onderdoor.
Op mijn werk ook weinig ondersteuning gekregen, moet ik zeggen. Het hoort erbij, zeggen ze dan. Of laat je kind gewoon even huilen. Nee, dan werd ze nog meer overstuur.
Wat ik toen heb gedaan?
Ik heb toen mijn moeder gevraagd om op te passen, zodat ik bij kon slapen.
Ik heb een draagdoek gekocht, waarin ik haar veel bij me heb gedragen.
Ik ben met haar naar de osteopaat geweest. Ze bleek nog complicaties te hebben van de bevalling (schouder- en nekpijn) en last van verborgen reflux.
En daarbij denk ik ook dat je een heel gevoelige baby hebt, die anders is dan anderen. Tips hiervoor heb ik in het topic; gevoelige baby/ huilbaby gezet.
Zet hem op Heleen, je bent sterker dan je denkt. Je bent zelfs zo sterk dat je hebt kunnen aangeven dat het niet gaat, dat is al hartstikke moeilijk om te doen. Je hebt al zoveel gedaan voor je baby, nu moet je even tijd voor jezelf krijgen en dan weet ik zeker dat je dit weer kunt oppakken.
I know it. Het is mij toen ook gelukt, dat zal jou ook lukken.
5 jaar geleden
Reactie op Bszraa
Hoe te koop meen je dit echt?
Tuurlijk niet. Je leest toch dat ze er door heen zit. Tis niet makkelijk en vooral op momenten dat je baby soms heel veel energie uit je kan halen dat je het even niet meer weet en dingen gaat zeggen die op dat moment oprecht even naar boven komen.
5 jaar geleden
Ik weet niet waar je woont, maar ik bied me ook aan om te helpen. Misschien is er weinig dat ik kan doen, maar het is vast fijn om gewoon eens een nachtje door te slapen. Laat het maar weten, meid! En hou wel in je achterhoofd dat het echt allemaal beter wordt, ookal lijkt dat nu even niet zo. Je mag me berichten hoor! Heel veel sterkte en ik hoor graag van je!
5 jaar geleden
De tranen komen me in de ogen...
Zo zo herkenbaar!!
Mijn eerste was ook een flesweigeraar en ook hij begon super slecht te slapen vanaf ik moest beginnen werken.
Ik heb ook in deze verschrikkelijke periode gezeten. Oppas kan je niet regelen, want de baby wil geen fles en als je de baby dan toch even weg brengt, ben je op van de stress, omdat je weet dat hij de fles zal weigeren...
Om gek van te worden 😥.
Ook mij mag je altijd iets laten weten als ik iets voor je kan doen!! Al is het maar even een babbel. Ik weet hoe heftig dit is ❤.
5 jaar geleden
Reactie op Lovelychar
Ah meis, wat kut dat je er zo doorheen zit 💖. Ik herken de gedachten wel h ...
En we zijn weer wakker.. Man man man 😅🤦♀️
5 jaar geleden
Wat erg om te lezen dat je er zo doorheen zit 😢 maar zoooo moedig van je dat je het deelt! Er heerst zo taboe op deze kant van het moederschap. Het is echt niet alleen maar makkelijk. Blijf erover praten en ik denk dat het goed is om misschien je huisarts in te lichten en een gesprek aan te gaan zodat zij jou misschien kunnen helpen.. weet dat je niet alleen bent en er zoveel hulp is die jou hier doorheen kunnen helpen. Heel veel sterkte ❤️