10 Reacties

5 jaar geleden

Ik lees mee! Hoe oud is ie dochtertje als ik vragen mag. Niet dat het er verder iets toedoet

5 jaar geleden

Wat ik doe: - speeltje ergens leggen waar ze n猫t niet bij kan; - achter haar zitten en haar benen om de beurt wat duw geven zodat ze de motorische beweging 'voelt'; - het zelf voordoen; - leg haar op een boxkleed, maak er touw aan vast en trek haar door de woonkamer heen. Vinden ze erg leuk en zo voelen ze hoe het leven is als je kan kruipen. 馃榿

5 jaar geleden

Mijn dochter is volgende week 7 maanden. En kruipt echt sinds deze week. En met 5 maanden tijgerde ze. Ik besteed veel tijd met haar op de grond. Eerst op een kleed en legde dan ook speelgoed iets verder weg (dingen die licht geven en geluid maken). Ook heb ik zo鈥檔 kruipende beer en dat vond ze wel heel interessant als die langs kroop.

5 jaar geleden

Ons mannetje is gek op lampjes en dus leg ik een lampje op de grond. Hij kruipt dan als een speer

5 jaar geleden

Reactie op AM_Mama

Ik lees mee! Hoe oud is ie dochtertje als ik vragen mag. Niet dat het er ve ...
Ze is bijna 7 maanden. 馃榾

5 jaar geleden

Bedankt voor de tips! En helpen jullie ook met een bepaalde houding? Zetten jullie de armpjes bijvoorbeeld in 'kruiphouding '?

5 jaar geleden

Reactie op Svemke

Bedankt voor de tips! En helpen jullie ook met een bepaalde houding? Zette ...
Mijn dochter (7 maanden) kruipt nog niet, maar draait wel om haar eigen as heen (pivoleren) en rolt alle kanten op. Met haar armen kan ze haar borst opdrukken en dat neigt ook al naar de juiste positie voor kruipen. Alleen haar billen en benen moeten nog omhoog, dat stimuleer ik door wat duw te geven. Ik denk dat als je zelf zo min mogelijk hoeft te stimuleren, je het beste bezig bent. Bijvoorbeeld als ik nu haar benen wat duw geef beweegt ze zelf haar armen en romp al goed. Eerder deden haar armen nog niks als ik dat deed. Toen was ze er gewoon nog niet klaar voor leek mij.

5 jaar geleden

Reactie op Svemke

Bedankt voor de tips! En helpen jullie ook met een bepaalde houding? Zette ...
Ik heb dat niet gedaan. Kwam volledig uit haar zelf. Ze ging wel op handen en knie毛n en dan zo op en neer馃槀 zal wel het begin van kruipen zijn

5 jaar geleden

Ik denk dat ze zelf kiezen wat ze eerst leren. Onze dochter is al wel een tijdje aan het tijgeren/kruipen, maar hoe vaak ik haar ook op haar billen zet, ze wil gewoon niet blijven zitten 馃檲

5 jaar geleden

Voetjes ondersteunen zodat ze kan afzetten daartegen. En heel blij reageren wanneer ze zich afzet. Zelf reageert hij nu ook super blij als hij dan bij zijn speelgoed kan. Ook til ik soms zijn heupen omhoog zodat hij op zijn knie毛n leunt. In het begin zakte hij direct door zijn armen maar nu kan hij in kruiphouding zitten.