19 Reacties

5 jaar geleden

Bij ons zijn het beste vriendinnetjes, ons dochtertje zoekt heel de tijd aandacht bij het hondje. Ik klop de speelkleedjes goed uit, stofzuig en spoel indd ook de speeltjes afz.

5 jaar geleden

🥰

5 jaar geleden

Don't get me wrong, ze zijn dol op elkaar. Maar zodra ik een haar op haar kleding gaat het uit, en haar speeltjes in de schoonmaak. Overdreven misschien?

5 jaar geleden

Hier ook gezellig samen! Speeltjes spoel ik even af of gaat in de wasmachine.... ik ontsmet niets meer. Moeten toch ergens weerstand door opbouwen 🤭

5 jaar geleden

Reactie op Cherelle Diandra

Don't get me wrong, ze zijn dol op elkaar. Maar zodra ik een haar op haar k ...
Nee hoor ik vind je dan schoon!!..vind t niks hoe ik t bij sommige lees..maar hey ieder hun ding natuurlijk! Dus vooral blijven schoonmaken..🙃

5 jaar geleden

Hier 2 katten dus een beetje hetzelfde. Maar wat kan je voorkomen door de kleding te vervangen bij een haar? Hier ook af en toe haren op de kleding, ook mijn eigen😅, maar ik pluk ze er af en verder no worries, zelfde als met de speeltjes. K weet niet wat er zou gebeuren ? Tuurlijk is het verder hygiënisch, maar kleding wisselen en alles ontsmetten zie ik zelf de meerwaarde niet van in? Heb al zoveel te doen op een dag hihi

5 jaar geleden

Hier ook een hond en mijn zoontje vindt haar heel interessant. Probeert haar ook steeds te aaien of pakken. Wat resulteert in dat z’n handen helemaal schoon gelikt worden. Prima, maar die was ik wel daarna direct heel goed. Soms ook een haar op z’n kleding, maar die pluk ik er gewoon af. Klaar. Ik stofzuig wel wat vaker en klop het speelkleed uit. Onze hond komt niet aan z’n speeltjes, dus daar doe ik niet echt iets extra mee. Ook niet als het op de grond ligt, tenzij de grond vies is natuurlijk of ik iets op het speeltje zie. Maar je moet doen wat goed voor je voelt, maar ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat je kindje direct iets krijgt of ziek wordt oid hoor!

5 jaar geleden

Onze hond komt eigenlijk niet op het speelkleed of aan de speeltjes, dit hebben we vanaf het begin geprobeerd duidelijk te maken en vooralsnog gaat het redelijk. Hij komt er wel bij en snuffelt af en toe aan ons zoontje (als wij er bijzijn) maar ze hebben nu nog niet heel veel contact. Hij verliest ook niet zoveel haar. Het schijnt wel dat baby’s die opgroeien met huisdieren minder vaak allergisch zijn, dus het schijnt juist goed te zijnvoor de weerstand :) maar snap dat je het niet zo fris vindt haha

5 jaar geleden

Hond en kat hier. Ik probeer wel om de dag te stofzuigen en als de hond z'n handje likt, neem ik deze even af. Verder niet echt. Zijn weerstand zal het idd moeten leren. Fun fact, in een hondenbek zitten veeeeel minder bacteriën dan in die van een mens. En ik heb al menig handje of voetje in m'n kind gehad.

5 jaar geleden

Hier ook samen met honden, maar dat er haren op zijn kleertjes komen voorkom je toch niet. Ik haal het eraf als ik het zie, en stofzuig ook wat meer dan voor de kleine man er was. Als ze aan zijn handjes likken was ik ze natuurlijk ook. Maar verder maak ik me er niet zo druk om.

5 jaar geleden

Reactie op Cherelle Diandra

Don't get me wrong, ze zijn dol op elkaar. Maar zodra ik een haar op haar k ...
Lijkt mij alles behalve overdreven. Een hond draagt zeer veel bacteriën met zich mee, dan nog niet zijn speeksel meegerekend. 1. 8 miljoen bacteriën in 1 hondenhaar, lijkt mij meer dan genoeg reden om alles te blijven ontsmetten :).

5 jaar geleden

Lijkt mij alles behalve overdreven. Een hond draagt zeer veel bacteriën met ...
En er zitten miljarden in een mensen mond (ik overdrijf echt niet). Lang niet alle bacteriën zijn schadelijk. Sommige zijn zelfs best oké.

5 jaar geleden

Ik bedoel natuurlijk niet dat je je hond je kind maar moet laten schoonlikken. Beetje hygiëne lijkt me slim :-)

5 jaar geleden

Reactie op Gizmo-24

Ik bedoel natuurlijk niet dat je je hond je kind maar moet laten schoonlikk ...
Ik heb ook nergens geschreven dat je een hond je kind niet moeten laten schoon likken of wel ? Er word advies gevraagd en ik geef mijn perspectief omtrent bovenstaande. Het is algemeen bekend dat honden geen schone dieren zijn en de hygiëne rondom je kind lijkt me dan van belang. Dit neemt niet weg dat ik ook gek op dieren ben, waaronder honden en zelf opgegroeid ben met honden.. Het is geen kritiek, het is advies en ik heb het idee dat jij mijn opmerking toch echt als kritiek heb gelezen. Lees het eens opnieuw. Fijne avond ✨

5 jaar geleden

Goeie vraag! Ben ik zelf soms ook mee aan het worstelen. Hier ook een jonge hond en baby van 6 maand. Over haren maak ik me niet zo druk, wel het likken en idd speeltjes die vies worden als ze die in haar bekkie heeft gehad. Meteen de (af)was in.

5 jaar geleden

🤨

5 jaar geleden

Ik denk dat er een groot verschil zitten tussen ontsmetten of even in een sopje. Ik persoonlijk ontsmet niet zoveel (flesjes, speentjes en thermometers etc) de rest gaat een sopje overheen of even de was in.

5 jaar geleden

Wij laten de honden niet op het speelkleed en ze mogen niet aan de speeltjes zitten of de baby likken...kost wel veel correctie bij twee eigenwijze tekkels 😬

5 jaar geleden

Hi! Ik ben dierenarts en de belangrijkste dingen om echt gevaarlijke zaken te voorkomen zijn je huisdieren maandelijks ontwormen (voorkomt uitscheiding van wormeitjes en zo opname door de kleine) en jaarlijks vaccineren, vooral dan bij honden ivm de ziekte van Weil die op mensen overdraagbaar is via urine (hond wast zichzelf en kan zo verspreiden via bek etc) /speeksel. Over de 'gewone' bacteriën (via haar / grond) maak ik me ook niet te veel zorgen, er is al jarenlang bewezen dat de (darm)weerstand van babies met huisdieren vele malen beter is. Wel voorkom ik het direct likken aan handjes & gezicht, ook omdat in het gevaarlijk vind qua bijten. Ondanks het een superlieve hond is weet je nooit hoe ze reageren op rare geluidjes / knijpen etc. En nooit samen alleen laten maar dat spreekt denk ik voor zich ☺️