24 Reacties
5 jaar geleden
Reactie op Babyboy1
Ik vraag me ook af waarom ontdooide opgewarmde melk soms zo'n geel laagje h ...
Het scheiden van de melk bedoel je. Dat het onderste water lijkt en het bovenste een dik mengsel?
5 jaar geleden
Hier gaat het dan in het badje 馃槉 op ge茂rriteerde huid en muggenbultjes of in een ontstoken oogje doe ik alleen verse gewoon een druppel uit de fles van wat hij op dat moment drinkt.
Dat laagje wat ontstaat is het vet in de mm, even goed walsen en je krijgt het weer mooi gemengd. Als ze last hebben van obstipatie kun je dat vettige er ook met een lepeltje afschapen en dan alleen dat vettige geven. Werkt goed lacterend. 馃槈
5 jaar geleden
Reactie op Marxje
Hier gaat het dan in het badje 馃槉 op ge茂rriteerde huid en muggenbultjes of ...
En wat je in het badje doet, heeft dat een maximale houdbaarheid?
5 jaar geleden
Reactie op Marxje
Hier gaat het dan in het badje 馃槉 op ge茂rriteerde huid en muggenbultjes of ...
Ik lees walsen, mag je niet schudden met de melk in het flesje?
5 jaar geleden
Ik bewaar het maximaal 2 dagen in koelkast.. en maximaal 3 maand in de vriezer.. dit is ons gezegd in het ziekenhuis... mocht ik het langer hebben staan dan gaat het bij mij door de gootsteen. Ik heb overal datums op staan zodat ik weet hoe lang het al in de vriezer staat... ik kolf af en dat gaat in de vriezer en haal er oudere melk uit
5 jaar geleden
Reactie op Mez
Ik bewaar het maximaal 2 dagen in koelkast.. en maximaal 3 maand in de vrie ...
Ja was dus eerst ook mijn plan zodat het lang goed blijft. Maar nu vernam ik dat daar veel voedingsstoffen/antistoffen mee verloren gaan. Dus vond ik ook weer zo zonde. Vandaar dat ik toch koelkast probeerde... hebben ze van ziekenhuis daar iets over gezegd? En vanwaar advies max. 2 dagen? Want gemiddeld lees je 4 a 5 dagen toch wel.
5 jaar geleden
Reactie op Mez
Ik bewaar het maximaal 2 dagen in koelkast.. en maximaal 3 maand in de vrie ...
Oohjee zonde joh! T ziekenhuis heeft idd zelf strenge regels, maar in de thuissituatie is t anders. Ik heb melk van 6 dagen in koelkast gegeven, dit dronk mn kleine prima op!
Als t niet meer goed is dan drinken baby's t niet.
Wel hebben sommige vrouwen een bepaald enzym innde melk waardoor baby's t al na 1 dag koelkast niet willen drinken. Dan kun je t pasteuriseren (zelf nooit gedaan)
https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/282-bewaren-van-moedermelk
5 jaar geleden
Reactie op Jasmine_ML
Ik lees walsen, mag je niet schudden met de melk in het flesje?
Nee mag niet: 聽
Als je de聽melk schudt聽krijgt zij weer de normale verschijningsvorm. Overigens het is niet aan te bevelen om de聽moedermelk聽onnodig veel te聽schudden. Bepaalde eiwitten breken dan al af in aminozuren en verliezen hun beschermende werking. Dit gebeurt ook tijdens het koelen of invriezen.
5 jaar geleden
Reactie op CharH88
Oohjee zonde joh! T ziekenhuis heeft idd zelf strenge regels, maar in de th ...
Kunnen we zelf ook goed ruiken of het niet meer goed is? Of kan alleen de baby dat bepalen? Ik moet het namelijk meegeven aan de oppas.
Dus baby's zullen nooit bedorven opdrinken dan?
5 jaar geleden
Reactie op Babyopkomst2020
Ja was dus eerst ook mijn plan zodat het lang goed blijft. Maar nu vernam i ...
Ik doe het als volgend, wat ik af kolf dat bewaar ik op kamer temperatuur en krijgt mijn zoontje vers. Dat ziet de koelkast niet eens. Kamertemperatuur is het 5 tot 8 uur houdbaar en volgens nieuwe studies zelfs 24 uur. Wanneer ik dan weer opnieuw gekolfd heb gaat het restje van wat over is de koelkast in. Als hij naar de gastouder gaat krijgt hij van die ochtend vers mee en dan 2 a 3 zakjes uit de koelkast. Zij geeft dan eerst het verse en wat te kort komt vult ze aan vanuit die koelkast zakjes. Bij mij staat het max 5 dagen in de koelkast en dan gaat het de vriezer in. Heb nog niet vanuit de vriezer gepakt, daar is het een jaar houdbaar (mits goed ingevroren en weinig temp. schommelingen).
5 jaar geleden
Reactie op Babyopkomst2020
Kunnen we zelf ook goed ruiken of het niet meer goed is? Of kan alleen de b ...
Nee das echt lastig, want bv ruikt sws erg zepig als t uit de vriezer komt en dat vinden wij niet lekker.. uit de koelkast blijft t bij mij redelijk neutraal ruiken. Maar zo kan t bij iedereen
Idd als t bedorven zou zijn drinkt je kleine t niet. Of weigert t. Als mijn kleine t met heel veel tegenzin zou drinken zou ik t ook wegdoen. Omdat hij normaal prima de fles pakt.
Ik houd meestal als max 6 dagen aan voor verse melk, gewoon voor de zekerheid. Maar 8 kan dus ook.
5 jaar geleden
Reactie op Marxje
Mag wel, maar walsen is beter. Als je schud kan je wat enzymen kapot schudd ...
Moedermelk kan echt heel veel hebben, ik schud ook.. niet knoepers hard, maar door te walsen heb je niet de hele vette laag gemengd.
Op de site https://www.lalecheleague.nl wordt veel duidelijk. Hoewel daar ook veel bv goeroes rondlopen, no offence.. 馃槈
5 jaar geleden
Reactie op Marxje
Ik doe het als volgend, wat ik af kolf dat bewaar ik op kamer temperatuur e ...
Oh heb je smorgens daar nog tijd voor, kolven... ik niet 馃ぃ馃槄馃檲