9 Reacties

2 jaar geleden

Wij geven altijd als fles pepti2🥰. En yoghurt van alpro soya. Ze hebben wel echt veel lekkere dingetjes. Ook in het veganschap is er veel te vinden. 🥰 mijn zoontje heeft een koemelkeiwit allergie.

2 jaar geleden

Een lactose intolerantie is bij kleine kinderen extreem zeldzaam. Vanaf een jaar of 8 komt het steeds meer voor. Dat komt omdat de vertering van kleine baby's en kinderen is ingericht op borstvoeding, wat van nature lactose bevat. Waarom denk je dat hij een lactose intolerantie heeft? Kan het iets anders zijn waar hij slecht op reageert? Is het plots gekomen? Of altijd al moeite gehad?

2 jaar geleden

Reactie op SGVS

Een lactose intolerantie is bij kleine kinderen extreem zeldzaam. Vanaf een ...
Ik weet niet zeker of hij het heeft. Ik wil 2 weken geen koemelk geven en kijken hoe hij erop reageert. Wel yoghurt trouwens. Zelf heb ik ook last van buikpijn als ik melkproducten gebruik. En veel mensen geven aan dat koemelk niet goed is voor de darmen…

2 jaar geleden

Reactie op helloflower

Ik weet niet zeker of hij het heeft. Ik wil 2 weken geen koemelk geven en k ...
Bij kleine kindje gaat het dan vaak om koemelkeiwit. Om dat te testen laat je alle melkproducten (ook yoghurt) achter wegen. Liefst alle dierlijke melk en kippenei en soja, ivm kruisreacties In yoghurt zit overigens ook lactose (ben zelf lactose intolerant).

2 jaar geleden

Reactie op SGVS

Bij kleine kindje gaat het dan vaak om koemelkeiwit. Om dat te testen laat ...
Daarna ga je ze één voor één weer introduceren om te kijken wat een reactie triggert. Dit is een eliminatie provocatie test.

VRIEND

2 jaar geleden

Geef dan 2 weken koemelkvrij. Lactose vrij doet bijna nooit wat bij kinderen. En wat bedoel je met wel volle yoghurt gegeven? Je moet het dan wel echt 2 weken doen en geen melk producten tussendoor. Vraag anders hulp/kennis bij je huisarts.

2 jaar geleden

Reactie op DeniseD

Geef dan 2 weken koemelkvrij. Lactose vrij doet bijna nooit wat bij kindere ...
Hij is niet allergisch voor koemelk want hij drinkt dat al sinds hij klein is (flesvoeding). Maar ik denk dat hij misschien niet goed tegen lactose kan en ik yoghurt zit minder lactose dan in melk.

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op helloflower

Hij is niet allergisch voor koemelk want hij drinkt dat al sinds hij klein ...
Als je lactose wil checken kan dat ook via de huisarts. Als je zelf wil provoceren dan moet je volledig lactose vrij gaan en niet een beetje.

2 jaar geleden

Reactie op DeniseD

Als je lactose wil checken kan dat ook via de huisarts. Als je zelf wil pro ...
Ik denk dat hij nog te klein is voor de echte lactose provocatie test (heb ik zelf ook gehad). Wellicht is een eetdagboek waarbij je klachten en alles wat hij eet opschrijft iets. Als je twijfelt of het door iets wat hij eet komt, laat je verwijzen naar een goede kinderdiëtist. Die kan goed meekijken. Bij een officiële diagnose kun je eventueel ook wat meer (en mag je kosten aftrekken bij je belastingaangifte)