19 Reacties
5 jaar geleden
Reactie op Babyopkomst2020
Werk je ook ernaast of fulltime mama?
Ik werk nog 28 uur.
5 jaar geleden
Reactie op noura-25
Wat een lieverdje! Ga je op tijd naar bed? Ik slaap sinds er een baby is du ...
Ja dat probeer ik, maar lukt niet altijd. Ted is idd 6 a 7 uur klaarwakker.
5 jaar geleden
Lekker ventje!
Ik denk regelmatig als mijn wakker gaat (dochter of telefoon) "nee, ik wil niiieeet!!" Wakker worden doet gewoon pijn 馃槄
Ik ben gek op mijn meisje, maar ik mis mijn nachtrust en slaap! Om een beetje bij te komen, doe ik soms gewoon helemaal niks tijdens haar dutje. In het weekend wissel ik met mijn man weleens. Dan voed (bv) ik haar in bed en neemt hij haar mee naar beneden en kan ik nog even slapen. De andere dag neem ik haar mee naar beneden en kan hij nog verder slapen.
5 jaar geleden
Ik herken dit volledig. Ik hou super veel van onze meid maar sommige dagen heb ik er gewoon geen zin in, dat is de vermoeidheid die dan spreekt. Ik werk nog voltijds en mijn man ook dus vind het wel pittig.
Ik probeer dutjes te doen wanneer zij slaapt. Wij gaan naar bed om 21u ten laatste en in het weekend wisselen we af. Op zaterdagochtend sta ik op en op zondagochtend mijn man. Zo is het wel vol te houden馃榾 Ah en onze dochter gaat 1x in de week bij de grootouders slapen, dat helpt ook
VRIEND
5 jaar geleden
Ik heb ook van die dagen dat ik gewoon geen fut heb om hem te vermaken... aan de andere kant vind ik het dan ook weer zonde van mijn avond om er vroeg in te gaan want de avond is me&we time. Dus ja... dagelijks even naar buiten, gezond eten en veel sociaal contact sleurt me hier doorheen.
5 jaar geleden
Pff ja zo herkenbaar... Heb twee weken geleden nog bloed laten prikken. Wat denk je? Precies niks aan de hand! 馃槄
Dus ook ik ga 1-2x in de week 茅cht op tijd naar bed (20-20.30u). En verder rust pakken als hij slaapt, tenminste 1x per dag.
En verder stug volhouden...
5 jaar geleden
Ik doe de kleine alleen en heb geen hulp van een partner, de BAM MAM, je mindset is de helft denk ik, en bedenken dat alles een fase is en gaat voorbij, daarnaast wat vaker vroeg (21.00) naar bed en eraan toegeven.
En geniet, deze tijd met je kleine komt nooit meer terug馃槈
5 jaar geleden
Zeker herkenbaar. Ja niet dat ik me mega fit voel maar wat me wel helpt door de dagen heen als ik moe voel. Is de babyfoon voor de nacht aan de kant van me vriend neer zetten. En de eerste dutje mee doen, volgens heeft iedereen deze gezegt maar ga op tijd naar bed. En het tweede dutje lekker is voor jezelf. Dus niet gaan schoonmaken!! 馃槄 en ik kan dat niet maar eet gezond.
En laats wat ik ook doe is het niet de hele tijd over hebben hoe moe ik ben. Want dat blijf ik er in hangen.
Ik werk zelf ook nog erbij maar daar geef ik juist wel aan als ik echt al nachten niet heb geslapen.
Vaak voel ik me ook weer zo lullig als ik moe ben en ik ben eindelijk eens een dagje thuis met de kleine maar toch dan verstand op 0 en lekker spelen. Zo klein worden ze nooit meer!!!馃槏馃槏馃槏馃槏
5 jaar geleden
Jaa hier ook kapot moe. Eerder kon ik nog vroeg naar bed maar al maaaaanden wordt hij elk half uur wakker. Of elke 1/2 uur. En dat de hele nacht door. Dus dat heeft ook geen zin meer. Alleen met mn man afspreken dat hij tot het eerste drink moment er steeds heen gaat, helpt. Dan kan ik een paar uur slapen.
5 jaar geleden
Reactie op Babyopkomst2020
Werk je ook ernaast of fulltime mama?
wat verschil zou dit geven volgens je ?
VRIEND
5 jaar geleden
wat verschil zou dit geven volgens je ?
Nou, ik merk dat thuiswerken in combi met de kleine al helemaal mijn energie vreet. Het continu moeten schakelen tussen moederen, huis draaiende houden en een team aan het werk hebben is best pittig. Ik ben daardoor ook echt op dat moment geen 100% mama en niet 100% een goede werknemer. Ben dan ook erg blij dat kdv weer open gaat volgende week, kan hij weer 2 halve dagen plezieren met de kids 馃榾.
5 jaar geleden
Reactie op lafemmeNadiaJager
Nou, ik merk dat thuiswerken in combi met de kleine al helemaal mijn energi ...
Elke mama is een full time mama of je kind nu naar de opvang gaat of niet of je werkt of thuisblijft ....
VRIEND
5 jaar geleden
Op tijd naar bed en elke minuut slaap die je ergens vindt koesteren. De lat niet te hoog leggen en accepteren dat een klein wezentje totaal afhankelijk is van je en je de komende jaren nog wel eens vaker dagen helemaal kapot moe zal zijn.
Stom h猫 zo鈥檔 relativering, maar het is wel zo. Mijn oudste is nu 4 en elke leeftijd brengt verschillende dingen maar ik heb tot nu toe nog geen leeftijd langs zien komen waarbij ik ineens weer bakken energie had haha.
En als je wakker wordt met een gevoel alsof je de dag nooit door gaat komen bedenk dan dat het je de dag ervoor ook is gelukt. Schouders eronder mentaliteit werkt hier het beste! 馃挭