22 Reacties

5 jaar geleden

Onze kleine man huilde ontzettend veel sinds zijn 2e week, erg onrustig, weinig slapen en bloed bij zijn ontlasting. Veel onderzoeken verder zij we sinds zijn 10e week iom kinderarts van het wkz over op Neocate en een heel tevreden ventje! Jammer dat we hier niet eerder achter kwamen :(

5 jaar geleden

Hier ook veel huilen en onrustig na de flessen. Huiduitslag, zware rochelende ademhaling, obstipatie (poepte niet zonder medicatie), viel niezen, niet willen/kunnen slapen door onrust in de buik en uiteindelijk het weigeren van de fles. We hebben toen eerste pepti geprobeerd en dat ging een dag of 5 echt beter, helaas ging het daarna weer minder en zijn we in overleg met het ziekenhuis overgestapt naar neocate. Nu geen last meer en ze is zo veel relaxter

5 jaar geleden

Reactie op MilouG87

Hier ook veel huilen en onrustig na de flessen. Huiduitslag, zware rochelen ...
Ook een Neocate gebruiker :) mag ik jou misschien vragen hoe de ontlasting van je dochtertje hierop reageert? Onze zoon poept sinds gebruik Neocate niet meer zonder een zakje forlax en dan ook maar 1 keer in de 1 of 2 dagen. Voor de neocate was dit zo'n 8 keer per dag, maar achteraf gezien was dit al een allergische reactie op de koemelk.. Nieuwsgierig!

5 jaar geleden

Ik slik zelf medicijnen tegen allergie en neem bijna geen zuivelproducten tot me dus tijdens het geven van borstvoeding was er niks aan de hand. Toen we overgingen op flesvoeding kreeg de kleine exceem, een raspende ademhaling, niezen, oorontsteking, veel spugen, obstipatie en als zn ontlasting er wel uit kwam, was het mosgroen van kleur. Vorige week hebben we de uitslag van de koemelktest gehad van het ziekenhuis en hij blijkt inderdaad een allergie te hebben. We gebruiken pepti en zijn ontlasting werd zachter en mosterdgeel. Hij spuugt nog wel wat. Verder geen ontstoken oor, niet meer zoveel niezen, de raspende ademhaling is weg, hij drinkt rustiger.. Nog wel wat exceem maar de kinderarts zegt dat als we naar neocate gaan, we niet zoveel vooruitgang meer zullen boeken..

5 jaar geleden

Ik kreeg het advies van de osteopaat om koemelk vrij te gaan eten (borstvoeding). Mijn meisje had extreme last van darmkrampen en raakte compleet in paniek. Vanaf 11 weken eet ik weer alles en nu heeft ze nergens meer last van. Een vriendin van mij is nu ook met allerlei onderzoeken bezig of haar kindje kma heeft via de kinderarts (kunstvoeding). Maar alle kindjes schijnen de eerste weken beter op koemelk vrij te gaan, vanwege de darmpjes die nog moeten ontwikkelen. De "standaard" symptomen die bij kma horen heeft miloug87 al beschreven. Waarom twijfel je ? En hoe oud is je kleintje ?

5 jaar geleden

Ja idd neocate is super, mijn 2 aoonrjes allebei last van koemelkallergie, reflux en constipatie. Bij de eerste was het heel zwaar omdat je niet weet wat het is, hij had darmkrampen, overgeven, huilen en zijn wangetjes waren door allergie zo ruw geworden dat het precies schuurpapier was. (Hier door omstandigheden maar 2 weken BV gegeven) Bij mijn 2de tot 2maanden een half BV gegeven, hier herkende ik de symptomen al veel gemakkelijker omdat alles leek zoals bij mijn eerste. Dus hierdoor op koemelkdieet gezet maar omdat ik niet kon produceren wat hij nodig had stilletjes afgebouwd met melkpoeder maar hierdoor 4 weken zitten sukkelen met hypo allergenen melk en pepti. Dan neocate gekregen en na een week nog altijd reflux dan ommeprazole voorgeschreven gekregen en dan movicol voor zijn stoelgang omdat als hij moest kaka doen heel hard huilde en in elkaar krimpte. Nu dat alles op punt staat gaat het super goed. Alleen heel veel spijt dat ik heb moeten stoppen met BV.

5 jaar geleden

Reactie op Li91

Ook een Neocate gebruiker :) mag ik jou misschien vragen hoe de ontlasting ...
Wij hebben ook altijd Forlax gebruikt en hiermee had ze ook om de dag of dagelijks ontlasting mee. Uiteindelijk gestopt om te kijken wat het zou doen, werd eerst ietsje minder qua ontlasting, toen zijn we om de dag forlax gaan geven en uiteindelijk helemaal mee gestopt. Nu heeft ze gemiddeld om de dag een poepluier (flinke 😂), soms dagelijks en dan weer een dag er tussen maar zonder moeite!

5 jaar geleden

Ik gebruik voor mijn zoontje van 14 weken ,ook al een aantal weken neocate. Hij heeft wel goede ontlasting erdoor , wel erg donkergroen,maar dat is niet erg . We zitten midden in de provocatietest nu . Gisteren de 1e dag gehad volgende week de 2e. Hij had erg veel last van spugen ,krampen , de hik , windjes laten onrust overstrekken en uitslag op zn gezichtje. Ik vermoedde toen al kma ,maar hij heeft gisteren de 1e test gehad en merkte niet veel . Ben benieuwd volgende week

5 jaar geleden

Is eczeem altijd een symptoom? Of zijn er ook mildere vormen van allergie waarbij ze vooral veel last hebben van krampen, reflux en wat snot? Want ik twijfel heel hard bij mijn dochter...

5 jaar geleden

Reactie op Caro003

Is eczeem altijd een symptoom? Of zijn er ook mildere vormen van allergie w ...
Ja bii ons ook heel erg dit we zijn 5 dagen nu overgestapt maar nog niet echt verschil we zetten even door tot 1 maand en dan kijken we verder

5 jaar geleden

Reactie op Nouk90

Ik gebruik voor mijn zoontje van 14 weken ,ook al een aantal weken neocate. ...
Dat wat jij omschrijft heeft mijn dochter ook! Forlax heeft zij dan nog voor haar darmen, maar alles is zo herkenbaar. We hebben nog geen provocatietest gehad

5 jaar geleden

Reactie op Caro003

Is eczeem altijd een symptoom? Of zijn er ook mildere vormen van allergie w ...
Ons zoontje had geen eczeem dus niet altijd een symptoom!

5 jaar geleden

Reactie op Li91

Ons zoontje had geen eczeem dus niet altijd een symptoom!
Waar had hij dan last van?

5 jaar geleden

Onze zoon heeft helaas een koemelkallergie. Net als zijn moeder.. waar we al bang voor waren, kwamen de 1e symptomen na flesje kunstvoeding, een uur na het eten, zijn eten kwam er met golven spuug en diaree uit, bleek zien en slap. Mogelijk is het in combi met FPIES. Zijn inmiddels in onderzoekstraject via poli kindergeneeskunde. De pepti verdraagt hij goed.

5 jaar geleden

Reactie op Caro003

Waar had hij dan last van?
Veel huilen, slecht slapen maar de alarmbellen gingen rinkelen toen er dagelijks bloed bij zijn ontlasting zat!

5 jaar geleden

Reactie op Li91

Veel huilen, slecht slapen maar de alarmbellen gingen rinkelen toen er dage ...
Hier is er vooral heel veel onrust. Slapen overdag doet ze amper. Ik leg haar boven in een donkere kamer. Ik doe er 10min over om haar te kalmeren en dan slaapt ze 20 tot 40min. Verder geeft ze, ondanks de dikke voeding, nog vaak terug. Ze heeft ook vaak krampen en stoelgang maken is ook vaak moeilijk. Ik vraag mij of af de omeprazole die ze voor de reflux krijgt en de AR melk (die gedeeltelijk verknipte eiwitten heeft) er misschien voor zorgen dat haar symptomen niet zo uitgesproken zijn...

5 jaar geleden

Reactie op Caro003

Hier is er vooral heel veel onrust. Slapen overdag doet ze amper. Ik leg ha ...
Lastig joh! Al een arts gevraagd of dit zo kan zijn? Onze zoon krijgt Neocate, merkten na nog geen dag verschil!

5 jaar geleden

Reactie op Li91

Lastig joh! Al een arts gevraagd of dit zo kan zijn? Onze zoon krijgt Neoca ...
De kinderarts zei dat ze geen eczeem heeft en dus geen kma kan hebben. De vroedvrouw zei dan weer dat we het enkel kunnen testen door van melk te veranderen. Ik weet het echt niet meer... Kma of toch gewoon een zeer prikkelgevoelige baby met reflux en krampen.

5 jaar geleden

Reactie op Caro003

De kinderarts zei dat ze geen eczeem heeft en dus geen kma kan hebben. De v ...
Pfff. Nou wij hebben het levende bewijs dat kma er kan zijn zonder eczeem.. Heel veel succes!

5 jaar geleden

Reactie op Caro003

De kinderarts zei dat ze geen eczeem heeft en dus geen kma kan hebben. De v ...
Die van ons heeft ook geen exeem overgestapt na kma voeding en heb een totaal ander kind doe wat jou rust geeft en niet te vaak luisteren naar de KA tegen mij zeiden ze dat ook geen exeem dus geen kma. Ik ben toch overgestapt en heb nu een hele lieve kindje die normaal 20-45 min sliep nu 1/2 uur slaapt in de middagen ect 15 weke nu en eerst was het even wennen aan de kma voeding want die is super vies bitter zoutig ect maar na 3 dagen was hij gewend zonder moeite drinkt hij en speelt hij hij had enorme last van verborgen reflux dus dikken we de kma voeding in met gelilact en dit werkt bij ons perfect succes en denk aan je zelf en je kindje en niet te vaak luisteren naar KA