47 Reacties
5 jaar geleden
Oei ik vind het precies een beetje respectloos van je partner om hier boos over te zijn.. Je hebt net zijn kind door je (bij gebrek aan beter woord en om het even te duiden) geslachtsorganen geduwd. Lijkt me toch logisch dat je daar even mentaal en fysiek van moet bekomen, dus een kleine kick onder zijn kont alvast 🙃. Ik vind het momenteel alleszins ook wat lastig om mijn lady parts die daarvoor uitsluitend voor seksuele doeleinden dienden en nu eveneens voor een bevalling en borstvoeding, terug als het eerste te bekijken. Maar dat ter zijde.. misschien proberen even rustig de tijd te nemen voor een date night, baby bij een oppas, glaasje wijn om de spanning weg te nemen en een erotisch bordspel om wat in the mood te komen?
5 jaar geleden
Hier ook geen libido. Mede doordat ik ben ingeknipt en daar veel pijn aan heb gehad. Wij lossen dat op door allerlei andere dingen dan puur penetratie. Lekker kroelen en dingen met de hand of mond. Dit vond mijn man gelukkig juist erg fijn. Zo hoefde ik mezelf nog niet te pushen en werd de stap om toch weer eens ‘echt’ te vrijen ook kleiner. Het is even zoeken, maar intimiteit is zoveel meer dan alleen penetratie.
Belangrijk is wel dat jullie blijven praten hier over. Heel veel succes ❤️
VRIEND
5 jaar geleden
Hier drie kids en na elke duurde het wel een half jaar ofzo voor ik er weer zin in had. Kon ook echt letterlijk afkeer voelen, het idéé om überhaupt bij elkaar in de buurt te komen.
Bij mij een combinatie van hormonen, mezelf gewoon totaal niet sexy voelen en volgens mij de belangrijkste, gewoon heel erg moe. Chagrijnig op alles dus ook op ons seksleven. Onderschat niet wat slaapgebrek met je gemoed kan doen.
Lastig dat je man er bozig van wordt, misschien helpt het om hem te laten weten dat je zelf dus ook graag wil dat het anders wordt. Misschien is hij bang dat jullie nooit meer normaal seks gaan hebben.
In mijn geval is het steeds wel weer goed gekomen, in een soort normaal ritme, 2 x per week ofzo (dat is veel met 3 kids! Laat je niet gek maken door verhalen van stellen die het nog steeds elke dag doen, die liegen ;)
Eigenlijk is mn boodschap dus vooral: geef het tijd. Geef jezelf tijd, geef je man de tijd om even boos te doen (niet op jou! Maar hij mag wel balen van de situatie net als jij zelf), en geef je gezin de tijd om te wennen aan de nieuwe situatie inclusief slaaptekorten.
5 jaar geleden
Ik zou bijna willen zeggen; dit wordt alleen maar erger 😛 haha. Maar dat helpt vast niet.
Nu 2 kids hier en jongste nu 15 weken. Ik ben blij als ik na een dag de kids fijn op bed heb liggen en ik eventjes tijd voor mezelf heb. Daarna komt mijn man (en dus vaak ook niet). De gebroken nachten maken dat ik liever slaap wil dan wat anders. Tijdens de zwangerschap lichamelijk slecht, dus ook weinig behoefte.
Ik herken het dus zeker. Ik vind het wel belangrijk, maar ik kan ze de zin gewoon niet vinden.
5 jaar geleden
Hier hetzelfde verhaal. Eerste jaren veel gevreeen en naarmate de tijd vorderde werd het steeds minder hoewel de liefde groot is. Tijdens de zwangerschap had ik dan weer enorm veel zin en ik had gehoopt dat dat zou blijven, maar helaas :( mijn man legt zich er gelukkig niet bij neer. Hij blijft proberen en luistert als ik ‘neen’ zeg. Maar het moet frustrerend zijn voor hem en ik vind het net zo respectloos tegenover hem om altijd neen te zeggen :( Hij heeft namelijk ook recht op een lichamelijk leven. Ik worstel er dus ook erg mee en volg eventjes ...
5 jaar geleden
Het is volkomen logisch en normaal dat je geen zin hebt. Als mam van 3 kids, die ik allemaal borstvoeding heb gegeven (en de derde nu nog). Mijn borsten zijn sowieso een 'no go area' momenteel. Dat voelt niet fijn. Maar het komt wel weer. Daar moet manlief maar mee dealen.. Jij hebt ook 9 maanden lichamelijk extra moeten doen om je baby te dragen en te baren, dan kan hij best nog wel even respect voor hebben en je de rust gunnen. Er zijn ook andere manieren om intiem te zijn. Te snel beginnen met sex kan ook pijnlijk zijn, dus wacht tot je het echt zelf wil.
Ik heb trouwens ook ergens gelezen dat een man meer 'moeder gevoelens' krijgt voor de baby (en dus minder libido heeft) als hij regelmatig tijd met de baby doorbrengt: bijv. de baby vastheeft, de baby verzorgt etc.
Erg goed voor de binding tussen man en kind! Ik zou het proberen 😉
5 jaar geleden
Het kost mij ook meer moeite om seks te hebben, maar mijn man doet echt alles voor mij en onze kleine meid dat ik hem dat stukje geluk gun dus ik zet me er echt even overheen.. en als we eenmaal bezig zijn is het prima!
Mijn beste vriendin zegt altijd: tis net op verjaardag gaan, van te voren heb je geen zin maar als je er eenmaal bent is het altijd gezellig. 🤭😅
5 jaar geleden
Ah ik herken dit wel echt! Soms zet ik me er wel eens overheen. Gedachten op nul en er even voor gaan en dat resulteert soms in de beste en fijnste momenten! Maar ik vroeg me ook wel af of het normaal is dat je er op die manier over denkt en na moet denken. Maar ja ik denk juist dat dat prima en oke is..
5 jaar geleden
Pfff... seks... met 2 kinderen onder de 3 zou ik echt niet weten waar ik aan het eind van de dag nog de fut vandaan moet toveren om nog met manlief te seksen. Nu vindt hij het niet erg als ik er als een zoutzak bij lig (zijn woorden 😁), maar van mij hoeft het op het moment echt even niet. Gelukkig is hij heel begripvol en doet er niet moeilijk over. Komt echt wel weer...
5 jaar geleden
Oh ben ik blij dat ik niet alleen ben. Ik voel het echt niet bij mijn vriend. Ik vind hem wel nog steeds knap en lief maar als hij me wil vastnemen en knuffelen dan wil ik weglopen. Ik heb echt geen nood aan nog meer fysiek contact en vind die zo erg voor hem. Ik zie telkens de teleurstelling op zijn gezicht maar het lukt me echt niet vaak. Onze zoon is 4 maand en heb al van februari geen seks meer gehad omdat het toen niet mocht. Echt erg. Komt ook wel door placenta resten die achterbleven en nu gemiste rand maagdenvlies dat moet weggenomen worden maar erg vind ik het niet.
5 jaar geleden
Ik had het vooral de eerste weken! Mn vriend was aan het aftellen na die 6 weken omdat we de laatste weken van de zwangerschap ook heel weinig tot geen sex hadden, maar ik kreeg uiteindelijk een keizersnee wat alles nog meer vertraagde.. en werd ook nog ongesteld gelijk! Dus werd uiteindelijk 9 of 10 weken erna en dan in vlagen, zoals sommige van de meiden hier zeggen, weinig energie en zin maar als we eenmaal bezig zijn dan is het helemaal dikke prima en vraag ik mezelf af waarom ik van te voren nooit zin heb. Vond het ook kut om steeds nee te zeggen maar ookal doe ik dat wel begrijp hij het dus dat is denk ik nog het fijnst!
Ik zou even goed praten met je vriend hem ook even laten begrijpen hoe je je voelt (soms verwachten we dan mannen dat weten) en ook begrip tonen voor zijn gevoel/frustratie en dan misschien een middenweg vinden? Je kan op veel verschillende manieren sex hebben en misschien wil hij wel gewoon wat extra aandacht van je en weer close zijn. Misschien ook fijn om het passievolle op te wekken op een andere manier, massage, lekker samen douchen/bad, misschien hem dan bevredigen etc. Even creatief zijn en misschien als jullie eenmaal weer een ritme krijgen erin dan is het weer leuk en krijg je vanzelf dat gevoel weer terug?😆succes in ieder geval! Gun jezelf ook rust, wij moeders denken steeds we zouden of moeten dit en dat en zus en zo allemaal doen op een dag , maar denk eens anders en denk dit zou ik graag willen doen vandaag en als het niet lukt dan is morgen een nieuwe dag!
5 jaar geleden
Hier gaat het wel ok, maar wij ‘plannen’ het dan ook. Totaal onromantisch maar het werkt wel.. nadat de kleine op bed ligt begint onze avond.. lekker douchen, leuk setje aan (mezelf weer een beetje vrouw van proberen te voelen) en soms samen een spannend filmpje kijken 😊👍 Komt goed, verras hem en jezelf eens 😘