22 Reacties

4 jaar geleden

Ik lees even mee! Heb precies hetzelfde, als t over is komt t paar weken later weer terug. Nu een zalfje va de arts, 14 dagen gebruiken, hopelijk blijft t daarna weg.. snap er ook echt niets van🤷🏼‍♀️

4 jaar geleden

Ik heb 't al van af de 1e x dat ik ongesteld werd dus in de puberteit... 😅 Ik ben heel gevoelig voor schimmel infecties over hele lichaam. Ik heb eigenlijk standaard 1x per maand een vaginale capsule met gynodactarin ofzoiets ter preventie. En na een zwangerschap is heel je hormonen huishouding iets veranderd wat kan uiten in een beetje vaginale droogheid of juist te vochtig... Dat laatste is vooral een klote stukje want dat is het zelfde als kleding of iets wat te lang nat blijft en als een prop blijft liggen dat gaat schimmelen, droogheid dan kan het minder goed 't vuil afvoeren en schuren waardoor je ook infectie kan krijgen. Maar je kan dus ook allergie's of extra gevoelig worden voor bepaalde maandverband bijvoorbeeld met een geurtje of met een materiaal waar je huid op reageert...

4 jaar geleden

Reactie op DesireeB1989

Ik lees even mee! Heb precies hetzelfde, als t over is komt t paar weken la ...
Vragen om preventief maandelijks één vaginale capsule te mogen krijgen

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op DesireeB1989

Ik lees even mee! Heb precies hetzelfde, als t over is komt t paar weken la ...
Ik heb 3x al een canestegen eitje gebruikt. Binnen een week was t weg. Maar ja, ik was hier nooit eerder mee bekend (schimmel) en ik snap dat t best kan komen. Maar elke maand... pff

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Joëlle-Elijah

Ik heb 't al van af de 1e x dat ik ongesteld werd dus in de puberteit... 😅 ...
Bij m'n eerste zwangerschap heb ik dit niet gehad en nu elke maand. Om toch wel gek van t worden 😅 1 week ongesteld, 1 week schimmel... leuk 2 klacht vrije weken over 🙈💗

4 jaar geleden

Misschien Chilly Gel Intieme Wasemulsie.

4 jaar geleden

Ik heb het er met mijn verloskundige over gehad. Schimmel infectie is overdraagbaar. Het is raadzaam dat zowel jij als je partner zich tegelijkertijd behandelen ook al heeft je partner geen klachten. Anders blijf je elkaar telkens “besmetten”. Ik had het probleem na het zetten van mn ballerine spiraaltje en na dit advies geen last meer gehad. ☺️

4 jaar geleden

Hoi hoi. Ik ben er ook gevoelig voor. Het gaat inderdaad vaak gepaard met hormonale schommelingen. Maar kijk ook eens naar je voeding. Candida zit namelijk standaard in onze darmen. Als je veel suikers en gisten inneemt dan krijgt deze de kans om meer te gaan groeien. Daar zou je op kunnen letten. En het klinkt misschien stom. Maar als je merkt dat het op komt in je nakie slapen. Als er geen stofjes er tegen aan zitten krijgt je vagina ook de kans om zelf de balans op te pakken.

4 jaar geleden

Wat ook een goed hulpmiddel is als je last hebt is een tampon in yoghurt soppen en dan inbrengen. Klinkt gek maar werkt echt.

4 jaar geleden

Hier exact hetzelfde!

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op jdh27

Wat ook een goed hulpmiddel is als je last hebt is een tampon in yoghurt so ...
Heb je dat zelf wel eens geprobeerd? Zou t namelijk niet zo 1 2 3 durven

4 jaar geleden

Ik heb het een aantal jaar geleden echt heel vaak achter elkaar gehad. Kan komen door stress, verkeerd eten, kanten ondergoed, of zoals bij mij.. mijn menstruatie en hormoonschommelingen. Heb er de hele zwangerschap geen last van gehad maar nu al een paar dagen last van. Bij mij hielp toen echt helemaal niks, alleen tea tree oil. Deed dan 6 druppels in een vaginale douche en dan spoelen. Had gehoopt dat mijn lichaam het zelf op zou ruimen, maar helaas. Ben vanaf vandaag weer begonnen met spoelen en ik slaap zonder ondergoed tot het over is, dit is toch zo akelig!😒

4 jaar geleden

Reactie op Kimberlymama

Misschien Chilly Gel Intieme Wasemulsie.
Neeeee! Absoluut niet! Verstoort weer heel de balans daar beneden

4 jaar geleden

Reactie op Moeder2

Bij m'n eerste zwangerschap heb ik dit niet gehad en nu elke maand. Om toch ...
😂 Moet je voorstellen als ik m'n capsule vergeet ik heb dus al van af m'n 14 e er al last van heb standaard een doosje zalf klaarliggen en mijn man ook voor 't geval dat ik weer last krijg

4 jaar geleden

Reactie op Moeder2

Ik heb 3x al een canestegen eitje gebruikt. Binnen een week was t weg. Maa ...
😂 Elke maand en dat sowieso 12 jaar lang tot een nieuwe huisarts op het geniale plan kwam van is preventief gebruik niet een optie hahahaha

4 jaar geleden

Reactie op Moeder2

Ik heb 3x al een canestegen eitje gebruikt. Binnen een week was t weg. Maa ...
En via huisarts word 't vergoed

4 jaar geleden

Reactie op Moeder2

Heb je dat zelf wel eens geprobeerd? Zou t namelijk niet zo 1 2 3 durven
Ja zeker, die zuren hebben een positief effect op je PH. Het is een natuurlijk product dus kan niet schaden.

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Joëlle-Elijah

En via huisarts word 't vergoed
Bij mij krijg ik t niet vergoed. Als ik t zelf kocht, was het zelfs goedkoper

VRIEND

4 jaar geleden

Naast zo'n canestegen eitje, is er ook de optie in tabletvorm, zou ik over informeren bij de huisarts als ik jou was. Daarnaast kwam het bij mij door de pil en hormonen elke maand terug . Vandaar gestopt met de pil, spiraal laten zetten en geen last meer van..

4 jaar geleden

Ik heb er inderdaad nu ook last van al canasten gyno tablet gedaan en zalf aan het smeren maar heb nog niet het idee dat het helpt. Moet wel eind deze week ongesteld worden. Aangezien ik pcos heb ben ik heel benieuwd wat mijn cyclus gaat doen nu. Ben tot nu toe 2x ongesteld geweest.