116 Reacties
6 jaar geleden
Advies!!! Ten eerste je vriend aanspreken het is zijn moeder en je wilt niet uitvallen tegen haar zonder dat hij heel goed weet waar jij staat ophet moment, 2 JULLLIE zijn zwanger, leuk een schoonmoeder die geïnvesteerd is maar tot een bepaalde hoogte, zij is niet de 3e ouder en soms helpt het als je dat in duidelijke en vooral respectvolle woorden overbrengt, het is namelijk echt nodig dat zij haar plek kent. Niets is vervelender dan ismand die voor jou gaat bepalen hoe jij met jou eigen situatie om moet gaan zonder dat er reden is dat jij de situatie niet aan zou kunnen. Daarnaast ben je zwanger.. hoog zwanger geef je zelf wat rust door haar deze boodschap snel te geven. Je hebt t echt nodig.. ik ben zelf 36 weken dus k begrijp precies in welk stadium je zit. Als je het haar nu niet duidelijk maakt gaat ze over je heen willen blijven lopen. De verzuurde ex is een ander verhaal. Ik hoop dat jullie het zodanig kunnen oplossen dat jullie voor het kind door 1 deur kunnen, ik heb daar helaas geen ervaring mee, hoop wel dat alles goed komt en je nog even mag genieten van de zwangerschap ❤️
6 jaar geleden
Reactie op sebnem26
Door de Corona mag enkel je partner aanwezig zijn en 1 persoon extra dus ge ...
Ja, dat is een optie. Ware het niet dat mijn schoonmoeder zich niks aantrekt van alles rondom corona. Ze valt onder risicogroep en heeft toch vanaf begin af aan alle regels al aan de laars gelapt..
6 jaar geleden
Oh wat vreselijk klinkt dat! Hoe staat je vriend hierin? Ik zou hem anders mooi als levend schild gaan inzetten; laat hem je schoonmoeder maar afwimpelen en een beetje bij je uit de buurt houden.
En als dat niet gaat proberen in gedachten te houden dat jij/jullie nu keuzes maken voor je eigen kind. Dat gaat echt boven tere gevoelens van schoonmoeders of wie dan ook. Succes!
6 jaar geleden
Idd corona en zeg tegen je vriend en later tegen je schoonmoeder dat je rust wilt en dat ze het goed bedoeld maar je dit niet kan gebruiken
6 jaar geleden
Gebruik corona als excuus bij de bevalling. En wat betreft je schoonmoeder, meid trek je mond open voor dat je denkt wil je schoonmoeder de kleine nog borstvoeding gaan geven. Je kan haar duidelijk maken dat ze oma is en welkom is en de rest doe je samen met je vriend. En je vriend kan wat ballen groeien. Hij is geen kind meer. Je moet gewoon opkomen voor jezelf
6 jaar geleden
Reactie op Kimberley. O
Advies!!! Ten eerste je vriend aanspreken het is zijn moeder en je wilt nie ...
Dankjewel voor je advies. 🙏 Ik heb al zovaak geprobeerd te praten met haar en haar aan te geven dat wij het prima allemaal zelf redden en als het anders zou zijn dat ik haar heus om hulp zou vragen. (mijn eigen moeder woont namelijk op een uur afstand). En dan nog blijft ze zich opdringen...
Het probleem met m'n vriend is dat hij bang is dat zijn moeder niet wil oppassen later als het nodig is.. 🤦♀️
6 jaar geleden
Reactie op MissBusyBee25
Ja, dat is een optie. Ware het niet dat mijn schoonmoeder zich niks aantrek ...
Jullie huis, jullie kleine en jullie gezondheid!!!! Mn schoonouders komen er niet in. Beide risico groep. Jammer dan. En idd je vriend mag wel wat ballen tonen
6 jaar geleden
Oh wat vreselijk klinkt dat! Hoe staat je vriend hierin? Ik zou hem anders ...
Ik wou dat hij dat deed! Maar hij is bang z'n moeder van zich weg te stoten waardoor hij bang is dat hij straks geen oppas heeft als het nodig is 🤦♀️
6 jaar geleden
Punt 1 houd er maar rekening mee dat er niemand anders bij mag als je man.
Punt 2 maak je een grap?
De eerste de beste die zich komt bemoeien met
Mijn huishouden die wijs ik vriendelijk de deur.
Wat een gekkigheid joh?
Jij aanpassen aan de schoonmoeder in jou huis? Dat is beetje omgekeerde wereld!
6 jaar geleden
Reactie op kaykriti
Punt 1 houd er maar rekening mee dat er niemand anders bij mag als je man.
...
Ik heb haar zelfs meerdere keren de deur uitgeschopt, sleutel afgepakt en stennis lopen maken maar ze komt altijd weer terug. En dan op de momenten dat mijn vriend zijn zoon er is en dan wil ik geen ruzies maken.
6 jaar geleden
Reactie op MissBusyBee25
Ik wou dat hij dat deed! Maar hij is bang z'n moeder van zich weg te stoten ...
Een oppasoma is natuurlijk fijn, maar daarvoor hoef je niet alles te doen en te laten. Want bedenk ook even hoe jij jullie mopje straks achter laat in haar handen. Denk je dat dat jij er gerust op bent dat ze de dingen doet zoals jij en je vriend dat graag zouden willen? Het gaat tenslotte om de verzorging, en later opvoeding, van jullie dochtertje. Zelf heb ik tragisch genoeg geen schoonouders meer en mijn eigen familie woont op 2 uur rijden aan de andere kant van het land, dus qua oppas zijn er genoeg andere wegen te bewandelen weet ik uit ervaring. Ik zou voor geen goud accepteren wat jou nu overkomt. Heel veel sterkte met je eigen grenzen aangeven!!
6 jaar geleden
Als ik zo'n schoonmoeder had, had ik keihard gezegd "daar is het gat van de deur"!
Je moet om je rust denken meid en vooral om jullie kleine! Stress is niet goed voor de kleine wat kan leiden tot vroeggeboorte. En praat er met je vriend/man over. Ik zou zelf de confrontatie niet meer met je moeder aangaan om alle spanningen die je ervaart. Miss kan je partner hier met zijn moeder over praten. En wie je bij de bevalling wilt hebben is allemaal jullie eigen keus en niet die van haar maar ik denk indd om de corona dat alleen je partner erbij mag zijn. Ik wens je heel veel succes en zet je er even vanaf tot aan de bevalling en miss zelfs daarna nog. Probeer te ontspannen, de kleine voelt jou stress. Dikke kus❤
6 jaar geleden
Jezus wat vreselijk! Maar het is jullie zwangerschap en jullie bepalen. Ik heb op een gegeven moment dit ook zo tegen mijn schoonmoeder gezegd en sinds dien houd ze netjes afstand.
Het is jullie feestje en jij hebt de regie, en niet je schoonmoeder.
6 jaar geleden
Reactie op MissBusyBee25
Ik heb haar zelfs meerdere keren de deur uitgeschopt, sleutel afgepakt en s ...
Op een of andere manier is het dus niet duidelijk.
Jij bent baas over jou huis, voordeur en huishouden.
Mijn mond kan natuurlijk niet praten waar mijn ogen niet zijn :-)
Ik ben hier stuk “simpeler” in
6 jaar geleden
Aan iedereen die aangeeft: schoonmoeder de deur wijzen en hard optreden... Zelfs dat helpt niet, ze is zo eigenwijs dat ze elke keer weer terug komt. Ik wordt er ook moe van om het elke keer maar te moeten zeggen en om ruzie te voorkomen doe ik het niet altijd meer 😢