6 Reacties

3 jaar geleden

Het enige wat ik zou willen doen: is je een knuffel geven

3 jaar geleden

Hoi! Wat ontzettend vervelend allemaal, zeg!!! Zo'n burn-out kan nog zo enorm lang last blijven geven! Ik heb ook een burnout gehad, en dat heeft ook ontzettend lang geduurd. Hulp vragen, hulp accepteren, voor jezelf kiezen, veel slapen, vaak naar buiten en in het hier en nu leven. Dat waren en zijn bij mij nog steeds de absolute minimale vereisten. (Maar iedereen doet het op z'n eigen manier natuurlijk. ) Vooral niet te snel willen gaan, anders ga je voor je het weet toch weer onderuit!! Je bent een supermama en heel veel succes met alles!!!

3 jaar geleden

Reactie op Maxime - Moderator

Hoi! Wat ontzettend vervelend allemaal, zeg!!! Zo'n burn-out kan nog zo eno ...
Bedankt voor je opbeurende berichtje! En je tips

3 jaar geleden

Hoi hoi, wat rottig allemaal! Fijn dat je man er nu meer is. Heel goed dat je zo voor jezelf hebt kunnen kiezen. Een burn out kan best lang duren. Vaak blijf je er kwetsbaar voor naderhand. Ben je uiteindelijk ook bij een psycholoog terecht gekomen? Gedoseerd bewegen, genoeg slapen, gezond eten en veel water drinken zijn belangrijk. Evenals een manier om je rust te pakken. En dan bedoel ik meer je mentale rust; hoe ga je om met een vol hoofd, pieker gedachten, zorgen en emoties? Afleiding kan helpen, maar ook schrijven of met iemand praten kan rust geven. Als je instort ben je eigenlijk al te laat. En dat is juist vaak de valkuil; moeilijk vinden om om hulp te vragen (ik moet het toch zelf kunnen), hoge eisen stellen (alles moet spik en span en...en...), eerst voor iedereen om je heen zorgen daarna pas voor jezelf. Je moet goed voor jezelf zorgen, om goed voor een ander te kunnen zorgen. Je mag best een paar plaatsjes omhoog (gedeelde 1e plaats) op je prioriteitenlijstje 😉 Je bent het waard mama!

2 jaar geleden

Reactie op SGVS

Hoi hoi, wat rottig allemaal! Fijn dat je man er nu meer is. Heel goed dat ...
Bedankt voor je lieve en opbeurende berichtje