6 Reacties
2 jaar geleden
Wat een ontzettend nare situatie. Goed dat je voor jezelf kiest want dit is geen doen. Ik weet niet waar je in de buurt woont, maar een sociaal netwerk is weer op te bouwen. Voor nu geen snelle tips maar wel veel sterkte gewenst met deze situatie... Je bent sterk!
2 jaar geleden
Misschien, hoe groot de drempel is, toch je oude vrienden en familie opzoeken. Je excuses aanbieden (of dat nou wel of niet nodig is) hen laten blijken hoeveel je van hen houdt en dan hopen dat zij je een nieuwe kans geven.
En anders inderdaad eerst zelf opladen en wanneer je wat meer energie hebt, zelf weer een netwerk opbouwen. Je kunt het.!
2 jaar geleden
De meeste (normale) mensen vinden het fijn om anderen te helpen, alleen om hulp vragen vinden we altijd om een of andere reden heel moeilijk. Een groot deel van je vrienden en familie zullen denk ik dolblij zijn als je weer contact met ze opneemt, je situatie uitlegt en als ze iets voor je kunnen doen!
Je verdient een gelijkwaardige relatie waarbij je elkaar liefhebt en respecteert, en je kindjes ook. Fysiek geweld en mentale intimidatie zijn nooit ok! Helaas gaat het alleen vaak stapje voor stapje, en kan het dus echt iedereen gebeuren.
Onderschat niet je eigen vermogen om vrienden te maken en hulp te vragen bij je omgeving of bij instanties in de buurt. Misschien kan de huisarts je de goede richting op wijzen qua hulp? Heel veel succes meid, zet hem op!
VRIEND
2 jaar geleden
Wat een rotsituatie 😖 Ik hoop voor je dat hij heel snel vertrekt en je hem anders zonder veel gedoe eruit kunt zetten. Je geeft aan dat je het eigenlijk al alleen doet; je gaat het sowieso zonder hem redden. Je hebt dan ws ook meer rust, omdat je niet meer constant met zijn schandalige gedrag te maken hebt. Ik heb geen concrete tips, maar ik zou het met de huisarts bespreken. Die kan je vast idd de goede weg op helpen en tips geven over waar je eventueel terecht kunt voor hulp.
En ik zou dan ook je familie en ‘oude’ vrienden benaderen. Vertel je verhaal, zodat ze ook begrijpen waar het mis is gegaan.
Veel sterkte en succes mama, je kunt dit!
2 jaar geleden
Huisarts of wijkteam zou je kunnen helpen!! Al is het maar een klein duwtje de goede richting op met een paar gesprekken of tips. Succes girl!
2 jaar geleden
Het is al eerder gezegd maar probeer de contacten aan te halen met de mensen die mede door toedoen van je “geliefde” kwijt zijn geraakt. Je gaat ze misschien nodig hebben en een leugentje om bestwil nu is niet zo heel erg.
En dan.. je kunt het alleen want je doet het al alleen. Hij doet niks en de liefdeloosheid wordt steeds erger, totdat fysiek geweld resteert. Neem idd zoals hier gezegd is contact op met de huisarts.
Jouw man is een gevaar en ik hoop dat je de kracht vind om hem buiten te houden. Het helpt misschien een klein beetje dat ‘wij’ hier zijn om je te ondersteunen in dit proces.
Hou je ons op de hoogte en meld je je als je het niet meer trekt?