58 Reacties

5 jaar geleden
Oh wat ontzettend vervelend... onze dochter heeft er ook heel erg last van, vooral in de nacht en wij masseren haar buikje dan en geven haar een speen of onze pink zodat ze een beetje afleiding heeft. Sterkte iig... er is niks vervelender dat hopeloos moeten toekijken als je kindje zoveel pijn heeft. ❤️

5 jaar geleden
Vsm colibaby druppels. Werkt goed !
En bezoek aan osteopaat heeft bij ons geholpen. Was een zware bevalling, kleine zat vast.
Osteopaat oefent nu wat druk uit bij de nek en onderrug aangezien die wat stijf zijn en hierdoor de krampjes ontstaan bij de darmen.
Gaat nu veel beter !!

VRIEND
5 jaar geleden
Herkenbaar.. zo zielig! Rondlopen met zijn buikje op je arm. Tijdens voeding tussendoor en daarna goed laten boeten, met de klok mee over zijn ruggetje wrijven.. dat is wat wij doen, mijn dochter is net nog wat klein voor de draagzak, autorijden vind ze wel top! Badje wordt ze niet echt rustiger van, douchen in de ochtend vind ze leuker. De druppeltjes en middeltjes werden ons afgeraden door verloskundige.
Het grootste probleem zit hem denk ik in de lucht die ze binnenkrijgen en kwijt moeten.. helaas kunnen we het verder niet oplossen.

5 jaar geleden
Ik gebruik infacol! Merk wel dat het minder is dan ervoor. Vsm ook gebruikt, maar infacol werkt beter. Iedere baby is anders maar is het proberen waard!

5 jaar geleden
Wij hebben van puckababy de inbakerzak helpt ook heel goed en ook tegen de krampjes , je hebt ook van vgm sinna baby is natuurlijk helpt ook

5 jaar geleden
Ik probeer sinds een week m’n zoontje van 3,5 weken echt goed te laten boeren na elke voeding. Doorgaan met proberen totdat hij helemaal geen lucht meer in z’n maagje heeft. Hij geeft dit zelf aan... hij zegt steeds EH EH als er iets dwars zit. Sinds ik dit doe heeft hij een stuk minder last van krampjes. Ik wou dat ze me dat hadden gezegd in de kraamweek. Had me een hoop moeite bespaard. Ik heb ook infacol geprobeerd, maar daarmee kwamen de boertjes te hard naar boven en kwam er veel voeding mee naar boven, daar werd hij uiteindelijk nog onrustiger van dan van de krampjes.

5 jaar geleden
Hai, onze dochter heeft er ook erge last van. Ik gebruik in ieder geval de Flessen van Dr Brown met de prematuur spenen, hierdoor komt de voeding niet zo snel in haar maag. Een aantal tussenpozen (rust momenten) met elke voeding en ook tijdens de voeding een keer laten boeren. Infacol geprobeerd maar werd ze misselijk van. Zij heeft nog wel krampjes maar nog maar 1 x per dag en dan een aantal minuten. Niet meer die lange tijd gelukkig. Zo zielig en wat voel ik me Machteloos. Als ze dan krampjes heeft Loop ik met haar rond, probeer haar beentjes voorzichtig te buigen en maak lichte fietsbewegingen. Succes!

5 jaar geleden
Bij mijn dochter begon dat ook rond 2e week bij 3,5 week heb ik infacol geprobeerd en dat werkt echt super goed bij haar.
Ik heb ook baby kruik werkt ook super. Werkt ook tijdens de groeipijn.

5 jaar geleden
Wij hebben Kruidvat darmkrampdruppels gebruikt, werkte echt perfect bij ons!

5 jaar geleden
Wij gebruiken probiotica dat helpt de darmpjes een beetje op weg. Van newcare heb je dit speciaal voor baby's. Dit doen we elke dag door zijn laatste fles. Verder tijdens de fles 1 2 keer laten boeren, vaak zien we dat er lucht in de weg zit omdat hij dan slechter gaat drinken. Na een boertje gaat het vaak weer beter.

5 jaar geleden
Reactie op SDBZ
Kipkep pittenzak hielp bij ons heel goed toen ze krampjes had 😊
Leg je die op het buikje? Ik heb een pittenzak maar weet nog niet goed wat er mee te doen...

5 jaar geleden
Zo zielig als je keintje overstuur is door krampjes😢 wij gebruiken dr. Brown flesjes. Ook werkt inflacol bij ons goed en zo'n knuffeltje waar kersenpitjes in zitten. Dit kun je warm maken in de magnetron en op het buikje leggen. Je merkt gelijk al dat het werkt. Wat een uitkomst! Ik hoop zo dat er een gouden tip voor jullie zoontje bij zit😊

5 jaar geleden
Wij hebben Kruidvat darmkrampdruppels gebruikt, werkte echt perfect bij ons ...
Ja deze gebruiken wij ook en we zijn heel tevreden!