87 Reacties
5 jaar geleden
Ik ben 20 december begonnen. Elke dag 1 of 2x proberen. Geen idee hoe vaak anderen het doen aan het begin? Hij vindt het erg leuk, en krijgt ook veel in zn mond, maar hij slikt nog niks door. Wij hebben geprobeerd inmiddels, broccoli, wortel, banaan en peer😋 maar de (grote) stukken kokt die nog uit. Wss krijgt die wel kleine stukjes binnen. Hij kokt af en toe, maar na een paar keer word je daar echt minder bang voor en vertrouw je meer op dat hij het gewoon kan, en als het verkeerd gaat komt het er direct uit. Erg leuk!
5 jaar geleden
Hier nu een paar weken. In het begin moest hij veel kokhalzen maar dat is al heel veel minder. Is puur nog voor de fun en ook niet elke dag, puur als wij iets eten wat hij ook mag/kan hebben. Maak dus nog niks apart voor hem. Maar zo leuk hoe hij er zo van geniet het zelf te doen!
VRIEND
5 jaar geleden
Oh ik doe dit per ongeluk geloof ik! Ben mn baby nu steeds stukken brood, peer, courgette, wortel enzovoort aan het geven. In lange repen. Ik vond dat ze zo nieuwsgierig greep naar eten steeds terwijl ze een lepeltje wegduwde. Dus ik dacht prima dan doen we het bij jou op deze manier. Maar dat is dus blijkbaar een methode 😂
5 jaar geleden
Hier zo mondjesmaat begonnen met stukken eten aanbieden. Ze (6mdn) vindt het geweldig en wil alles proeven en proberen.
Wat er in blijft, blijft er in en wat er weer uit komt, komt er uit. We leggen er geen druk op en dat werkt hier ook goed. We eten samen en heel kneuterig tegelijk. Het kauwen (met open mond) voordoen heeft hier al goed geholpen. Ook al heeft ze nog geen tanden, ze doet het prima.
We vinden de broccoli achter haar én onze oren, maar ik had dit voor geen goud anders willen aanpakken. Ze is zo trots en het gaat iedere dag beter 👌🏻
VRIEND
5 jaar geleden
Hier ben ik denk ik ook onbewust mee bezig.. Logan vind alles qua eten interessant en zolang ik gezonde dingen eet, laat ik hem ook proeven. Ik had meer zoiets van achh zielig hoe hij kijkt, hier probeer maar 🤔😂
5 jaar geleden
Ik lees mee. Ik vind het zelf echt een leuke methode maar merk dar de meeste het toch een beetje raar vinden🤣. Ik ben vorige week begonnen en vind het soms nog eng.
Hoe kan ik cherry tomaten aanbieden? In 4en delen of gewoon helemaal niet doen?
Ik ga morgen aardappel met hem uitproberen.
5 jaar geleden
Wij combineren de methode met pureetjes en het werkt voor ons heel fijn. Dus in de ochtend een pureetje en s avonds met het avond eten mag hij zelf 'spelend' eten. Hilarisch soms!

5 jaar geleden
Op jonge leeftijd tomaten en druiven enz in vieren delen:
"Het apendiploma nu wordt gebruikt als indicatie voor de leeftijd waarop kinderen noten en andere min of meer gladde, kleine ronde of cylindrische dingen mogen eten. Tot die tijd moeten die ronde dingen zoals druiven, kerstomaatjes, olijven, maiskorrels, ronde bonen, etc over de lengte in vieren worden gesneden of platgedrukt en noten moeten worden gemalen. Die kleine ronde dingen hebben namelijk de neiging om ”in het verkeerde keelgat” te schieten en de luchtpijp af te sluiten."
https://eurolac.net/apendiploma/
5 jaar geleden
Reactie op Mississ
Hoe geef je bijvoorbeeld een wortel of zoete aardappel? Wortel in zn geheel ...
Wortel geef ik gekookt of gestoomd en is te zien ik neem een niet te grote in geheel of een grote in lange stukken die nog dik genoeg zijn. Alles moet normaal 2 vingers dik zijn en even lang als een vinger.
5 jaar geleden
Hier ook sinds deze week begonnen. Wij doen beide idd. Prakjes en via Rapley (vergelijkbaar met kleintjes). Heerlijk om het genieten te zien!
Vraagje: ik lees overal dat kind zelfstandig moet kunnen blijven zitten voor kinderstoel. Mijne kan dat nog niet. Kinderstoel met blad is alleen wel zo praktisch met kleintjes. Hoe doen jullie dat?
5 jaar geleden
Reactie op ChristineS94
Hier ook sinds deze week begonnen. Wij doen beide idd. Prakjes en via Raple ...
Mijn meisje zit vrij stabiel zelf maar valt ook nog wel eens om maar ze wilt heel graag zitten dus ik zilet haar op de bank (wel of niet op een kussen) en ik krul het voedingskussen om haar heen en zet daar het bord op. Of ze komt bij mij op schoot en eten we samen :)