8 Reacties

2 jaar geleden

Even op de gang? 2 minuten.... Zeggen wel gedrag niet OK is en wat je verwacht. Ons zoontje is eigelijk over het algemeen heel flink. Maar hij is ook nergens van onder de indruk als we dan wel eens ergens boos om zijn. Negeert ons volledig...

2 jaar geleden

Is de leeftijd. Rustig blijven.( Hoe lastig soms is ) En even timeout geven. Kan ook soms uit verveling/aandacht vragen zijn.

2 jaar geleden

Ik merk ook dat mijn zoontje staat in hoop van een reactie dus ik probeer dit te negeren (soms moeilijk, maar lijkt wel te werken). Ander gedrag wat hij bewust doet krijgt hij een time out in zijn stoel, minuut of 2 en benoemen waarom hij er zit.

2 jaar geleden

Hoe doen jullie die timeouts dan. Als ik hem op z'n stoel zet of in de gang, gaat hij huilen of wordt ie nog bozer. No way dat hij 2 minuten blijft zitten

2 jaar geleden

In de kinderstoel waar hij niet uit kan en ja soms is het even huilen.

2 jaar geleden

Wij hebben vanaf begin bij de deur gezet. Als hij wegloopt zetten wij hem gewoon weer terug zonder wat te zeggen. Hij kan huilen of schreeuwen wat hij wil maar hij blijft zitten tot wij hem halen. ( 1 a 2 minuten ) daarna uitleggen en sorry laten zeggen met een knuffel/kus erna

2 jaar geleden

Onze dochter slaat in haar driftbui wel eens. Dan zet ik haar zo in de hoek. Zeg dan op boze toon dat slaan pijn doet en ze haar handjes bij zichzelf moet houden. Vervolgens ga ik op een meter afstand en een kwartslag gedraaid van haar zitten/staan. Ik benoem dan dat ze bij me mag komen als ze het goed kan maken. Dat lukt haar eigenlijk altijd binnen een paar minuten. Tijdens het goed maken benoem ik nogmaals dat slaan pijn doet en niet mag. Ze zegt/gebaart dan sorry en dan is het klaar. We hebben even gehad dat dit zich dagelijks of meerdere keren per dag voordeed maar inmiddels niet meer. We nodigen haar altijd uit om te zeggen wat ze wil en proberen ook zo veel mogelijk uit te leggen als dat niet kan/later pas kan. Dat werkt goed bij ons!

2 jaar geleden

Hier gaat ze ook even in de hoek een tijdje nadenken. Ik blijf in dezelfde ruimte bij haar en luister goed naar dr of ze ook helemaal overstuur is. Als ze wat rustiger is geworden praten we er samen rustig over wat er gebeurde en waarom mama dat niet fijn vind. En we sluiten af met een hele dikke knuffel! Vaak is ze zo onder de indruk dat ze het liefste gelijk aan die Knuffel begint.. de schat🤍