22 Reacties

5 jaar geleden

Ik ben er afgelopen maandag mee naar de huisarts gegaan, die heeft het op recept voorgeschreven. Proberen voor 1 maand en kijken hoe ze erop reageert. Nu word het vergoed door de verzekering, anders betaal je het dus zelf 😊

5 jaar geleden

Waardoor heb je het vermoeden van een koemelkallergie? Want er moeten meerdere aanwijzingen zijn en dan is het inderdaad andere voeding proberen om te zien of dat werkt. Wij krijgen via de kinderarts hero pepti en dat werkt bij ons tegen alle klachten die hij had. Zn broer had het ook dus de kans op herhaling was groot

5 jaar geleden

Mijn zoontje had veel krampjes, best heftige reflux, uitslag in zijn gezichtje en vaak de hik. Ook met drinken was hij erg onrustig. Hij huilde daardoor ook veel. Ik heb eerst de Pep voeding gekregen en dit gaf een week of 2 verbetering, maar toen de flesjes groter werden begonnen de klachten weer opnieuw. Nu sinds 1,5 week over op Neocate voeding en echt een wereld van verschil! Wat voor klachten heeft je kleintje?

5 jaar geleden

Reactie op LindaSss

Mijn zoontje had veel krampjes, best heftige reflux, uitslag in zijn gezich ...
Precies het zelfde als wat jij hier omschrijft. Daarnaast huilt hij tijdens de fles na ca 10 minuten en heeft hij heel erg last van winderigheid..

5 jaar geleden

Hij lijkt ook last te hebben van zijn ademhaling en heeft vaak een piepend geluid bij ademhalen. Alsof hij constant verkouden is..(bij de huisarts laten checken maar niks aan de hand volgens hem) Daarnaast heeft hij reflux en vertelde de verloskundige dat kma een aanstichter kan zijn van reflux.

5 jaar geleden

Reactie op lafemmeNadiaJager

Hij lijkt ook last te hebben van zijn ademhaling en heeft vaak een piepend ...
Heb je al geprobeerd de voeding in te dikken voor de reflux? Want pep melk is dunner dan gewone voeding dus komt nog makkelijker omhoog

5 jaar geleden

Zie ook het topic Johannesbroodpitmeel

5 jaar geleden

Reactie op NandaV

Zie ook het topic Johannesbroodpitmeel
De gelilact laat zich wat moelijker oplossen in de melkvoeding, waardoor je klonters krijgt. Ik verwarm zoals gebruikelijk haar water in de magnetron. Vervolgens doe ik haar melkvoeding in een bekertje met de staafmixer, met daarbij de 2 kleine lepeltjes gelilact. Even goed mixen en je hebt geen klonters meer.

5 jaar geleden

Reactie op LindaSss

Heb je al geprobeerd de voeding in te dikken voor de reflux? Want pep melk ...
Ja dat doe ik nu met jbpm. Maandag ga ik naar de osteopaat, miss dat zei wat kunnen verhelpen/adviseren.

5 jaar geleden

Ja dat doe ik nu met jbpm. Maandag ga ik naar de osteopaat, miss dat zei wa ...
Zeker de moeite waard idd. Je kan je huisarts idd eens vragen of ze je pepti wil voorschrijven en zo niet kun je altijd overwegen het zelf te kopen en te proberen. Als het niet werkt kun je altijd terug switchen. Vaak merk je dat al heel snel.

5 jaar geleden

Hij lijkt ook last te hebben van zijn ademhaling en heeft vaak een piepend ...
Die piepende ademhaling kan ook te maken hebben met een allergie, in combinatie met overstrekken, krampjes, diaree of obstipatie, uitslag, reflux of verborgen reflux, slecht drinken, niet voldoende aankomen. Mijn oudste had het en nu zitten we er weer mee, voor ons werkt pepti. Via de kinderarts voorgeschreven. Maar als het een graadje erger is hebben ze ook nog andere voeding. Laat je in ieder geval niet afschepen want ze doen eerder aan symptoom bestrijding dan aan andere voeding.

5 jaar geleden

Reactie op ClaudiaNoëlle

Ik ben er afgelopen maandag mee naar de huisarts gegaan, die heeft het op ...
Woon je in NL of BE? Ik moest van de kinderarts de pepti gaan proberen maar zij zei dat ze het niet voor mocht schrijven totdat het echt gediagnosticeerd is. We krijgen het voorlopig dus nog niet vergoed..

5 jaar geleden

Reactie op Ikke007

Die piepende ademhaling kan ook te maken hebben met een allergie, in combin ...
Precies dit! Onze dochter heeft ook pepti gehad.. Maar voor haar werkte dit ook nog niet. De andere voeding die ze bedoelden in het ziekenhuis heet neocate. Voor onze dochter doet dit wonderen.

5 jaar geleden

Reactie op Annelies Eilers

Precies dit! Onze dochter heeft ook pepti gehad.. Maar voor haar werkte dit ...
Wij kunnen gelukkig met pepti af, en het fijne is dat het word vergoed. Onze oudste is er nu overheen. Hopelijk komt dat nu weer goed. Het scheelt dat we het al een keer hadden gehad. We kregen het nu direct voorgeschreven toen hij 2 weken was en wij ermee aan kwamen zetten. Bij de oudste duurde het ruim 3 maanden

5 jaar geleden

Als ik even aan mag haken op dit bericht; hoort jeuk aan het gezicht en waterige ogen ook bij KMA klachten? Mijn dochter schuurt haar gezicht langs mijn schouder na de voeding. 🤷🏼‍♀️

5 jaar geleden

Reactie op Nova1986

Als ik even aan mag haken op dit bericht; hoort jeuk aan het gezicht en wat ...
Dat doet mijn zoontje ook... heb jij hier nog iets over gevonden of gehoord? Of iemand die dit bekend voorkomt?

5 jaar geleden

Reactie op charlotte.js

Dat doet mijn zoontje ook... heb jij hier nog iets over gevonden of gehoord ...
Nee, helaas. Had een ander topic geopend en daar zei iemand dat het moeheid was. Nou zou dat het ook deels kunnen zijn want te slaapt overdag echt niet veel, maar verklaart niet alles

5 jaar geleden

Reactie op Nova1986

Nee, helaas. Had een ander topic geopend en daar zei iemand dat het moeheid ...
Oh had ik ff gemist 😅 maar dank je voor je reactie! Ga ik daar ook s op letten...

5 jaar geleden

Reactie op Nova1986

Nee, helaas. Had een ander topic geopend en daar zei iemand dat het moeheid ...
Doet mijn ventje ook en vooral als ie moe is..

5 jaar geleden

Reactie op ClaudiaNoëlle

Ik ben er afgelopen maandag mee naar de huisarts gegaan, die heeft het op ...
Helaas werkt t niet bij iedere verzekering zo. Onze huisarts had t voorgeschreven maar werd geweigerd door CZ omdat hij niet de provocatietest had gehad. 4 dagen later had de kinderarts van t ziekenhuis t voorgeschreven en de volgende dag stonden er 5 potten voor de deur