15 Reacties
VRIEND
2 jaar geleden
Mijn zoontje moet wachten tot hij 2,5 is voordat zijn keelamandelen worden verwijderd. Mag ik vragen waarom het bij jouw zoontje wordt verwijderd? De klachten?
Mijn zoontje zijn neusamandelen zijn wel verwijderd in mei en hij heeft buisjes gekregen. Hij werd ontzettend boos wakker na se narcose en was zo verdrietig en aanhankelijk. Dit duurde 45 min en toen werd t minder. Het herstel verliep voorspoedig. Door t snot blijft er wel nog wat bloed bij t snot naar buiten komen voor 2 dagen, lichtjes. Paracetamol geven.
Blijf kalm en wees alert op die mogelijke (1%) nabloeding. Je zoontje die diclofenac geven de eerste (en misschien 2e dag).
Succes en sterkte!
2 jaar geleden
Reactie op Moeder2
Mijn zoontje moet wachten tot hij 2,5 is voordat zijn keelamandelen worden ...
Noah heeft chronische ontstekingen waardoor hij meer dan 3 van de 4 weken ziek is. Altijd oorontstekingen tot pus aan toe. Snurken, slecht eten en slapen en continu kuren moet (zowel druppel vorm als drank vorm) zijn hb werd door die ontstekingen ook te laag. En omdat het continu is heeft de arts gezegd we gaan het nu doen...
2 jaar geleden
Reactie op Cov
Onze zoon heeft met anderhalf buisjes gehad. Hij kreeg ook een narcose maar ...
Ja noah heeft ook al buisjes. Nou ikzelf heb neusamandelen laten verwijderen maar ik hoorde helaas bij de nabloedingen.. en ik weet, ieder mens en kind is anders. Maar heb daar toch schrik van. En ergens een hoop op positieve verhalen en wat je kan verwachten
2 jaar geleden
Hi, mijn dochtertje (word donderdag 2) heeft 6 weken geleden haar keel en neus amandelen laten verwijderen. Ze had ook veel last ervan en ze is wat groter voor haar leeftijd daarom gaf de dokter het ok voordat ze 2 jaar was. Ik moet zeggen ik ben daar zelf nu achteraf echt heel blij mee. We moesten sochtends vroeg om 715u nuchter komen, we lagen met 5 andere kindjes op een kamer, die allemaal ouder waren (zo rond de 3,5/4 jaar en 1 meisje van 7 zelfs). In het ziekenhuis zaten we op de kinderafdeling dus ook een speelruimte voor de kids. Verpleging was super aardig en ze deden er alles voor om het zo rustig en leuk mogelijk te maken voor de kinderen. Ze kreeg zo'n mooie ziekenhuis jurk om aan te doen en sokken. Tijd voor de operatie: ik mocht bij Willow (mijn dochter) op bed gaan zitten met haar tussen m'n benen, ze kreeg een stuur en zwaailicht en mocht ons gaan "rijden". We werden met bed en al door het ziekenhuis heen gereden richting ok. aangekomen daar mocht ik ook een ok pak aan en beide een haarnetje.
(Tip, bewaar je haarnetje en ok pak, het was fijn om er thuis na een paar dagen nog mee te spelen om te verwerken!).
We zaten even op ons bed te wachten tot het haar beurt was, ging erg snel. We werden naar binnen gereden, ik hield haar op schoot en kroelde met haar terwijl er een kapje over d'r mond werd gedaan. Tijdens het zingen van in de maneschijn is ze in slaap gevallen en heb ik haar over gelegd.
Na 20. Mocht ik weer naar binnen en was ze op de uitslaap kamer. Ik ben gelijk weer in haar bed gaan zitten en ze werd op mij gelegd. Ze vond het heel fijn lekker in mij te kruipen en dat was precies wat ik voor haar kon doen dat moment. Een ijsje wilde ze niet echt.
Ik had haar eigen drink fles meegenomen, maar daar moest ze achteraf aan zuigen en dat was niet slim net na de operatie, kreeg bekertje met water/ranja/ geprakt ijsje als ik wilde.
Tip wat voor ons werkte : ik had een klein potje fruit van haar broertje mee genomen (peer toevallig) en Willow heeft een speen. Ze wilde niet echt drinken of een ijsje. Maar ik kon wel de speen in het fruit dopen zo'n 3x achter elkaar ong en dan ff pauze en daardoor kreeg ze wel vocht binnen wat weer goed was voor de keel ;), niet de standaard optie maar voor ons werkte het goed haha.
Voor de rest heb in haar gevolgd, was ze verdrietig trooste ik haar, wilde ze even lopen liet ik haar zelf bepalen waarheen (al was het ff de gang door en daarna weer kroelen in bed )
Ik ga wel zeggen dat ze de eerste dag met vlagen best verdrietig was, maar ik kon haar rustiger houden/krijgen als de andere kindjes die ouder waren en echt doorhadden wat er was/gebeurd... 2 oudere jongetjes van bijna 4 waren zo overstuur en aan het gillen waardoor het juist weer erger pijn deed, die cirkel kwamen ze moeilijk uit...
Nog iets, je merkt zelf wat je fijn vind. Ik was als enige moeder alleen die dag met mijn dochter. De andere kindjes hadden allemaal papa en mama. Ik kon zien dat de kinderen daardoor in vlagen niet wisten wat ze wilde, nu papa nu mama nu papa nu mama, het liefste in 1 minuut iedere seconde door de ander vastgehouden. Ook omdat ze natuurlijk wat pijn hadden
Willow had alleen mij en ik merkte dat ze rustiger bleef doordat ze niet de keuze had om heen en weer te kiezen tussen ouders. En ze kon van mij alles verwachten/krijgen wat ze nodig had.
Het was even zwaar voor mij om alles alleen door te gaan. Maar ik vond het wel het rustigste...
We mochten om half 3 weer naar huis, thuis op de bank gelegen, zelfde truckje met speen in fruit gedoopt en zo is het goed gegaan. Savonds Diclofenac idd en daar heeft ze heel de nacht op doorgeslapen gelukkig. Pas na 3 dagen wilde ze een ijsje haha😂.
Oh nog 1 tip, maak overal foto's van! Samen in het bed zitten, mama (of papa) in de ok outfit. Kindje in ok outfit. Trek gekke bekken als jullie zitten te wachten voor de operatie (foto's) Werkt echt voor verwerking!! 😇
Heel veel succes mama! Het komt allemaal goed!!😘
Sorry voor het lange verhaal 😅
2 jaar geleden
Onze dochter word morgen geholpen krijgt buisjes en neus amandelen gaan eruit
Ze is constant verkouden geen dag dat het niet is nu hoest ze ook hoop zo het goed gaat werke.
VRIEND
2 jaar geleden
Reactie op trotsemama1988
Onze dochter word morgen geholpen krijgt buisjes en neus amandelen gaan eru ...
Ik hoop t oprecht voor jou en je kleine! Wij hebben er niks aan gehad helaas... nog steeds constant een loopneus en hierdoor constant kwijlen... moeten nu een halfjaar wachten om de keelamandelen te kunnen laten verwijderen. Maar dan is t nog niet zeker of t probleem dan is opgelost
2 jaar geleden
Reactie op Moeder2
Ik hoop t oprecht voor jou en je kleine! Wij hebben er niks aan gehad helaa ...
Oh ja dat is minder zeg
Ja hoop het echt want dat kwakkelen is ook niks hè bah
2 jaar geleden
Reactie op Moeder2
Hoe is t gegaan?
Nou... de operatie is goed gegaan gelukkig. Maar daarna...pfoe drama. Hij ging niet goed de narcose in, dus hij kwam er ook slecht uit. Huilen huilen huilen. We kregen hem niet meer rustig zo gedesoriënteerd en onrustig. Wij werden er ook wanhopig van. Want je ziet dat hij pijn heeft en je kan niet meer doen. Op een gegeven moment waren de andere ouders ook aan het kijken van krijg dat kind eens stil.. ging ik me nog vervelender onder voelen wat eigenlijk niet nodig is. Hij wilde niet meer drinken of ijsje en dat is net na de operatie heel belangrijk vanwege stolsels. Op een gegeven moment kwam de vp er weer aan ja hij moet wel drinken. Ik werd er uiteindelijk beetje geïrriteerd van. Ik zeg ja dat weet ik, en dat wil ik ook. Maar hij is net krap aan 2. Hij heeft pijn en is overstuur. Hoe ga je dat uitleggen. Uiteindelijk kwamen we op een punt dat de vp een spuitje drinken in zijn mond heeft gedaan en wij hem in een houdgreep moesten houden. Echt verschrikkelijk. Arts kwam en die gaf aan dat noah opgenomen moest worden.. dus naar de kinderafdeling. Gut het was zo'n zielig hoopje mens. Tot aan het einde van de dag de vp op de kinderafdeling andere medicatie had gegeven. Toen is hij een ijsje gaan eten! En een paar slokken ranja. Hij werd weer iets levendiger. Dus een poosje later zeiden we tegen elkaar wat doen we. Gaan we alsnog naar huis? Eigen omgeving, meer rust voor noah. Met goedkeuring natuurlijk van de afdeling. Dus wij toch naar huis savonds. We reden terug, ik zeg tegen mijn partner hebben we er wel goed aan gedaan? Nou we hebben een redelijke nacht gehad. Maar de volgende dag weer niet meer willen drinken. Ook geen plasluiers meer.. dus weer bellen. Ja jullie mogen gelijk komen. Want hij had vanaf dinsdag niet meer fatsoenlijk gedronken (op het ijsje en paar slokken ranja na) op de afdeling zou hij infuus krijgen. Werd het een sonde. Verschrikkelijk wat een nachtmerrie is dat. Hij heeft in januari dat ook gehad maar toen was hij nog wat jonger... nou nu in de houdgreep. Kind heeft hem 5x eruit getrokken. Nou heb lopen janken. Wat een verschrikking. Gelukkig de vp op de kinderafdeling zeiden ook we gaan even rustig aan doen. En tot onze verbazing net voordat we daar wilden gaan slapen vroeg hij om wat drinken. Dus toen 80cc gedronken! Dus mochten we van de arts het een nachtje aankijken. En gelukkig!!! De volgende dag (vrijdags) ging hij weer wat meer drinken! Woehoeeeeee. Nou hoe het nu gaat; met medicatie is hij best te pas. Drinkt hij ook. Zonder medicatie is het een hoopje. Maar dat veranderd hopelijk ook gauw.
Maar wat een dagen.. pfoe
2 jaar geleden
Reactie op Moeder2
Jemig wat een vervelende ervaring zeg. Die opname is dus niet standaard? Ik ...
Nee is niet normaal.ja ze hadden van te voren al gezegd van hij is nog jong dus het kan voorkomen dat hij een nachtje moet blijven. Maar meestal hoeft dat niet