10 Reacties

2 jaar geleden

Mijn dochter van 20 maand loopt mij ook de hele dag achter me kont aan. Als papa thuis komt van zijn werd is ze ook helemaal wild en blij maar vraagt papa om een kus of knuffel zegt ze "nee" en loopt weg. Papa mag haar niet tillen als ik er ben. Ze wil ook al door mij opgetild worden. Sinds ik thuis ben ga werken is het zo gekomen. Tis een stuk verlatingangst en ze hecht zich enorm aan mij. Ze ziet mij ook de hele dagen sinds 1 okt vorig jaar. Ik laat haar gewoon en reageer er niet altijd meer op en haar zin geven doe ik ook niet altijd meer. Laat maar even achter je aan, aanbrullen. Ze stopt uiteindelijk vanzelf en gaat ze vanzelf naar haar speelhoeken en is het over. Ze heeft dan zelf wel door dat ik er nog gewoon ben. Ze kijkt dan even om het hoekje bij mij in de keuken hahaha.

2 jaar geleden

Reactie op Mira23

Mijn dochter van 20 maand loopt mij ook de hele dag achter me kont aan. Als ...
Ja ik ben er net iets vaker dan mijn man, maar toch gaat ze 3 dagen naar opvang/oma en is mijn man op vrijdag altijd thuis met haar.. Als ik even naar boven ben staat ze op de deur te bonken 'mamamamamaaaaa' 😅🤦‍♀️ Misschien is negeren inderdaad gewoon het beste 🤷‍♀️

2 jaar geleden

Jupp herkenbaar 😂 het is net een koala op het moment, liefst hangt ze hele dag aan me

2 jaar geleden

Reactie op Jhzrs

Jupp herkenbaar 😂 het is net een koala op het moment, liefst hangt ze hele ...
Precies, zo noemen wij ons dochtertje ook altijd! 🤣

2 jaar geleden

Zo herkenbaar, die kleine van mij reageert ook zo 🤭, maar ik denk dat een fase is, teminste hoop ik 😊

2 jaar geleden

Yes, hier ook zo 🙋‍♀️ altijd al heel aanhankelijk geweest, nu een tikkie erger. Ik denk dat ze door een ontwikkelingssprong gegaan is waarbij de verlatingsangst weer de kop op steekt. "Mama, mama, maaamaaa" 😅 Niet altijd relaxed, maar gaat vast ook weer over 😉

2 jaar geleden

Lekker laten plakken en hangen. Het is misschien onpraktisch, maar de eerste vier jaar gaan zo snel.. daarna krijg je het nooit weer terug. Knuffel ze nog een keer extra als ze dat nodig hebben ❤️

2 jaar geleden

Hier ook heel erg. 20,5 mnd Papa met haar naar buiten laten gaan 😂

2 jaar geleden

Reactie op Jhzrs

Jupp herkenbaar 😂 het is net een koala op het moment, liefst hangt ze hele ...
Dit zeg ik ook haha koala. Of strontvlieg haha niet weg te slaan. Behoefte aan nabijheid door een groeisprong of verwerking. Passend gedrag bij de leeftijd maar lastig. Ik ben zelf pedagoog met veeL geduld maar ik mij irriteert het soms. Wat bij ons helpt: afleiden met speelgoed, veel liedjes zingen, veel boekjes lezen op schoot, acceptatie. en in de nee fase veel zelf laten doen of kiezen: doe je het zelf of moet mama helpen? (je geeft gekaderde ruimte waardoor je kind regie ervaart) ik word 2 en zeg alvast nee :)

2 jaar geleden

Hoelang duurt deze fase? Zijn er mamas die alweer uit de face zijn? Hier duurt het 3 weken en begin het klein beetje vermoeind te vinden dat mamamamamamamamamama